Re: Het afdwaaltopic

811
Kolm wrote:
gamerke1992 wrote:Ik zag daarnet iemand met zijn mondmasker in de auto zitten. Dat bewijst voor mij dat mensen het niet begrijpen. In de winkel zie ik geregeld ook mensen die het mondmasker niet over de neus hebben. Dan is het gewoon nutteloos.
Dat mondmasker in de auto vind ik eigenlijk niet zo heel raar... :think:
Als je met de auto naar de supermarkt gaat, dan is het bij de supermarkt wat lastig om je handen goed te wassen en een mondkapje aan te doen. Al helemaal als je misschien eerst naar de supermarkt gaat en vervolgens naar de apotheek of omgekeerd.
Het idee is toch dat je met je handen niet aan het mondkapje zit. Enkel als je het aandoet moet je het boven je neus even aandrukken en dat is ook de reden dat je eerst goed je handen moet wassen. Maar daarna moet je eraf blijven, zelfs bij het uitdoen en weggooien.
Of is er nog iets dat ik mis?

Wat die neus betreft: Dat zie ik ook zoveel... :L:
Indien hij van de supermarkt komt en nog een volgende bestemming heeft waar hij het mondmasker nodig heeft, kan dat wel kloppen. Goed punt!

Het zit bij mij misschien iets te veel ingebakken om een mondmasker na een activiteit meteen weg te werpen. In het ziekenhuis deed ik niets anders. Maar met de schaarste nu is het inderdaad beter om zo weinig mogelijk te verspillen.
Image

Re: Het afdwaaltopic

812
gamerke1992 wrote:Indien hij van de supermarkt komt en nog een volgende bestemming heeft waar hij het mondmasker nodig heeft, kan dat wel kloppen. Goed punt!

Het zit bij mij misschien iets te veel ingebakken om een mondmasker na een activiteit meteen weg te werpen. In het ziekenhuis deed ik niets anders. Maar met de schaarste nu is het inderdaad beter om zo weinig mogelijk te verspillen.
Ik weet dat je in ziekenhuis gewerkt hebt, vandaar dat ik het ook niet helemaal begreep maar dat laatste verklaart het iets beter :)

En wat met het thuis aandoen voor je naar de supermarkt gaat met de auto? Want daar zie ik geen betere oplossing. Als je naar de supermarkt rijdt, dan neem je ook je stuur vast en dat heb je misschien daarvoor ook al vast gehad met besmette handen. Het aanhebben van handschoenen lijkt me in dat geval geen verschil te maken. Of je moet deze bij aankomst aan de supermarkt correct uitdoen, vervolgens mondmasker aandoen en dan nieuwe(!) handschoenen aandoen.

Dat het op zich in de auto op dat moment niet nuttig is omdat er niets is, dat begreep ik wel. Maar afhankelijk waar je naartoe gaat lijkt het me handiger om het op voorhand aan te doen of nog even langer aan te houden tot je al je bestemmingen hebt gehad.
Nog een bedenking: Als je het onderweg naar huis uitdoet, bv als je na je laatste bestemming in de auto stapt, dan ga je sneller met je nog mogelijk besmette handen aan je gezicht zitten :think:
Image

Re: Het afdwaaltopic

813
Kolm wrote:
gamerke1992 wrote:Indien hij van de supermarkt komt en nog een volgende bestemming heeft waar hij het mondmasker nodig heeft, kan dat wel kloppen. Goed punt!

Het zit bij mij misschien iets te veel ingebakken om een mondmasker na een activiteit meteen weg te werpen. In het ziekenhuis deed ik niets anders. Maar met de schaarste nu is het inderdaad beter om zo weinig mogelijk te verspillen.
Ik weet dat je in ziekenhuis gewerkt hebt, vandaar dat ik het ook niet helemaal begreep maar dat laatste verklaart het iets beter :)

En wat met het thuis aandoen voor je naar de supermarkt gaat met de auto? Want daar zie ik geen betere oplossing. Als je naar de supermarkt rijdt, dan neem je ook je stuur vast en dat heb je misschien daarvoor ook al vast gehad met besmette handen. Het aanhebben van handschoenen lijkt me in dat geval geen verschil te maken. Of je moet deze bij aankomst aan de supermarkt correct uitdoen, vervolgens mondmasker aandoen en dan nieuwe(!) handschoenen aandoen.

Dat het op zich in de auto op dat moment niet nuttig is omdat er niets is, dat begreep ik wel. Maar afhankelijk waar je naartoe gaat lijkt het me handiger om het op voorhand aan te doen of nog even langer aan te houden tot je al je bestemmingen hebt gehad.
Nog een bedenking: Als je het onderweg naar huis uitdoet, bv als je na je laatste bestemming in de auto stapt, dan ga je sneller met je nog mogelijk besmette handen aan je gezicht zitten :think:
De techniek om maskers aan en weer uit te doen moet correct zijn. Ook al is je masker langs buiten potentieel besmet, door de juiste techniek te gebruiken kan je ze verwijderen zonder je handen te besmetten. Dat je stuur eventueel besmet is is mogelijk, zeker als je recent hebt gereden (het virus zou dacht ik 48 uur overleven op oppervlakken zoals een stuur). Ikzelf ga daar niet echt van uit, omdat ik toch maar 1 keer per week naar de winkel ga nu.

Je kan het masker thuis al aandoen. Hou er rekening mee dat maskers maar een tijd beschermen (chirurgische maskers toch). Na verloop van tijd zullen de waterpartikels die je uitademt het masker doorlaatbaar maken voor virussen. Ik zou dan eerder ontsmettende doekjes in je auto leggen om je stuur te ontsmetten.

We moeten zeker voorzichtig zijn, maar ik doe het ook niet tot in het extreme. Gezond verstand helpt al veel.

Ik ga later maskers in de auto leggen die ik pas aan doe van het moment ik de auto verlaat. En alcoholgel om mijn handen te ontsmetten wanneer ik weer in de auto ben.

Het is maar een korte uitleg, omdat ik nog aan het werk ben. Misschien update ik het hier nog.
Image

Re: Het afdwaaltopic

814
Het zat er al eventjes aan te komen en nu toch officieel voor in België dat vanaf 4 mei (als veel bedrijven terug opengaan) mondmaskers op openbare plaatsen aangeraden worden en zelfs verplicht op het openbaar vervoer. Ik zal er dus ook aan moeten wennen voor als ik de trein neem, lijkt mij niet al te praktisch omdat ik er in principe dan nog 20 minuten mee moet fietsen ook... Na een tijdje zal het wel wennen.

Re: Het afdwaaltopic

815
met0t0 wrote:Het zat er al eventjes aan te komen en nu toch officieel voor in België dat vanaf 4 mei (als veel bedrijven terug opengaan) mondmaskers op openbare plaatsen aangeraden worden en zelfs verplicht op het openbaar vervoer. Ik zal er dus ook aan moeten wennen voor als ik de trein neem, lijkt mij niet al te praktisch omdat ik er in principe dan nog 20 minuten mee moet fietsen ook... Na een tijdje zal het wel wennen.
nog niet te snel, kans bestaat dat het alsnog afgeblazen wordt, alsook de winkels op 11 mei. Hangt allemaal af van de cijfers de komende dagen...

Re: Het afdwaaltopic

816
Voor de opening van de winkels is het inderdaad nog afwachten, dat mondmaskers/bedekking van neus en mond op het openbaar verplicht zijn vanaf 4 mei, is wel al duidelijk. Gelukkig hebben we hier thuis toch al een tiental wasbare zelfgemaakte mondmaskers in de bus gekregen van onze oma's die ermee aan de slag gegaan zijn.

Re: Het afdwaaltopic

821
Sora_Lizard wrote:@ met0t0, wat doe jij eigenlijk hier op het forum? Het is helemaal jouw dag niet vandaag. :smug:

:lol:
Haha en nu zelfs op een vrijdag, ik ben helemaal ontregeld... :silly:

Verlof dat al aangevraagd was (dus zoals woensdag), mag bij ons op het werk niet meer geannuleerd worden. Omdat ze niet willen dat iedereen zijn verlof zou opsparen voor het einde van het jaar als er, misschien, terug meer activiteiten mogelijk zijn na de strenge coronamaatregelen nu. Mocht iedereen dan tegelijk op verlof willen, zou het nogal een problematische planning geven...
Mijn verlof voor Graspop zal ik dus ook moeten opnemen, jammer genoeg. Ik zal dan maar extra veel moeten gamen :P

Re: Het afdwaaltopic

822
met0t0 wrote:
Sora_Lizard wrote:@ met0t0, wat doe jij eigenlijk hier op het forum? Het is helemaal jouw dag niet vandaag. :smug:

:lol:
Haha en nu zelfs op een vrijdag, ik ben helemaal ontregeld... :silly:

Verlof dat al aangevraagd was (dus zoals woensdag), mag bij ons op het werk niet meer geannuleerd worden. Omdat ze niet willen dat iedereen zijn verlof zou opsparen voor het einde van het jaar als er, misschien, terug meer activiteiten mogelijk zijn na de strenge coronamaatregelen nu. Mocht iedereen dan tegelijk op verlof willen, zou het nogal een problematische planning geven...
Mijn verlof voor Graspop zal ik dus ook moeten opnemen, jammer genoeg. Ik zal dan maar extra veel moeten gamen :P
Bij mij doen ze niet moeilijk om verlofaanvragen te schrappen. Normaal zou ik in mei een week naar Frankrijk gaan. Zoals verwacht is dat geannuleerd en kan ik niet gaan. Nu zal ik regelmatig op vrijdag of maandag verlof nemen om te vermijden dat ik op het einde van het jaar met een berg overgebleven vakantiedagen blijf zitten. :D

Ik had ook gerust een week thuis willen zitten, maar dan moeten mijn collega's invallen terwijl iedereen het nu al zo druk heeft. Dan maak ik me liever nuttig op het werk.
Image

Re: Het afdwaaltopic

823
daviduvel wrote:
met0t0 wrote:
Sora_Lizard wrote:@ met0t0, wat doe jij eigenlijk hier op het forum? Het is helemaal jouw dag niet vandaag. :smug:

:lol:
Haha en nu zelfs op een vrijdag, ik ben helemaal ontregeld... :silly:

Verlof dat al aangevraagd was (dus zoals woensdag), mag bij ons op het werk niet meer geannuleerd worden. Omdat ze niet willen dat iedereen zijn verlof zou opsparen voor het einde van het jaar als er, misschien, terug meer activiteiten mogelijk zijn na de strenge coronamaatregelen nu. Mocht iedereen dan tegelijk op verlof willen, zou het nogal een problematische planning geven...
Mijn verlof voor Graspop zal ik dus ook moeten opnemen, jammer genoeg. Ik zal dan maar extra veel moeten gamen :P
Bij mij doen ze niet moeilijk om verlofaanvragen te schrappen. Normaal zou ik in mei een week naar Frankrijk gaan. Zoals verwacht is dat geannuleerd en kan ik niet gaan. Nu zal ik regelmatig op vrijdag of maandag verlof nemen om te vermijden dat ik op het einde van het jaar met een berg overgebleven vakantiedagen blijf zitten. :D

Ik had ook gerust een week thuis willen zitten, maar dan moeten mijn collega's invallen terwijl iedereen het nu al zo druk heeft. Dan maak ik me liever nuttig op het werk.
Wij mogen ook geen verlof annuleren. Een collega had 3 weken in mei genomen en dat is gewoon dikke pech helaas.

Normaal is dit juist zeer flexibel bij ons. Als ik bv morgen een dag verlof nodig heb is dit normaal allemaal geen probleem om dit last minute te regelen.

Corona zorgt voor vreemde tijden.
Image

Re: Het afdwaaltopic

824
Ik moet ook nog mijn verplichte 2 opeenvolgende weken verlof opnemen, maar nog geen idee wanneer ik dat zou inplannen... :think:
Reizen zal er dit jaar toch waarschijnlijk niet of in beperkte mate in zitten. Dan maar extra verlof om te gamen? :p

Re: Het afdwaaltopic

825
Dat ze in de zorg verlof annuleren kan ik heel goed begrijpen. Het zijn vreemde tijden en we mogen blij zijn dat we die zorgsector hebben. Maar dat geldt ook voor andere sectoren uiteraard.

Bij ons worden vakantiedagen van 2019 verlengd tot einde maatregelen om te kunnen oppakken. Normaal moeten die dagen op zijn voor eind april. De redenering is dat tijdens de maatregelen je je vakantie niet kan plannen zoals onder normale omstandigheden.

Wat het gaat worden met onze vakantie 2020 weet ik niet. Ik heb een deel genomen in augustus.
Image