Ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die wat moeite heeft met de PS5 controller...
In mijn geval zijn er 3 problemen.
Het eerste heeft te maken met L2/R2 die meer/minder weerstand kunnen geven. Standaard stond dit op high en dus sterk dit effect geven. Maar al na 1 avond Astro's Playroom was het duidelijk dat dat geen goed idee was. Ik hou het onder randje van de R2 knop in het midden van mijn middenvinger, net op de plek van het gewricht tussen de twee uiterste vingerkootjes. Gevolg: Die harde druk ging gewoon pijn doen na een tijdje. Na 1 dag dus al op medium gezet en nu staat het zelfs op low. Helemaal uit zou jammer zijn want het voegt wel wat toe.
Bij Wreckfest merkte ik dat ik er opnieuw last van had omdat je vaak lang die R2 knop indrukt en dat in Wreckfest dit zelfs op low heel hard wordt gemaakt als je motor stuk is.
Het tweede probleem is opnieuw met L2/R2 in combinatie met heel erg lange sessies of veel sessies op een paar dagen. Dan merk ik de dag erna of na een zoveelste sessie dat de spieren in mijn onderarm die gekoppeld zijn aan mijn middenvinger, wat pijn gaan doen omdat ze stijf zijn van het 'sporten'
Overigens is het denk ik voor de levensduur van je controller ook beter om deze L2/R2 setting op low te zetten! Er zijn blijkbaar toch al heel wat mensen waarbij het systeempje kapot is gegaan doordat ze zo hard drukten voor de weerstand tegen te gaan in bepaalde games, dat het op den duur afbrak
Het derde probleem is met de vorm van de handgrips. Naar het uiteinde toe zijn die smaller dan van de DS4. Bij een game zoals maneater waar je R1 en R2 heel veel tegelijk gebruikt, ga ik dan wat harder knijpen in de handgrip met ringvinger/pink/duim om de boel stabiel te houden. Maar door die dunnere grip en de vrij grote afstand tussen R2 en die grip, ga ik het stukje tussen mijn middenvinger en mijn ringvinger net een beetje overstretchen. Dus bij zo'n game krijg ik daar op den duur ook pijn bij wat langere sessies. Doordat de DS4 handgrip net iets dikker is, is dat net genoeg om in mijn geval niet te overstretchen.
--- Zo moe... overdag kan ik als een blok in slaap vallen en uren slapen zonder onderbreking. Maar zelfs als ik daar tegenin ga en pas 's avonds ga slapen, word ik 's nachts meerdere keren wakker