Re: Horizon Zero Dawn

123
NTGSruler wrote:Ik volg je wel FGras. Ook nu ben ik weer aan het twijfelen om de game aan te schaffen. Staat weer in Sale nu de complete Edition voor belachelijke lage prijs. Maar ben bang dat ook niets voor mij is.
Een lage prijs is deze game wel waard. 10/20 euro zou ik er wel voor over hebben.
Als je FarCry of Assassins Creed leuk vind, kan jij je waarschijnlijk ook wel in deze game vinden. :)

Ik ging net even opzoek waarom er 3 speciale stranded items in mijn inventory zitten, dit zijn wel leuke details. Ook omdat er aardig wat Horizon referenties in Death Stranding zitten.

124
Er was wel een band tussen Guerrillia games en Hideo Kojima, onderandere de Decima engine van Guerrillia wordt gebruikt in Death Stranding. Er zijn ook foto's dat Hideo in Amsterdam op bezoek is bij hen.

Dat Death Stranding dingen in Horizon voorkwamen wist ik nog niet, maar The Craftsman uit Death Stranding is eigenlijk...
[+] naam
Hermen Hulst, co-founder en vroeger hoofd van Guerrillia, nu Head of PlayStation Studios Worldwide
Komt waarschijnlijk doordat ik Horizon eerst gespeeld heb en dan vielen vooral de gelijkenissen met Killzone op :)
Image

Horizon Zero Dawn

125
Yes, Death Stranding is een van mijn drie favoriete games op de PS4. Ik heb er hele docu’s over gekeken, wat een bijzondere man is die hideo toch (en wat een bijzondere game). :)

Maargoed, Horizon had mij eerder niet echt geïnteresseerd en het kwam ook ver voor de release van Death Stranding uit, dus ik was wel positief verrast dat er easter eggs van in de game zaten!

Bijna alle personages in die bunkers in Death Stranding zijn trouwens bekende vrienden/collega’s of mensen waar Hideo inspiratie uit haalt.

Horizon Zero Dawn

127
NTGSruler wrote:Dan moet ik Horizon nog eens aanschaffen dan...
Mwa, het is zeker geen moet. Ik kan zo een lijst met games opnoemen die ik eerder zou spelen. :p Maar je doet er ook zeker niet aan af om het wel te kopen!

Edit
Wat wel vreemd is: er zitten een paar vlaktes of valleien in de game die totaal niet zijn gebruikt. Het is hier wat donker in de game, maar tot aan het einde van die berg is dit een vallei waar vrijwel niks te vinden is behalve grazers en glint hawks, maar die kom je overal tegen.

Image

Image

129
Kolm wrote:Is dat niet de begin area van de tutorial? :think:
Nee, deze screenshots zijn meer richting het noorden van de map, redelijk dichtbij de plek waar je ook met "the frozen wilds" gaat beginnen. Alles in het begin/de tutorial zit in het zuiden. Ik kan mij wel voorstellen dat ze plannen hadden voor deze plek, niet alles haalt het uiteindelijke product natuurlijk.

130
Voor de prijs waaraan hij nu staat zou ik hem toch zeker aanschaffen als je deze nog niet gespeeld hebt.
Staat toch in mijn top 5 van games. Zal achterliggend ook wel te maken hebben met het plezier dat ik er met mijn dochter aan beleefd heb. Denk ik de eerste game die ze volledig mee gevolgd heeft qua verhaal enzo en ze vond het geweldig :D
Image

133
NTGSruler wrote:Jullie hebben mij overtuigd.
Heb net de game ( complete edition) besteld bij Game Mania. Moet morgen daar toch passeren.
Jammer genoeg wel niet aan Black Friday Sale prijs ( 9.99 euro), maar aan de Used prijs (14,99 euro).
Dan heb je een goeie deal!

135
FGras wrote:
Kolm wrote:Is dat niet de begin area van de tutorial? :think:
Nee, deze screenshots zijn meer richting het noorden van de map, redelijk dichtbij de plek waar je ook met "the frozen wilds" gaat beginnen. Alles in het begin/de tutorial zit in het zuiden. Ik kan mij wel voorstellen dat ze plannen hadden voor deze plek, niet alles haalt het uiteindelijke product natuurlijk.
Aha, het was mij niet helemaal duidelijk welk stuk van de map het precies was, het is ook al wel even geleden dat ik de game gespeeld heb. Zou nog altijd is verder moeten met de DLC :q:
Image