Het dagelijks hier posten gaat in ieder geval al aardig....
Ik ben het volledig met je eens Kolm! Hopelijk blijft het echt alleen maar bij Konami, deze bizarre praktijken...! Sowieso hoop ik dat de game amper tot niet gekocht gaat worden. 1) het is een voornamelijk op mp-gerichte game, 2) hij zal wellicht onmogelijk om mee te werken zijn geweest, maar ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat ze Kojima zo hebben laten hangen. Wellicht ook ingegeven om het feit dat Konami zich op andere zaken richt dan games, wat gelijk mijn punt 3) is. Ik ben blij dat ze PES uit blijven geven, maar een nieuwe Suikoden had zeker mooi geweest.
Wat betreft de discussie over DLC zelf: ik ben het volledig met Kolm eens. Een verhaaltoevoeging vind ik prima en ben ik absoluut voorstander van! Of het terechte voorbeeld van ruler: Driveclub is een schoolvoorbeeld van hoe het wél moet. Alhoewel de mp start wat wankel was, stond er met Driveclub al een dijk van een game, waarna de ontwikkelaars nog de nodige, goede content hebben toegevoegd. Dat is imo de bedoeling van DLC.
Multiplayer-DLC heb ik een hekel aan: doet m'n Completion alleen maar zakken, aangezien ik er geen interesse in heb. Aan de andere kant: zo lang de main game mp-trophy vrij blijft en de platinum zonder al te veel mp-gedoe te halen valt, heb ik er natuurlijk ook niets minder om en is het alleen maar leuk van liefhebbers van mp (zoals bij Uncharted).
Wat ik ook erg vreemd vind is season passes die nooit in sale komen. Zoals nu bijvoorbeeld met FF XV: de complete edition is al een aantal keer in sale geweest, maar de season pass nog geen moment. Ik vind het zonde om de main game nog eens te kopen, dus wacht juist op de season pass. Dat vind ik straffen van mensen die je game vanaf het begin hebben gesteund en een steek in de rug van experts op dat gebied: Square Enix.