Omdat als je een game verwijdert, je dan ook de savefile verwijdert. In het geval van een fysieke game, is dat wel enkel als het kaartje erin zit => soms werken used games niet als de vorige eigenaar de game niet van zijn scherm heeft verwijderd met het kaartje erin. Dan moet je dat zelf even doen.
En nu maak ik daar wel altijd een backup van naar de cloud, toch doe ik dat verwijderen liever niet tot een game klaar is.
Het downloaden op de vita is ook wat trager dan op de andere consoles, de wifi module in de vita is niet zo heel sterk in het opvangen van signaal dus best om dan redelijk dicht bij het wifi punt te leggen. Maar dan nog vaak maar 1-5MB per seconde ofzo.
Op PS5 is het rond de 100MB per seconde en is op 10-12 seconden 1GB binnen.
Ergens is het ook gewoon een reminder dat ik die nog moet afwerken en komt het er waarschijnlijk nooit van anders
Dezelfde reden waarom Red Dead Redemption nog steeds geïnstalleerd staat op PS5
Er zijn ook gewoon wat games die erop staan die ik nog wil doen maar dat ik anders helemaal vergeet. Final Fantasy wilde ik om die reden downloaden, want die moest ik inderdaad ergens in de download lijst gaan zoeken
Gelukkig heb ik vlak voor het einde van de oude PC store, nog snel met PSDLE mijn volledige download/aankoop geschiedenis geëxporteerd.
Daardoor heb ik een CSV bestand waarin alles staat dat ik tot dan gekocht heb en waar ik dus snel voor PS3/PSVita games kan opzoeken of ik ze wel/niet digitaal heb en vooral: Wanneer ik ze gekocht heb!
Als je die gekocht datum hebt, is het opzoeken in die downloadlijst een heel stuk makkelijker!
Final fantasy staat voor mij bv niet in de store als gekocht omdat ik die met een code geclaimd heb, dus dan lijkt het ook niet alsof ik die al heb. Dan is die export wel een handige om eerst even in te zoeken.
Ik heb ook al gehad dat de store op de vita zegt dat ik hem nog niet gekocht heb maar dat ik hem ergens in de downloadlijst wel kan downloaden. Had ik bijna iets dubbel gekocht daardoor.