FGras wrote: 25 May 2023 16:47
gamerke1992 wrote: 25 May 2023 16:37
Ik heb wel interesse in project q. Als het goed werkt, zie ik het mij wel gebruiken. Een grote voorwaarde is al zeker een snelle internet verbinding. Maar als ik dat heb kan ik dus misschien op business trips toch even gamen. Of wanneer mijn vriendin tv kijkt, ondertussen gamen.
Volgens mij is het enkel over de wifi.
Ik had remote play een tijdje terug vanuit t buitenland geprobeerd. Werkt niet
Remote play via PC en Smartphone heb ik nog niet geprobeerd. Maar PSVita en PS TV remote play werken wel vanuit België voor een PS4 Pro die in Nederland staat. Enige wat ik vooraf wel moest inregelen was port forwarding tussen de router waarmee de PS4 pro is verbonden en de PS4 Pro zodat de vita er ook van buiten mijn eigen LAN bij kon.
Remote play gebruikt wat gare poortjes die je eigenlijk niet open wil hebben op je router.
De PS4 Pro moet ook in restmode staan of aan staan wil je ermee kunnen verbinden.
Ik kan me echter inbeelden dat als ik de PSVita met een gare hotel/vakantiehuis wifi moet verbinden dat het dan misschien niet werkt. Hotel wifi's hebben nogal de neiging om ofwel heel open te zijn of net heel erg gesloten. Al vaker voorgehad dat bepaalde sites niet bereikbaar zijn via een hotel wifi of dat je met de PSVita eerst via de browser op een gare website moet inloggen nadat je verbonden hebt met de wifi om ook echt te kunnen verbinden met het internet.
En gare poortjes kunnen dus ook volledig geblokkeerd worden op zo'n netwerk.
En dan zijn er nog providers die gare dingen doen... Iemand die ik ken had KPN glasvezel en die tv/internet/telefoon box (Experia?) van hen. Zelfs als die box in bridge mode (= laat alles door) stond kon hij niet online spelen met de PS4, zelfs niet inloggen op PSN. Als hij de box er tussenuit haalde en rechtstreeks met de modem verbond, werkte het wel... KPN blokkeert(de?) daar dus toch iets terwijl dat in bridge mode eigenlijk niet hoort. Hij heeft het opgelost door tussen de modem en die box nog een switch te zetten die alles behalve tv en telefoon naar een eigen router stuurde zonder dat box ertussen zit. (=> een normale mens komt hier niet uit).
Mijn vermoeden is dat het wel/niet werken vanuit het buitenland dus eerder een kwestie is van het wifi netwerk waar je op zit met je PC/smartphone dan dat playstation het blokkeert. Of het moet zijn dat je in China of Saudi Arabië ofzo zit waar Playstation niet beschikbaar is of sterk gelimiteerd is. Maar of dat dan Sony of de overheid is die het blokkeert...
---
Los daarvan zie ik het nut van Project Q niet... Met een recente smartphone/tablet + controller kan je al hetzelfde en die OLED smartphone schermen zien er vaak beter uit dan een LCD. Als het nu nog zonder internet games had kunnen spelen zoals een Vita
En dan is het nog maar de vraag wat dit gaat kosten aangezien die veredelde houder van een backbone al 120 euro is...