Re: PS Vita

496
Mr.Wolf wrote: 07 Jun 2024 16:18
FGras wrote: 07 Jun 2024 14:56 Het gerucht is dus dat de nieuwe portable of vita digital only is en PS4 games kan draaien. Daardoor hoeft Sony geen exclusives te ontwikkelen. Het gebrek aan een consistent stroom van goede games was het grootste struikelblok bij de Vita.

Zou je alsnog de nieuwe Sony handheld in huis halen als het geen exclusives heeft?
Beetje zoals een steam deck dan wat ik eerder zou kopen omdat ik geen budget heb voor een gaming pc.
Ik denk dit ook. De hardware moet wel iets goedkoper zijn dan de steam deck omdat de Playstation Store meestal duurder is. En het moet zo goed als alle PS4 games kunnen draaien zodat ze flink winst kunnen maken in de verkoop van software.

350 euro voor de PS4 Portable?

Een groot deel van de gamers is tevens ook nog niet overgestapt naar de PS5 omdat Fortnite, Warzone, GTAonline en andere live service games nog prima op de PS4 hardware draaien. Dat veranderd denk ik pas met de launch van GTAVI.

498
Ik wilde Final fantasy X-2 downloaden maar had blijkbaar geen 3+GB meer vrij.
Recent had ik een paar games geïnstalleerd die ik volgend jaar wil uitspelen (backlog challenge waar ik aan mee doe) en dat liep blijkbaar een beetje op.

- AC Chronicles omdat dat nu de oudste AC game/versie is die ik nog niet gedaan heb. Heb ik fysiek maar 500MB patch.
- Sly 3 want die serie wil ik proberen af te maken. Deze heb ik ook fysiek maar blijkbaar staat deze niet op het kaartje en moet je code gebruiken die erbij zat, ik had ooit de US versie gekocht toen de trilogie al lastig te vinden was dus dat werkte niet meer. Dan toch maar snel digitaal gekocht nu het nog kon.
- Ratchet and Clank trilogy. Fysiek gelukkig en geen patches
- Dead Nation om iemand te helpen alleen nog niet verder uitgespeeld.

Maar op het 32GB kaartje dat ik gebruikte was blijkbaar toch geen plaats meer.
Alles wat ik uit had, had ik al een keer gekopieerd naar PC en daarna verwijderd.
Er blijven alleen een paar hardnekkige games over die ik maar niet uitgespeeld krijg en dus ruimte innemen tot het me ooit lukt of ik er zin in krijg.
Daarnaast had ik ook een hoop kleine puzzle games geïnstalleerd staan en blijkbaar nemen die stiekem toch een hoop plek in.

Daarom ben ik nu elk weekend maar zo'n kleine game aan het uitspelen. De 2 word search games waren elk goed voor bijna 200MB dus dat is al 400MB weg. Volgende zijn de POWGI games die rond de 80MB zitten.
Misschien dat ik ook weer zin krijg om verder te gaan met Dead Nation, dat zou ook een hoop schelen :P
Image

499
Euh stomme vraag, waarom verwijder je gewoon niet een game die je momenteel niet speelt of geen zin in hebt om dan Final Fantasy in de plaats te zetten? Lijkt mij toch geen probleem met de snelheid van internet die je hebt.
Het is denk ik wel een dingetje om de desbetreffende game terug te vinden in de Vita lijst van games om dan opnieuw te downloaden als ik mij niet vergis.

En je kan ook gewoon eerst inderdaad wat games uitspelen om dan pas Final Fantasy te downloaden :lol:
Image

500
Omdat als je een game verwijdert, je dan ook de savefile verwijdert. In het geval van een fysieke game, is dat wel enkel als het kaartje erin zit => soms werken used games niet als de vorige eigenaar de game niet van zijn scherm heeft verwijderd met het kaartje erin. Dan moet je dat zelf even doen.
En nu maak ik daar wel altijd een backup van naar de cloud, toch doe ik dat verwijderen liever niet tot een game klaar is.

Het downloaden op de vita is ook wat trager dan op de andere consoles, de wifi module in de vita is niet zo heel sterk in het opvangen van signaal dus best om dan redelijk dicht bij het wifi punt te leggen. Maar dan nog vaak maar 1-5MB per seconde ofzo.
Op PS5 is het rond de 100MB per seconde en is op 10-12 seconden 1GB binnen.

Ergens is het ook gewoon een reminder dat ik die nog moet afwerken en komt het er waarschijnlijk nooit van anders :lol:
Dezelfde reden waarom Red Dead Redemption nog steeds geïnstalleerd staat op PS5 :lol:

Er zijn ook gewoon wat games die erop staan die ik nog wil doen maar dat ik anders helemaal vergeet. Final Fantasy wilde ik om die reden downloaden, want die moest ik inderdaad ergens in de download lijst gaan zoeken :q:

Gelukkig heb ik vlak voor het einde van de oude PC store, nog snel met PSDLE mijn volledige download/aankoop geschiedenis geëxporteerd.
Daardoor heb ik een CSV bestand waarin alles staat dat ik tot dan gekocht heb en waar ik dus snel voor PS3/PSVita games kan opzoeken of ik ze wel/niet digitaal heb en vooral: Wanneer ik ze gekocht heb!
Als je die gekocht datum hebt, is het opzoeken in die downloadlijst een heel stuk makkelijker!

Final fantasy staat voor mij bv niet in de store als gekocht omdat ik die met een code geclaimd heb, dus dan lijkt het ook niet alsof ik die al heb. Dan is die export wel een handige om eerst even in te zoeken.
Ik heb ook al gehad dat de store op de vita zegt dat ik hem nog niet gekocht heb maar dat ik hem ergens in de downloadlijst wel kan downloaden. Had ik bijna iets dubbel gekocht daardoor.
Image

501
Ik heb nog nooit problemen gehad met een savefile, zoals je zegt, naar de cloud en terug downloaden als je de game opnieuw installeert.
Maar ik begrijp het wel. De games die ik ooit nog wou spelen staan ook nog steeds op mijn Vita, maar ja ik moet eerlijk bekennen dat ik zéér weinig de Vita nog gebruik.
Mijn backlog puilt uit, toch blijf ik steeds maar weer op regelmatige basis eens een nieuwe game komen om toch maar het gevoel te hebben mee te zijn met de laatste nieuwe titels :lol:

Spiderman2, Stellar Blade en ik zal er nog een pak vergeten nu, zijn games wat ik ooit wel nog wil kopen.

RDR2 staat ook nog steeds geïnstalleerd hier :lol: Heb al zitten denken dat ik die game voor de release van GTA VI wil doen, want anders komt het er gewoon nooit meer van. Maar vreemd genoeg kan ik er mij precies niet voor motiveren om die game te doen.

Moet ook alweer eens verder met Horizon Remastered, want ik laat het ook weeral liggen.
Image

503
paveman wrote: 21 Nov 2024 10:38 Is FF X/X-2 niet een shared aankoop en trophylijst met de PS3 versie?
Als je de game fysiek koopt is er geen cross-buy.
Ook de code die bij de fysieke versie vd PSVita zit, geeft enkel X-2 digitaal en niet X.
Digitaal is er enkel een bundel met beide games in maar geen idee in hoeverre die cross-buy is.

Het klopt dat deze een shared trophylist hebben met PS3/PSVita/PS4 en dat had ik nog niet helemaal door.
Ik kwam toevallig de comment tegen dat Sly 3 met een code was en in het vervolg daarvan werd FFX-2 genoemd waardoor ik die ook maar even ging controleren.

Dus ik zou idd gewoon een andere versie kunnen spelen...
Ik zat iets teveel in series die geen shared trophylist hebben :P

Maar dan nog kan het geen kwaad om wat van die kleine games tussendoor te doen :lol:
Op PS4 heb ik overigens ook nog een hoop van die kleinere digitale games staan :silly:

PS: Check ff voor RE5 :P
Image