Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10216
Ik wissel het een beetje af. Ik heb de externe HDD die ik aan de PS4 had hangen aan de PS5 gehangen. Die games speel ik op de PS5, andere op de PS4. Het geluid van de console zelf (of gebrek daaraan), de langere batterijduur van controllers en toch iets prettigere interface zijn redenen om juist wel op de PS5 te spelen (en ik hoefde dus geen moeite te doen om games opnieuw te installeren). De controller liggen bij langer spelen wel wat minder prettig in de hand dan die van de 4, wat mij betreft.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10217
@Kolm: bedoelde ik inderdaad! :lol:
Maar tegenwoordig zouden we denken dat we in een derde wereld land leven!
En echt hé, PS5 wordt zelden gebruikt hier. Geen idee waarom, panische angst dat een PS4 game bugs zou hebben op de PS5 of er iets technisch verkeerd gaat met de PS5 tijdens het spelen van een PS4 game... :O

@Paveman: de PS5 controller is inderdaad wat lastiger te hanteren tijdens langere speelsessies!


++++ Nike :love: Steeds opnieuw is de maat gewoon perfect bij het bestellen van kleding of schoenen. Love my new Metcon 6, Nike Air Presto en mijn SB Charge Skateschoenen. :jip:
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10218
Ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die wat moeite heeft met de PS5 controller... :|

In mijn geval zijn er 3 problemen.
Het eerste heeft te maken met L2/R2 die meer/minder weerstand kunnen geven. Standaard stond dit op high en dus sterk dit effect geven. Maar al na 1 avond Astro's Playroom was het duidelijk dat dat geen goed idee was. Ik hou het onder randje van de R2 knop in het midden van mijn middenvinger, net op de plek van het gewricht tussen de twee uiterste vingerkootjes. Gevolg: Die harde druk ging gewoon pijn doen na een tijdje. Na 1 dag dus al op medium gezet en nu staat het zelfs op low. Helemaal uit zou jammer zijn want het voegt wel wat toe.
Bij Wreckfest merkte ik dat ik er opnieuw last van had omdat je vaak lang die R2 knop indrukt en dat in Wreckfest dit zelfs op low heel hard wordt gemaakt als je motor stuk is.

Het tweede probleem is opnieuw met L2/R2 in combinatie met heel erg lange sessies of veel sessies op een paar dagen. Dan merk ik de dag erna of na een zoveelste sessie dat de spieren in mijn onderarm die gekoppeld zijn aan mijn middenvinger, wat pijn gaan doen omdat ze stijf zijn van het 'sporten' :lol:

Overigens is het denk ik voor de levensduur van je controller ook beter om deze L2/R2 setting op low te zetten! Er zijn blijkbaar toch al heel wat mensen waarbij het systeempje kapot is gegaan doordat ze zo hard drukten voor de weerstand tegen te gaan in bepaalde games, dat het op den duur afbrak :O

Het derde probleem is met de vorm van de handgrips. Naar het uiteinde toe zijn die smaller dan van de DS4. Bij een game zoals maneater waar je R1 en R2 heel veel tegelijk gebruikt, ga ik dan wat harder knijpen in de handgrip met ringvinger/pink/duim om de boel stabiel te houden. Maar door die dunnere grip en de vrij grote afstand tussen R2 en die grip, ga ik het stukje tussen mijn middenvinger en mijn ringvinger net een beetje overstretchen. Dus bij zo'n game krijg ik daar op den duur ook pijn bij wat langere sessies. Doordat de DS4 handgrip net iets dikker is, is dat net genoeg om in mijn geval niet te overstretchen.

--- Zo moe... overdag kan ik als een blok in slaap vallen en uren slapen zonder onderbreking. Maar zelfs als ik daar tegenin ga en pas 's avonds ga slapen, word ik 's nachts meerdere keren wakker :(
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10221
zenmaster wrote: 26 Jun 2021 17:58 + Vandaag mochten we onze nieuwe poes gaan halen.
- ze zit nog altijd onder de zetel. 😅 Toen we twee uurtjes weg waren heeft ze wel al haar kans gezien om op de bak te gaan, haha.
Veel succes ermee, dat komt wel goed :)
Onze kat heeft bij zijn eerste verhuis ook een avond onder de zetel gezeten, daarna een paar dagen onwennig en dan alsof hij nooit elders woonde. Bij onze verhuis 2 maanden geleden heeft hij zich de eerste avond wat raar gevoeld (had ook een kalmeermiddel gekregen, waarschijnlijk daardoor), maar vanaf dag 2 vond hij het gewoon spannend :lol:

+++ Het nieuwe appartement begint goed te wennen, we wonen er graag :)
----- Infomoment gehad voor de buurt en blijkt dat de stad na het bouwverlof net voor ons een groot appartementencomplex gaan bouwen. Het was al altijd duidelijk dat er iets gebouwd zou worden op die lege grond, maar nooit iets van info of timing gekregen of dat project zou kunnen doorgaan (er liepen meerdere juridische procedures tegen) en dan plots dit nieuws op zo'n extreem korte termijn :(

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10229
Proficiat aan alle afgestudeerden! :party:
gamerke1992 wrote: 27 Jun 2021 19:48 Well done! :cool: En in een hele goede sector met veel werkzekerheid.
Hier kan ik helaas niet helemaal akkoord zijn... Er is veel aanbod van banen in de sector maar je moet echt zoveel geluk hebben om niet bij een vervelend bedrijf te komen, niet onderbetaald te worden en niet gedumpt te worden zodra ze verplicht zijn een vast contract aan te bieden.

Ik weet nog het eerste contract dat ik aangeboden kreeg toen ik voor het eerst ging solliciteren als Software developer. Ik zou netto 50-100 euro meer verdienen dan bij mijn ouders in de bloemenwinkel. En in de bloemenwinkel moet je niet eens een diploma hebben maar gewoon handen en willen werken. Bovendien valt bloemenwinkel onder de op 1 na slechtste CAO van voeding (geen idee waarom, horeca is minste) in België en had ik er gewoon het minimumloon volgens die CAO. Hun aanbod zat dan ook ver onder het minimum wat een starter voor die job zou moeten verdienen. Ik moest dan ook nog is beslissen in 2 dagen terwijl ze wisten dat ik nog een andere sollicitatie had. Uiteindelijk heb ik vriendelijk bedankt en is het de andere sollicitatie geworden. Als ze in het begin al zoveel druk opleggen dan getuigt dat niet echt van een goeie werksfeer.

Bij een ander bedrijf zie ik de afgelopen 5-6 jaar dat bij bijna iedereen het tijdelijk contract niet meer wordt verlengd van zodra ze verplicht zijn om het om te zetten naar een vast contract. Heb je daar dus een paar jaar gewerkt en kan je weer opnieuw beginnen met zoeken naar een baan waar je opnieuw een tijdelijk contract krijgt... Niet dat een vast contract veel werkzekerheid geeft, maar bij een eventueel ontslag zit er toch een behoorlijk verschil.

Ik geloof dat het in België wel wat anders zit met die tijdelijke contracten. Weet alleen niet meer precies hoe het zat.

Nu merk ik ook dat veel (niet alle) bedrijven binnen de sector die een laptop/telefoon/auto/vanalles aanbieden van de zaak, vaak bedrijven zijn met een heel hoog verloop aan personeel en dat ze dus eigenlijk proberen om daarmee mensen toch te houden. Dat desondanks die voordelen, het verloop toch hoog is, geeft aan dat er iets fundamenteel fout zit daarbinnen.

Het is dus een tricky sector maar met wat moeite is het zeker mogelijk om een mooie job te vinden waarbij je ook kan doorgroeien.
Maar kijk zeker even naar wat de lonen voor een starter zijn voor de job die je wil gaan doen, dan weet je tenminste of een aanbod wel/niet serieus is te noemen...
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10230
Kolm wrote: 28 Jun 2021 15:59 Proficiat aan alle afgestudeerden! :party:
gamerke1992 wrote: 27 Jun 2021 19:48 Well done! :cool: En in een hele goede sector met veel werkzekerheid.
Hier kan ik helaas niet helemaal akkoord zijn... Er is veel aanbod van banen in de sector maar je moet echt zoveel geluk hebben om niet bij een vervelend bedrijf te komen, niet onderbetaald te worden en niet gedumpt te worden zodra ze verplicht zijn een vast contract aan te bieden.

Ik weet nog het eerste contract dat ik aangeboden kreeg toen ik voor het eerst ging solliciteren als Software developer. Ik zou netto 50-100 euro meer verdienen dan bij mijn ouders in de bloemenwinkel. En in de bloemenwinkel moet je niet eens een diploma hebben maar gewoon handen en willen werken. Bovendien valt bloemenwinkel onder de op 1 na slechtste CAO van voeding (geen idee waarom, horeca is minste) in België en had ik er gewoon het minimumloon volgens die CAO. Hun aanbod zat dan ook ver onder het minimum wat een starter voor die job zou moeten verdienen. Ik moest dan ook nog is beslissen in 2 dagen terwijl ze wisten dat ik nog een andere sollicitatie had. Uiteindelijk heb ik vriendelijk bedankt en is het de andere sollicitatie geworden. Als ze in het begin al zoveel druk opleggen dan getuigt dat niet echt van een goeie werksfeer.

Bij een ander bedrijf zie ik de afgelopen 5-6 jaar dat bij bijna iedereen het tijdelijk contract niet meer wordt verlengd van zodra ze verplicht zijn om het om te zetten naar een vast contract. Heb je daar dus een paar jaar gewerkt en kan je weer opnieuw beginnen met zoeken naar een baan waar je opnieuw een tijdelijk contract krijgt... Niet dat een vast contract veel werkzekerheid geeft, maar bij een eventueel ontslag zit er toch een behoorlijk verschil.

Ik geloof dat het in België wel wat anders zit met die tijdelijke contracten. Weet alleen niet meer precies hoe het zat.

Nu merk ik ook dat veel (niet alle) bedrijven binnen de sector die een laptop/telefoon/auto/vanalles aanbieden van de zaak, vaak bedrijven zijn met een heel hoog verloop aan personeel en dat ze dus eigenlijk proberen om daarmee mensen toch te houden. Dat desondanks die voordelen, het verloop toch hoog is, geeft aan dat er iets fundamenteel fout zit daarbinnen.

Het is dus een tricky sector maar met wat moeite is het zeker mogelijk om een mooie job te vinden waarbij je ook kan doorgroeien.
Maar kijk zeker even naar wat de lonen voor een starter zijn voor de job die je wil gaan doen, dan weet je tenminste of een aanbod wel/niet serieus is te noemen...
Heb een goede vriend die ook in de business zit en sites ontwerpt e.d.
Hij klaagt vooral van de abnormale werkdruk bij momenten. Er zijn tijden waarin hij quasi niets te doen heeft en dan zijn er tijden waarin hij bijna dag en nacht moet werken om een project gedaan te krijgen, inclusief klagende klanten (die er eigenlijk niets van kennen) en dan bazen die vanalles beloven aan die klanten dat helemaal niet haalbaar is; of toch niet binnen dat budget of die tijdspanne.

Dus ja; geen idee of dat overal zo is, maar het kan mss wel een stukje van dat verloop verklaren. In België is het volgens mij zo dat je max. 2 jaar een tijdelijk contract kan krijgen en dat het nadien moet overgaan in een vast. Ik hoop dan alleen maar dit "overdraagbaar' is tussen werkgevers want anders zit je nog altijd met hetzelfde probleem. En België kennende, zullen er ongetwijfeld ook voldoende loopholes zijn...
Image