Indien hij van de supermarkt komt en nog een volgende bestemming heeft waar hij het mondmasker nodig heeft, kan dat wel kloppen. Goed punt!Kolm wrote:Dat mondmasker in de auto vind ik eigenlijk niet zo heel raar...gamerke1992 wrote:Ik zag daarnet iemand met zijn mondmasker in de auto zitten. Dat bewijst voor mij dat mensen het niet begrijpen. In de winkel zie ik geregeld ook mensen die het mondmasker niet over de neus hebben. Dan is het gewoon nutteloos.
Als je met de auto naar de supermarkt gaat, dan is het bij de supermarkt wat lastig om je handen goed te wassen en een mondkapje aan te doen. Al helemaal als je misschien eerst naar de supermarkt gaat en vervolgens naar de apotheek of omgekeerd.
Het idee is toch dat je met je handen niet aan het mondkapje zit. Enkel als je het aandoet moet je het boven je neus even aandrukken en dat is ook de reden dat je eerst goed je handen moet wassen. Maar daarna moet je eraf blijven, zelfs bij het uitdoen en weggooien.
Of is er nog iets dat ik mis?
Wat die neus betreft: Dat zie ik ook zoveel...
Het zit bij mij misschien iets te veel ingebakken om een mondmasker na een activiteit meteen weg te werpen. In het ziekenhuis deed ik niets anders. Maar met de schaarste nu is het inderdaad beter om zo weinig mogelijk te verspillen.