Re: No Man's Sky

301
minermb wrote:
Gamefreak wrote:
billie91 wrote:Wellicht handig voor de mensen onder ons die hard met de game bezig zijn.
Image
lijkt warempel op de tabel van Mendelejev.

en beetje toch....
Dat was precies mijn gedachte ;)
of nee, die is makkelijker !

304
met0t0 wrote:Leuk dat ge dus ook de andere weg op kunt, weg van het centrum :)
Dat zal ik vermoedelijk ook wel doen als ik de game koop. Hopelijk zijn de technische problemen snel verholpen.
Je begint ongeveer aan de rand van het universum en van daaruit naar het middelpunt, al staat het natuurlijk vrij om gewoon daar lak aan te hebben en nooit richting het middelpunt te gaan. :D
Image

305
Wat ik wel de bomb zal vinden is als je ineens in het zonnestelsel terecht kom en dat je naar de aarde kan vliegen en de aarde kan ontdekken, en dat het dan ook echt zo zou zijn dat je naar New York kan of naar Sidney en dan zelf naar Nederland/Belgie om even te koekeloeren,
als dit zo zou zijn dan is dat een +100 voor deze game :smug:
Image

306
Ik ben het spel nu al een week en half aan het spelen en zit nu zowat op het einde. Ik vind geen nieuwe upgrades of blue prints meer en heb bij alle mijlpalen niveau 10 gehaald. Dus nieuwe woorden leren en aliens bezoeken is nu ook overbodig aangezien ik er niets meer aan verdien.
Ben daarnet ook aan het einde gekomen van het atlas pad, maar heb jammer genoeg in het begin van de game 2 atlas stenen verkocht.

Niet zo'n erge spoiler maar dacht om toch te verbergen:
[+] atlas pad
Dus kom ik daar toe heb ik natuurlijk 10 stenen nodig om verder te gaan. Heb er maar 8 ;( Dus moest ik de enige optie kiezen die nog overschoot. Heb dan direct gepauzeerd en op het internet wat opgezocht. Blijkbaar als je hier beslist om geen nieuwe ster te maken is het pad gedaan en kan je niet meer verder. Er komt dan een zwart gat die je direct naar het midden brengt. Volgens een site waarop ik dat las.
Heb dan maar de game afgesloten en opnieuw opgestart waardoor die beslissing ongedaan werd. En nu ben ik op zoek om atlas stones te kopen
Heeft er iemand een idee waar ik deze kan kopen? Volgens de meeste komt dat willekeurig maar heb ze nu toch al in heel wat stelsels niet tegen gekomen :|
Image

307
Toon8 wrote:Ik ben het spel nu al een week en half aan het spelen en zit nu zowat op het einde. Ik vind geen nieuwe upgrades of blue prints meer en heb bij alle mijlpalen niveau 10 gehaald. Dus nieuwe woorden leren en aliens bezoeken is nu ook overbodig aangezien ik er niets meer aan verdien.
Ben daarnet ook aan het einde gekomen van het atlas pad, maar heb jammer genoeg in het begin van de game 2 atlas stenen verkocht.

Niet zo'n erge spoiler maar dacht om toch te verbergen:
[+] atlas pad
Dus kom ik daar toe heb ik natuurlijk 10 stenen nodig om verder te gaan. Heb er maar 8 ;( Dus moest ik de enige optie kiezen die nog overschoot. Heb dan direct gepauzeerd en op het internet wat opgezocht. Blijkbaar als je hier beslist om geen nieuwe ster te maken is het pad gedaan en kan je niet meer verder. Er komt dan een zwart gat die je direct naar het midden brengt. Volgens een site waarop ik dat las.
Heb dan maar de game afgesloten en opnieuw opgestart waardoor die beslissing ongedaan werd. En nu ben ik op zoek om atlas stones te kopen
Heeft er iemand een idee waar ik deze kan kopen? Volgens de meeste komt dat willekeurig maar heb ze nu toch al in heel wat stelsels niet tegen gekomen :|
Shit, ik heb net twee verkocht. Wellicht dat je nog andere Atlas kunt vinden via een ander pad. Ikzelf kan maar geen Atlas pass vinden. Ik vind maar geen anomaly waar ik eentje kan krijgen.
Edit: Ik herrinner me net dat dat je die Atlas stones kunt krijgen bij handelaren op een bepaalde stations.
Image

308
Jah dus die stenen niet verkopen als je het atlas pad volgt :P
Bij mij vond ik de anomaly na de 1e keer warpen weg van het atlas station. Maar hierna kwam ik soms willekeurig weer zo'n station tegen, maar behalve die atlas pass krijg je toch niets nuttigs meer.

Zag ook op het internet dat als je verder het pad naar het midden volgt dat je heel misschien nog atlas stations tegen komt die nog misschien een steen kunnen geven. Heb hier geen goesting in om tijd te verdoen dus hoop ik wel dat ik er ergens kan kopen. Geld is toch geen probleem.
Image

309
Toon8 wrote:Jah dus die stenen niet verkopen als je het atlas pad volgt :P
Bij mij vond ik de anomaly na de 1e keer warpen weg van het atlas station. Maar hierna kwam ik soms willekeurig weer zo'n station tegen, maar behalve die atlas pass krijg je toch niets nuttigs meer.

Zag ook op het internet dat als je verder het pad naar het midden volgt dat je heel misschien nog atlas stations tegen komt die nog misschien een steen kunnen geven. Heb hier geen goesting in om tijd te verdoen dus hoop ik wel dat ik er ergens kan kopen. Geld is toch geen probleem.
Inmiddels een anomaly gevonden. Nu weer verder planeten ontdekken en veel units verzamelen want ik wil een nieuw schip. :D
Image

310
Wel ik heb het atlas pad beëindigd en het was op zijn minst gezegd zeer verrassend. :P En nu weet ik ook wat er gebeurt als je het centrum bereikt, door het verrassende einde heb ik dit eens opgezocht. Zelf zit ik er nog 160 000 lichtjaar vanaf, maar denk niet dat ik het ga doen.

Ik kan alleen maar besluiten dat er heel veel zever over dit spel verkondigt is, vooral door de makers zelf. Allemaal zeer teleurstellend :|
Image

311
In spoiler wat er gebeurde bij de laatste atlas station en de reis naar het centrum. En wat ik ervan vind ;)
[+] NMS
Dus bij die laatste atlas station vraagt hij om 10 stenen waarmee hij dan zegt een nieuwe ster te maken waarop een nieuwe 'traveler' zijn reis kan beginnen. Gewoon dus een korte tekstballon. Dat is het en dan weer vertrekken, op de kaart merk ik nu wel dat ik stelsels met black holes kan zien. Om zo sneller naar het centrum te kunnen reizen. Dus ik vol met goede moet op weg naar die eerste zwart gat. na erdoor heen te gaan merk ik dat ik van nog 179 000 lichtjaar zo maar eventjes naar nog 178 000 lichtjaar ben gesprongen :P Dus dacht ik dat hoe meer zwarte gaten je doorgaat, hoe groter de afstand die je aflegt. Niet dus, na 7 black holes ben ik op 169 000 lichtjaar van het centrum genaderd. Wat betekent dat ik er nog een 150 tal zou moeten doen. Op dit moment ben ik gaan opzoeken op het internet. Zegt er iemand dat voor 200 sprongen je op 12h kan rekenen. Stel je voor 12h lang gewoon af en toe eens op x drukken en naar laadschermen zitten staren. Daar heb ik geen goesting in dus opgezocht wat er in het centrum is. En de teleurstelling kon niet groter zijn want het antwoord is niets. Je gaat naar een nieuwe universum om weer volledig opnieuw te beginnen. Maar al je upgrades blijven behouden en geen nieuwe upgrades te vinden. Geen nieuwe missies gewoon weer naar dat centrum reizen.
Dit is toch triestig? Mag het iets meer zijn Hello Games? Ik dacht dat je op zn minst iets zou krijgen om te bewijzen dat het je gelukt is. Een trophy of ik dacht aan een soort monument met alle namen van spelers die het gelukt is er te geraken gevolgd door credits ofzo. Zei Sean niet dat er leuke easter eggs zijn en verrassingen in het universum? Heb ze allesins niet gevonden.

Het idee dat ik las van een andere speler was ook wel zeer leuk. Dat als je het centrum bereikt je getransporteerd word naar een grote stad op een planeet in een ander universum waar alle andere spelers die het ook gelukt is ook zijn. En dat dit dan het multiplayer luik van de game is. Samen met andere handelen betere schepen zien/verkopen of samen ontdekken. Moet niet eens een grote wereld zijn gewoon een paar planeten en de ruimte om space battles te doen. Soort RPG van maken met verschillende facties waarbij je kan aansluiten.
Dat zou pas een tof einde van het spel zijn maar ook weer een nieuw begin. Veel betere beloning bij wat je nu krijgt.
Image

315
Na een paar dagen niet op de ps4 geweest, start ik hem vandaag op en zie dat ik een bericht gekregen heb van iemand die ik niet ken. Blijkbaar is die kerel uit Engeland op maandag op één van mijn planeten geweest, heeft me opgezocht op psn en een vriendschap verzoek gestuurd :P
Zot dat er iemand op mijn ontdekkingen is gestuit, heb het zelf wel nog nooit voorgehad.
Image