Het ziet er inderdaad zeer smakelijk uit.
Zelf geef ik de voorkeur aan pommes duchesses of aardappelkroketjes met gebakken spruitjes en rode wijnsaus bij de eend.
Heb je de witlof wat laten karamelliseren?
Re: Koken is genieten
63Haha hier ook Ik zou dat vaker moeten maken. Voor diegene dat het zich afvroegen, het is een recept van pascale naessens.Elexus wrote:Ja da's mijn favoriet van 'vlees'/gevogelte!gamerke1992 wrote:Nog een fan van eend dusElexus wrote:Ooooh eend!
Ziet er lekker uit!
64Jep, rode port saus is iets zoeter dan rode wijnsaus. Smaakt er ook prima bij!
Ik zal die Pascale eens opzoeken.
Ik zal die Pascale eens opzoeken.
66Ik ben ook een ducklover!
Maar niets gaat boven een echte Irish Rib Eye die perfect gebakken is als het gaat om vlees!
Maar niets gaat boven een echte Irish Rib Eye die perfect gebakken is als het gaat om vlees!
68Wij hebben gisteren prei-ricota quiche gemaakt: 4 eieren en 1 potje ricota (250gr), goed mengen en stevig kruiden. Prei stoven (wij gaan oor 4 stronken en wat olijfolie, maar wij zijn groentenliefhebbers dus ik kan mij voorstellen dat anderen met 3 genoeg hebben), IK verkies het om de bladerdeer eegrst blind te bakken. Dan dus prei op de bladerdeeg, mengsel er over, bestrooien met kaas en 45 min de oven in. DIt is voor 4 personen, wij hebben het met 3 opgegeten, maar er was geen side-dish bij
69Ik bak die ook steeds 15 minuten voor, zodat het deeg lekker krokant is Daarna doe ik pas de groenten enzo erin.W.O.L.F. wrote:Wij hebben gisteren prei-ricota quiche gemaakt: 4 eieren en 1 potje ricota (250gr), goed mengen en stevig kruiden. Prei stoven (wij gaan oor 4 stronken en wat olijfolie, maar wij zijn groentenliefhebbers dus ik kan mij voorstellen dat anderen met 3 genoeg hebben), IK verkies het om de bladerdeer eegrst blind te bakken. Dan dus prei op de bladerdeeg, mengsel er over, bestrooien met kaas en 45 min de oven in. DIt is voor 4 personen, wij hebben het met 3 opgegeten, maar er was geen side-dish bij
I love quiche En dat is altijd zo snel klaar.
Vandaag wordt het capellini bolognaise, dat ik eerder heb gemaakt en ingevroren.
@Frans: Nice try, ik blijf het eten
71Ook altijd lekker en gezond door alle vruchten die erin zitten.daviduvel wrote:Ik maak een boterham met choco als de beste!
72Gisteren heb ik eens een thais geïnspireerde quiche geprobeerd met kip, kokosmelk, room, ajuin, currypasta. Ik vond het wel geslaagd
En vandaag heb ik opnieuw 7 liter spaghettisaus gemaakt. Dan komen we weer even toe.
En vandaag heb ik opnieuw 7 liter spaghettisaus gemaakt. Dan komen we weer even toe.
73Het is niet echt over koken, maar wel over eten. Alstublieft iedereen, koop een cherimoya. Dat is een vrucht die sinds kort te koop is in de colruyt (België) en die is overheerlijk. Echt niet normaal. Het lijkt een ongezond dessert, maar blijkt juist heel gezond te zijn. Twee vliegen in 1 klap dus.
74Ik krijg hier serieuze honger van.. Ziet er ook wel chique uit op zo'n zwart bord.gamerke1992 wrote:Gisteren heb ik eens een thais geïnspireerde quiche geprobeerd met kip, kokosmelk, room, ajuin, currypasta. Ik vond het wel geslaagd
75Naar wat smaakt die?gamerke1992 wrote:Het is niet echt over koken, maar wel over eten. Alstublieft iedereen, koop een cherimoya. Dat is een vrucht die sinds kort te koop is in de colruyt (België) en die is overheerlijk. Echt niet normaal. Het lijkt een ongezond dessert, maar blijkt juist heel gezond te zijn. Twee vliegen in 1 klap dus.