Joker: Folie à Deux 3.5/10
2019... Ik keek naar de trailer van de nieuwe Joker film en ik werd overladen met twijfel. Het leek me een film te zijn waarop ik niet wachtte. Tot ik de bioscoopzaal inging en één van de beste bioscoopervaringen ooit kreeg. De film had een perfect duistere kant met een fenomenaal einde. Een welverdiende en zeldzame 10/10 van mij.
En plots is hier een vervolg... Arthur Fleck is opgenomen in Arkham en het merendeel van de film speelt zich dan ook af in de gevangenis en in de rechtbank waar zijn vervolging doorgaat. Daar ontmoet hij Harleen Quinzel op wie hij smoorverliefd wordt.
Het verhaal is slecht

Ik weet niet wat ze willen bereiken hiermee, maar het lijkt nergens heen te gaan. Van het duistere sfeertje van de vorige film blijft ook niets meer over hier. De film is dan ook een musical. Telkens er iets interessant lijkt te gebeuren begint ofwel Joaquin ofwel Lady Gaga te zingen. En dit gebeurt vaak in droomsequenties. Musical is het genre wat ik het meest verschrikkelijk vind. Bovendien past het genre niet binnen deze film. De nummers zijn niet memorabel en verpesten de volledige flow van de film. De vorige film had ijzersterke sequenties die me ongemakkelijk deden voelen. Hier niets. Arthur Fleck is een schim van wie hij was in de vorige film. Joker is ook amper te zien in de film. Voornamelijk in de droomsequenties zien we hem in kostuum en makeup. Het krankzinnige is volledig weg hier.
Het aantal muzieknummers was ook groot. Om de 10 minuten kwam er wel een nieuw liedje aan te pas. Verschrikkelijk...
Het lijkt alsof er een volledig andere regisseur aan het roer staat. Maar het is nog steeds dezelfde. Die vorige heeft meer dan een miljard opgebracht, dus weten we direct waarom deze bestaat.
Tip: kijk gewoon de eerste opnieuw en vergeet dat deze sequel (die nooit gemaakt had moeten worden) bestaat.
Rant over

Ik wist op voorhand dat het musical was en het waarschijnlijk niks ging worden, maar toch nog teleurgesteld...