Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10998
gamerke1992 wrote: 28 Apr 2023 22:22 +++ terug thuis na weekje Porto voor het werk
+++ wat een mooie stad en fantastisch weer
+++ verlengd weekend
-+ moe zzzzzz
+++ vandaag is dag 500 dat ik elke dag Japans leer
+++ ik heb voor de eerste keer vandaag het aangedurfd om echt 100% in het Japans te praten met Japanse professors die ik nog niet kende
+++ en dat is gelukt :D
knap hoor, ik zit aan de 500 dagen spaans en dan nog is praten lastig. Japans moet dan al helemaal moeilijk zijn.

10999
FGras wrote: 29 Apr 2023 17:37
gamerke1992 wrote: 28 Apr 2023 22:22 +++ terug thuis na weekje Porto voor het werk
+++ wat een mooie stad en fantastisch weer
+++ verlengd weekend
-+ moe zzzzzz
+++ vandaag is dag 500 dat ik elke dag Japans leer
+++ ik heb voor de eerste keer vandaag het aangedurfd om echt 100% in het Japans te praten met Japanse professors die ik nog niet kende
+++ en dat is gelukt :D
knap hoor, ik zit aan de 500 dagen spaans en dan nog is praten lastig. Japans moet dan al helemaal moeilijk zijn.
Bedankt :D Het bleef dan ook bij mijzelf voorstellen zoals wie ik ben, waar ik werk en wat ik doe. En ook om hen uit te nodigen op ons kantoor. De rest moet ik in het Engels doen.

Maar ik ben blij dat ik goed vooruitgang zie.

Edit: hangt er ook vanaf wat je allemaal doet. Ik heb flash cards, Duolingo plus, andere apps, schrijf boeken, handboeken, podcasts, Japanse series en praten met mijn Japanse collega’s. Ik probeer dus echt wel op alle vlakken te kunnen leren.

Ik stuur ook via whatsapp in het Japans naar mijn collega.

Avondschool lukt helaas niet met mijn uren.
Image

11010
Kwestie het zomeruur: Ik had die dag (van zaterdag op zondag) nachtshift. Dus was al helemaal groggy nadien.

Las ik ergens dat Gamerke gaat trouwen? Proficiat! Tip: je zou je trouwbelofte in het Japans kunnen doen :)

@Met0t0: blij dat het flauw vallen geen gevolgen heeft/had.

---- Beetje afwezig geweest hier. Was nogal zware periode. 3 maanden shiften gedraaid met personeelstekort (zoals overal). Toppunt was week geleden waarbij ik 13 shiften heb gedraaid op 17 dagen. Eind mei mag onze nieuwe collega zelfstandig beginnen, normaal betert het werkregime dan terug :jip:
---- Als je dacht na die periode, even rust => nope. Huurder gaat eruit (nieuwe partner en gaat terug samen wonen), dus ben nu daar volop mee bezig. Had nog maar net terras opnieuw laten aanleggen, nu is er nog een probleem met het water. Mijn eerste reactie was om appartement te verkopen, maar ok, misschien maar niet, voor allerlei redenen. Maar ben er nu dus wel nog even zelf mee bezig, immokantoor zie ik niet direct zitten.
---- Amper tijd gehad om te gamen dus. Wat credits grinden en nieuwe update uitproberen van GT7 en wat CoD, dat was het eigenlijk. De zin en energie was ook compleet weg om nog te trophyhunten of games te spelen waarbij je ietwat moet nadenken.
---- Ik denk dat enkel Paveman dit weet: maar sinds enige maanden sukkelt mijn + dochter met een auto-immuunziekte. Om een lang verhaal kort te maken: eigen lichaam reageert op de aanmaak van bot als iets negatiefs waardoor ze dus pijn krijgt in vooral de gewrichten. Eerst medicatie geprobeerd, hielp niet, nu moet ze een jaar lang een kuur volgen met baxter van drie dagen in UZ Gent om de 3 maanden. Begin april was eerste keer, 2 dagen later strontziek (terwijl we op restaurant waren voor mijn vrouw haar verjaardag), en dus de zondag terug naar spoed in Gent. Arts daar wist/kende daar totaal niets van, dus maar weer naar huis met pijnstilling. Gelukkig dag of 2 later beter. Nu momenteel heeft ze last van staartbeen :( Begin juli terug voor 2e kuur, hopelijk beter dan.
++++ Positief: vrouw doet het goed met haar studies. Nog 3 examens, thesis en 2e maal stage vanaf september tot november om dan begin volgend jaar bachelor psychologisch therapeut te zijn! Plan is om zelfstandig te gaan beginnen. Ik zie het persoonlijk helemaal goed komen!
Image