Re: Quick News Topic

2326
gamerke1992 wrote: 25 May 2023 16:37 Ik heb wel interesse in project q. Als het goed werkt, zie ik het mij wel gebruiken. Een grote voorwaarde is al zeker een snelle internet verbinding. Maar als ik dat heb kan ik dus misschien op business trips toch even gamen. Of wanneer mijn vriendin tv kijkt, ondertussen gamen.
Volgens mij is het enkel over de wifi.
Ik had remote play een tijdje terug vanuit t buitenland geprobeerd. Werkt niet 🥲

Re: Quick News Topic

2327
Ze kunnen beter gaan voor een nieuw systeem à la PSP. Een waardige handheld waarop je games kan installeren. Liefst dan nog zo zodat je gewoon met je save van de PS5/PS4 verder kan op de handheld en vice versa. Gezien alle technologie steeds kleiner wordt (en opslag groter), zal dat ooit wel eens mogelijk zijn zeker.
Image

Re: Quick News Topic

2328
FGras wrote: 25 May 2023 16:47
gamerke1992 wrote: 25 May 2023 16:37 Ik heb wel interesse in project q. Als het goed werkt, zie ik het mij wel gebruiken. Een grote voorwaarde is al zeker een snelle internet verbinding. Maar als ik dat heb kan ik dus misschien op business trips toch even gamen. Of wanneer mijn vriendin tv kijkt, ondertussen gamen.
Volgens mij is het enkel over de wifi.
Ik had remote play een tijdje terug vanuit t buitenland geprobeerd. Werkt niet 🥲
Ah dat is stom. Ik heb onbeperkte data op mijn smartphone, dus ik zou in dat geval een hotspot maken voor deze ‘dummy’ handheld.
Image

Re: Quick News Topic

2329
gamerke1992 wrote: 25 May 2023 17:34
FGras wrote: 25 May 2023 16:47
gamerke1992 wrote: 25 May 2023 16:37 Ik heb wel interesse in project q. Als het goed werkt, zie ik het mij wel gebruiken. Een grote voorwaarde is al zeker een snelle internet verbinding. Maar als ik dat heb kan ik dus misschien op business trips toch even gamen. Of wanneer mijn vriendin tv kijkt, ondertussen gamen.
Volgens mij is het enkel over de wifi.
Ik had remote play een tijdje terug vanuit t buitenland geprobeerd. Werkt niet 🥲
Ah dat is stom. Ik heb onbeperkte data op mijn smartphone, dus ik zou in dat geval een hotspot maken voor deze ‘dummy’ handheld.
Misschien dat ie in eigen land nog wel connectie kan maken. Nooit geprobeerd.

Re: Quick News Topic

2330
FGras wrote: 25 May 2023 16:47
gamerke1992 wrote: 25 May 2023 16:37 Ik heb wel interesse in project q. Als het goed werkt, zie ik het mij wel gebruiken. Een grote voorwaarde is al zeker een snelle internet verbinding. Maar als ik dat heb kan ik dus misschien op business trips toch even gamen. Of wanneer mijn vriendin tv kijkt, ondertussen gamen.
Volgens mij is het enkel over de wifi.
Ik had remote play een tijdje terug vanuit t buitenland geprobeerd. Werkt niet 🥲
Remote play via PC en Smartphone heb ik nog niet geprobeerd. Maar PSVita en PS TV remote play werken wel vanuit België voor een PS4 Pro die in Nederland staat. Enige wat ik vooraf wel moest inregelen was port forwarding tussen de router waarmee de PS4 pro is verbonden en de PS4 Pro zodat de vita er ook van buiten mijn eigen LAN bij kon.
Remote play gebruikt wat gare poortjes die je eigenlijk niet open wil hebben op je router.
De PS4 Pro moet ook in restmode staan of aan staan wil je ermee kunnen verbinden.

Ik kan me echter inbeelden dat als ik de PSVita met een gare hotel/vakantiehuis wifi moet verbinden dat het dan misschien niet werkt. Hotel wifi's hebben nogal de neiging om ofwel heel open te zijn of net heel erg gesloten. Al vaker voorgehad dat bepaalde sites niet bereikbaar zijn via een hotel wifi of dat je met de PSVita eerst via de browser op een gare website moet inloggen nadat je verbonden hebt met de wifi om ook echt te kunnen verbinden met het internet.
En gare poortjes kunnen dus ook volledig geblokkeerd worden op zo'n netwerk.

En dan zijn er nog providers die gare dingen doen... Iemand die ik ken had KPN glasvezel en die tv/internet/telefoon box (Experia?) van hen. Zelfs als die box in bridge mode (= laat alles door) stond kon hij niet online spelen met de PS4, zelfs niet inloggen op PSN. Als hij de box er tussenuit haalde en rechtstreeks met de modem verbond, werkte het wel... KPN blokkeert(de?) daar dus toch iets terwijl dat in bridge mode eigenlijk niet hoort. Hij heeft het opgelost door tussen de modem en die box nog een switch te zetten die alles behalve tv en telefoon naar een eigen router stuurde zonder dat box ertussen zit. (=> een normale mens komt hier niet uit).

Mijn vermoeden is dat het wel/niet werken vanuit het buitenland dus eerder een kwestie is van het wifi netwerk waar je op zit met je PC/smartphone dan dat playstation het blokkeert. Of het moet zijn dat je in China of Saudi Arabië ofzo zit waar Playstation niet beschikbaar is of sterk gelimiteerd is. Maar of dat dan Sony of de overheid is die het blokkeert...

---

Los daarvan zie ik het nut van Project Q niet... Met een recente smartphone/tablet + controller kan je al hetzelfde en die OLED smartphone schermen zien er vaak beter uit dan een LCD. Als het nu nog zonder internet games had kunnen spelen zoals een Vita :q:
En dan is het nog maar de vraag wat dit gaat kosten aangezien die veredelde houder van een backbone al 120 euro is...
Image

Re: Quick News Topic

2332
Ik las dat de meesten niet echt te spreken waren over de SoP van gisteren. Omdat het ondertussen al 2 jaar! geleden is dat we er nog ééntje gehad hebben, dacht ik, zo erg kan het toch niet zijn?
Heb hier net de showcase bekeken: het is op zijn zachtst gezegd erg middelmatig vond ik.

Persoonlijk heb ik niets gezien waarvan ik dacht: Wauw! Yeah! Cool!

En dan MGS3 => komaan, dit hoort in het lijstje GTA en zovele anderen. Voor de zoveelste keer nog eens cashen en op het sentiment van gamers spelen. En dan die Masters Collection? Ik herinner mij dat we ooit de MGS Collection GRATIS hebben gekregen via PS+ op PS3 EN VITA!!

Project Q?? Waar is de VITA2??

Ik zie dat je al je antwoord hebt gehad Gamerke: maar dus teleurstellend. Ik had direct ook zoiets van nice, handheld! Maar nope => "in-home" systeem, bedoeld om op HETZELFDE wifi netwerk te spelen.
De specs van het apparaat zijn ook niet om over naar huis te schrijven eerlijk gezegd.
Kwestie prijs: als die backbone dingens al 120 euro kost, vrees ik het ergste voor project Q. Minder dan 200-250 euro zal het nooit zijn.

Sony moet hier toch marktonderzoek naar hebben verricht, anders zet je hier toch niet op in?? Benieuwd wat het wordt, maar waarom ze dan niet ineens een volledige handheld op de markt brengen is een raadsel. Een VITA2 zou als zoete broodjes verkocht worden, het enigste wat ze moeten doen is het toestel ondersteunen wat ze niet hebben gedaan met de VITA.
Image

Re: Quick News Topic

2333
Wacht ff... Die project Q werkt enkel op hetzelfde wifi netwerk? :?
Dus niet van buitenaf op een ander wifi netwerk?
Dat is hoe ik wifi streaming begreep, dat het enkel via wifi kan en niet via 3G/4G, dat was op vita ook al zo als je zo'n 3G model had. (met een wifi hotspot op je telefoon kan het alsnog overigens)
Maar dan is het nut al helemaal weg tbh...
Ik kan me inbeelden dat het nog een beetje nuttig kan zijn als je maar 1 tv hebt en andere tv willen kijken, maar dan nog kan dat even goed met je telefoon. Waarom een hoop geld uitgeven aan dat ding.
Image

Re: Quick News Topic

2334
NTGSruler wrote: 25 May 2023 21:10 Sony moet hier toch marktonderzoek naar hebben verricht, anders zet je hier toch niet op in?? Benieuwd wat het wordt, maar waarom ze dan niet ineens een volledige handheld op de markt brengen is een raadsel. Een VITA2 zou als zoete broodjes verkocht worden, het enigste wat ze moeten doen is het toestel ondersteunen wat ze niet hebben gedaan met de VITA.
Ik denk dat Sony geen Vita 2 gaat doen want voor hen is de Vita gefaald. Dat dat volledig aan henzelf ligt door al na een jaar de software support te droppen willen ze niet inzien. De prijs was op release ook aan de hoge kant maar daar stond wel geweldige hardware tegenover. Als ze software hadden ondersteund en na 2 jaar iets goedkoper gemaakt... het had echt wel storm gelopen op den duur.
Image

Re: Quick News Topic

2336
Kolm wrote: 26 May 2023 10:34 Wacht ff... Die project Q werkt enkel op hetzelfde wifi netwerk? :?
Dus niet van buitenaf op een ander wifi netwerk?
Dat is hoe ik wifi streaming begreep, dat het enkel via wifi kan en niet via 3G/4G, dat was op vita ook al zo als je zo'n 3G model had. (met een wifi hotspot op je telefoon kan het alsnog overigens)
Maar dan is het nut al helemaal weg tbh...
Ik kan me inbeelden dat het nog een beetje nuttig kan zijn als je maar 1 tv hebt en andere tv willen kijken, maar dan nog kan dat even goed met je telefoon. Waarom een hoop geld uitgeven aan dat ding.
Project Q kenmerken
Project Q wordt een Wi-Fi streaming apparaat, wat betekent dat het zal werken met PlayStation's bestaande Remote Play systeem om je games van je PS5 naar de handheld te laten streamen via hetzelfde Wi-Fi netwerk. Cruciaal is dat dit betekent dat het niet van nature een handheld is die naar de cloud streamt, hoewel het goed mogelijk is dat hij games streamt die je PS5 zelf als het ware vanuit de cloud streamt. Je kunt je huis niet verlaten en Project Q op een netwerk aansluiten om games te spelen - datzelfde netwerk moet verbonden zijn met je PS5.


https://www.pocket-lint.com/nl-nl/plays ... kenmerken/


@Gamerke: Een Vita 2 zou ik als zovelen direct opnieuw kopen. Alleen beseft Sony dit niet en komen ze met Project Q af.
Image

Re: Quick News Topic

2337
Sony lijkt me een beetje de weg kwijt te zijn...
Het aankondigen van overbodige hardware + de inzet op games waar niet veel mensen op zitten te wachten denk ik... Jim Ryan die vol lof spreekt over de showcase terwijl het internet duidelijk niet overtuigd was.
Ook als je leest dat Sony tegen 2026 12 live service titels gaat uitbrengen. Het aantal goede live service titels is jammer genoeg op 2 handen te tellen.
Hadden ze dit een state of play genoemd was de schade meer beperkt gebleven. Nu is het een showcase waarin je moet laten zien wat er de volgende jaren komt en waar je mee bezig bent. Maar ik vrees dat het merendeel hier niet bepaald interesse in heeft :p
Image

Re: Quick News Topic

2338
Mr.Wolf wrote: 26 May 2023 19:31 Sony lijkt me een beetje de weg kwijt te zijn...
Het aankondigen van overbodige hardware + de inzet op games waar niet veel mensen op zitten te wachten denk ik... Jim Ryan die vol lof spreekt over de showcase terwijl het internet duidelijk niet overtuigd was.
Ook als je leest dat Sony tegen 2026 12 live service titels gaat uitbrengen. Het aantal goede live service titels is jammer genoeg op 2 handen te tellen.
Hadden ze dit een state of play genoemd was de schade meer beperkt gebleven. Nu is het een showcase waarin je moet laten zien wat er de volgende jaren komt en waar je mee bezig bent. Maar ik vrees dat het merendeel hier niet bepaald interesse in heeft :p
Als je die PDF slideshow bekijkt die ik eerder linkte dan zie je dat ze ook meer willen inzetten op PC en live services. Ze zijn echt de weg kwijt...
Image

Re: Quick News Topic

2339
Ik denk eerder dat ze perfect weten waar ze naartoe willen.

Live-service-games => constant updates, dus kunnen ze wegkomen met onafgewerkte games verkopen, méér micro-transacties volgens het principe FOMO (Fear of Missing Out). Na een jaar of 2 sluiten ze de servers van de game omdat ondertussen de volgende live-service-game is uitgekomen waardoor ze weer geld besparen op het live houden van servers.

Hardware uitbrengen voor een premium prijs dat ze weinig tot niets moeten aan ondersteunen. Vb: dual sense edge controller voor 250 euro, backbone, project Q, nieuwe earbuds.. Enkel PS VR2 gaan ze moeten blijven ondersteunen, of ze gaan dezelfde weg op als de eerste generatie PS VR.

Verder: Sony is enorm gekant tegen de overname van Activision/Blizzard door Microsoft omdat dan exclusiviteit voor een console/games volledig zal verdwijnen. Die exclusiviteit is een zéér grote reden waarom Sony momenteel nog steeds de lead heeft in console land. Begrijp me niet verkeerd, ze hebben (hadden?) ook de triple A games om de console te verkopen. Ik denk dat er in 2024 betere games komen dan wat we nu gezien hebben in de showcase, maar je ziet dat het allemaal wat middelmatiger wordt van games. Toch voor nu. Benieuwd als Summerfest nog verbetering brengt.

Playstation Plus. Ik vond de verandering naar een 3 Tier systeem eigenlijk echte bullshit. Allemaal bedoeld om méér geld uit gamers hun zakken te kloppen. Althans zo voel ik het toch. Kan zeker verkeerd zijn hierin.

Stel je voor dat Microsoft er inderdaad in slaagt om Activision/Blizzard op te kopen => Call of Duty, Starcraft, World of Warcraft op Gamepass...
Image

Re: Quick News Topic

2340
Ze zijn nog altijd de weg kwijt ook al weten ze perfect waar ze naartoe willen. Dat wat zij willen is immers niet waar een groot deel van de (oudere/trouwe) playstation fans op zit te wachten om onder andere de redenen die jij al opgeeft.
Image
cron