Re: Het afdwaaltopic

751
paveman wrote:Haha! Dat kan ik me voorstellen Sora!!

@sterche: die linksback is me zeker in positieve zin opgevallen!! Als ik Real was zou ik dus mooi van die van 'ons' afblijven :D (al ben ik vooral gewoon ook erg blij met onze Nico en raak ik die liever niet kwijt ;-))

Er valt idd véél meer uit Asensio en Bale te halen. Al vind ik dat laatstgenoemde wel ook simpelweg te weinig brengt, ook al zal dat deels met blessures te maken hebben. Als je alleen dan kijkt naar nog zo'n man van glas: Arjen Robben, dan is het verschil enorm. Robben maakt áltijd het verschil als hij meedoet, ook al is ie tijden geblesseerd geweest. Bale brengt te weinig en moet m.i. weer in een Engelstalig land gaan voetballen. Aan de andere kant heeft hij wel vaak in beslissende wedstrijden zijn bijdrage geleverd (CL finales).

Icardi heeft aangegeven echt in Italië te willen blijven, maar anders had hij perfect bij Real gepast. Ook al heb ik altijd wel een zwak voor de voetballer Benzema gehad.

Vinicius: volledig met je eens. Met iets meer killer instinct kan hij in de toekomst met MBappe gaan bepalen wie de Ballon d'Or wint.

Isco: laat me het zo zeggen: ik had m graag bij Ajax gezien ;). Prachtige voetballer, maar laat wel ook te weinig zien, niet alleen onder Solari/Lopetegui. Dat verval zat er al eerder in. Geen idee wat er met hem aan de hand is.

Over Modric kan ik je alleen maar gelijk geven. Prachtige voetballer en was ook afgelopen 2 wedstrijden een van de besten, al vond ik gister Frenkie (op z'n blunder op t eind na) nóg beter.

Het interview van Kroos vond ik erg mooi en compleet anders dan van de gemiddelde superster: oprecht, nuchter en realistisch. Daar kan ik van genieten. Gister was niet zijn beste wedstrijd, vond ik overigens.

Van Diaz heb ik nog niets gezien.

Aan Ajax kant was het vooral een enorme teamprestatie. Al waren Tadic en Frenkie de Jong imo wel echt uitblinkers gister. En als ik Real was had ik vandaag nog een bod op De Ligt gedaan. Ik weet niet wat jullie met die Nacho Cheese moeten, maar o.b.v. deze 2 wedstrijden vind ik dat een Real onwaardige prutser. Niet normaal.

Wat vind jij achteraf bekeken van de (bewuste) gele kaart van Ramos?
Robben ben ik echt gene fan van. Xd evenmin bayern München op zen geheel :-P

Benzema ben ik ook wel fan van maar is geen killer. Hij is meer een spits die de ruimtes trekt voor de flanken (niet toevalig dat Ronaldo zoveel goals maakte en is niet alleen door zijn kunnen)

Tagliafico ben ik al fan van vanop het wk xd steengoeie verdediger.

Nacho btw is een verdediger naar men hart en kan op alle verdedigende posities uit te voeten. Werkt hard en is altijd tevreden met zijn speelminuten. Kortom ideale vervanger van geschorste of geblesseerde spelerd. Zijn actie op het eind was pure frustratie en 2de geel komt ook door een beetje uitdagen van masrawi (of hoe het schrijft) dus had van mijn part ook geel mogen krijgen. Btw beetje onrespectvol om hem zo te noemen. Het is niet dat hij iets zo uitzinnig heeft gedaan in de situatie en hij heeft ook niet het verledeb wat uitwijst op een vuile speler te zijn.

Dat ramos geel had was terecht dat het 2 dagen schorsing heeft is beetje derover want uit die actie in de heenmatch kon je niet perfect uitmaken als het enkel en alleen te doen was om geel te krijgen want er was een gevaarlijke situatie komende. Wakker heb ik er niet van gelegen. Ik weet ook wel dat hij niet den braafsten is. In tegendeel een vuile en venijnige verdediger die zo sluw is als een vos, maar het is wel 1 vd beste verdedigers vd wereld.

De Jong en De Ligt waren idd bere sterk. Mijn ogen gingen nog meer open van Tadic though. Voor mij man vd match diene Tadic

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Image

Re: Het afdwaaltopic

752
fsterchele23 wrote:Robben ben ik echt gene fan van. Xd evenmin bayern München op zen geheel :-P

Benzema ben ik ook wel fan van maar is geen killer. Hij is meer een spits die de ruimtes trekt voor de flanken (niet toevalig dat Ronaldo zoveel goals maakte en is niet alleen door zijn kunnen)

Tagliafico ben ik al fan van vanop het wk xd steengoeie verdediger.

Nacho btw is een verdediger naar men hart en kan op alle verdedigende posities uit te voeten. Werkt hard en is altijd tevreden met zijn speelminuten. Kortom ideale vervanger van geschorste of geblesseerde spelerd. Zijn actie op het eind was pure frustratie en 2de geel komt ook door een beetje uitdagen van masrawi (of hoe het schrijft) dus had van mijn part ook geel mogen krijgen. Btw beetje onrespectvol om hem zo te noemen. Het is niet dat hij iets zo uitzinnig heeft gedaan in de situatie en hij heeft ook niet het verledeb wat uitwijst op een vuile speler te zijn.

Dat ramos geel had was terecht dat het 2 dagen schorsing heeft is beetje derover want uit die actie in de heenmatch kon je niet perfect uitmaken als het enkel en alleen te doen was om geel te krijgen want er was een gevaarlijke situatie komende. Wakker heb ik er niet van gelegen. Ik weet ook wel dat hij niet den braafsten is. In tegendeel een vuile en venijnige verdediger die zo sluw is als een vos, maar het is wel 1 vd beste verdedigers vd wereld.

De Jong en De Ligt waren idd bere sterk. Mijn ogen gingen nog meer open van Tadic though. Voor mij man vd match diene Tadic
Ik snap wel dat je geen grote fan van Robben bent. Buitengewoon goede voetballer, maar dat verongelijkte gezicht altijd.... ;)

Mijn (wellicht wat misplaatste) grapje over de naam van Nacho was niet beledigend bedoeld, hoor. Excuses als dit wel zo over kwam. Die actie van frustratie kon ik me gezien de wedstrijd best inkomen, daar heb ik het verder niet over (al vraag ik me af wat Mazraoui daar precies verkeerd deed? Wellicht dat je Ziyech bedoelt die na de overtreding op hem af kwam stormen?). In deze twee wedstrijden vond ik hem simpelweg veruit de minste speler aan Real kant, zeker in de verdediging. In Amsterdam mocht hij ook al van geluk spreken dat wij niet scherper waren.

Ramos heeft zelf op tv gezegd dat de actie bewust was (nog los van zijn glimlach en duimpje richting de bank erna), dus daar heeft hij zichzelf enorm mee gedupeerd. Met de wetenschap dat dit bewust was lijkt het mij, zeker achteraf, wel een hard gelach. Dat bedoelde ik meer. Met Ramos erbij was het nooit en te nimmer 1-4 in mijn beleving.
Zijn actie vs Salah in de vorige finale kon ik absoluut niet waarderen en heeft hem zeker in mijn achting doen dalen, maar verder heb ik enorm veel respect voor de voetballer Ramos. Wat je zegt: 1 vd beste verdedigers ter wereld. Als hij wat minder rode kaarten zou sparen imo zelfs de beste. Gelukkig voor ons zijn er meerdere NL'ers die hun best doen om in de toekomst de beste te worden (Van Dijk en wat later De Ligt).

V.w.b. Tadic ben je zeker niet de enige. Hij kreeg zelfs een 10 van L'equipe…!
Image

Re: Het afdwaaltopic

753
Aja idd Ziyech die kwam aanstormen bedoelde ik.

Robben ben Ik vooral geen fan van omdat hij het concept van voetbal is een teamsport nie echt begrijpt xd. Die grapjes van hem met controllers met enkel schieten op zijn niet toevallig xd

Van ramos had ik et nie gezien die glimlach enzo dan ist volledig terecht die 2 speeldagen.
Van die finale is perfect voorbeeld van zijn sluwheid en venijnigheid. Twas ook zeer smerig. Verder gak er niet meer over zeggen want da heb ik vorig jaar genoeg gedaan xd

Van nacho had ik idd nie door dat voor te lachen was. Beetje misverstand dus. Voor de rest zeker geen topverdediger als varane maar gewoon een goeie vervanger


Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Image

Re: Het afdwaaltopic

755
Sora troost jezelf, ik begrijp er ook niets van. Ze kunnen hier evengoed in het Chinees beginnen :p

Maaaaar ik heb wel een fifa spel gekocht voor op mijn ps vita. Dus in de zomer ga ik het misschien wat beter begrijpen wanneer ik deze nog eens ga gebruiken.

@hierboven: die kaartjes kunnen we zeker nog gebruiken. Tof dat je dit laat weten :)
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

756
paveman wrote:+++++++++++++++++++++++ AFC Ajax verslaat (vernedert?) Real Madrid, de winnaar van 4 van de laatste 5 edities van de CL, in eigen huis met 1-4!! Wat een gerechtigheid!!
++ Na de bizarre VAR beslissing van een paar weken terug mooi om te zien dat we ook een keer een discutabel moment mee kunnen krijgen (al denk ik dat de bal idd niet volledig over de lijn was - voor de mensen die het gezien hebben)
+++++ Trots op de manier waarop we gewonnen hebben. 100% verdiend dit! :D
met alle respect maar Real is echt niet te pruimen op het moment hoor. Verdienste van Ajax maar toch deze kanttekening....

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

757
Gamefreak wrote:
paveman wrote:+++++++++++++++++++++++ AFC Ajax verslaat (vernedert?) Real Madrid, de winnaar van 4 van de laatste 5 edities van de CL, in eigen huis met 1-4!! Wat een gerechtigheid!!
++ Na de bizarre VAR beslissing van een paar weken terug mooi om te zien dat we ook een keer een discutabel moment mee kunnen krijgen (al denk ik dat de bal idd niet volledig over de lijn was - voor de mensen die het gezien hebben)
+++++ Trots op de manier waarop we gewonnen hebben. 100% verdiend dit! :D
met alle respect maar Real is echt niet te pruimen op het moment hoor. Verdienste van Ajax maar toch deze kanttekening....
Dan heb je met alle respect waarschijnlijk een andere match gezien dees week :-P

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

758
Gamefreak wrote:
paveman wrote:+++++++++++++++++++++++ AFC Ajax verslaat (vernedert?) Real Madrid, de winnaar van 4 van de laatste 5 edities van de CL, in eigen huis met 1-4!! Wat een gerechtigheid!!
++ Na de bizarre VAR beslissing van een paar weken terug mooi om te zien dat we ook een keer een discutabel moment mee kunnen krijgen (al denk ik dat de bal idd niet volledig over de lijn was - voor de mensen die het gezien hebben)
+++++ Trots op de manier waarop we gewonnen hebben. 100% verdiend dit! :D
met alle respect maar Real is echt niet te pruimen op het moment hoor. Verdienste van Ajax maar toch deze kanttekening....
Je kanttekening is prima en wellicht ergens ook wel terecht natuurlijk, maar ik ben vooral trots op de manier waarop. Aangezien 'we' daar door heel Europa respect voor krijgen ben ik daar ook niet de enige in. ;)
Image

Re: Het afdwaaltopic

761
NTGSruler wrote:De VAR is tegenwoordig enorm bepalend.

PSG anyone gisteren?
Ik heb het niet gezien, maar de ophef wel meegekregen. Dat ga je er ook niet uit krijgen, aangezien er altijd 1 persoon de knoop moet doorhakken en beslissing moet nemen. Die noemt men de scheidsrechter... ;)
Perfect zal het niet snel worden, over het algeheel eerlijker wel. Dat neemt niet weg dat bepaalde beslissingen zoals deze (en bijv. ook het moment bij Ajax-Real Madrid) discutabel zijn. Dat lijk me ook niet erg, aangezien er nu minder discussie is dan voorheen. Dat de schijnwerpers er nu op liggen, omdat de wedstrijdleiding het volgens sommigen ondanks alle hulpmiddelen nóg niet goed ziet, nemen we maar op de koop toe. Ik ben er in ieder geval blij mee: alles wat helpt om de sport (ook maar iets) eerlijker te maken juich ik van harte toe!

Overigens vond ik de uitleg van de UEFA over het penalty moment goed geformuleerd en kon ik daar best mee leven.
Image

Re: Het afdwaaltopic

763
NTGSruler wrote:Aangeschoten bal in het strafschopgebied tegen een arm van een PSG speler. Strafschop voor Man U en zij gaan door... VAR oordeelde dat het strafschop was.
Net eens gekeken naar het gevalleke. Aangeschoten bal zou ik et nie helemaal durven zeggen want kimbembe kijkt naar de bal wnr die vertrekt en maakt zich ook breed met zen armen. Dus 100% koosjer is dat niet. Maar iets anders is me wel opgevallen en dat is namelijk dat zelf zonder de aanraking van die arm nooit een doelpunt kan van komen want het is een schot die ferm over doel kan komen dus hij heeft met de hand/arm geen doelpunt of voorzet belet. Eindoordeel dat die penalty nooit mocht gegeven zijn.

Moest schot wel gekadreerd zen zou hij hem kunnen op de stip leggen overigens.

Btw is de scheids nie gaan kijken naar het scherm? Zoja beslist de scheids als het al da niet penalty is en suggereerd de VAR zelf om eens te kijken. Heb het nog gezien dat de scheids toch niet de VAR volgde.

Edit: ik ben tegen beide ploegen dus kon me nie schelen wie er doorging
Image
Image

Re: Het afdwaaltopic

765
met0t0 wrote:
dividedx11 wrote:Iemand die ik hier nog een plezier mee kan doen?
Image
Hoeveel zijn er zo nog? Lijkt mij wel een leuke collector's item :)
Denk ongeveer 100
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image