Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

1
De Britse enclave in de F1 vind ik na de laatste tijd (Silverstone t/m Monza) moeilijk serieus meer te nemen, Captain... Je mag aan iedereen komen, behalve sint Hamilton. Ja: ik ben bevooroordeeld richting Max in deze, maar kan de stewards en officials ook niet echt meer op objectiviteit betrappen. Maar goed: dat zal mijn gekleurde bril zijn, zeker? ;)
Image

2
paveman wrote: 21 Sep 2021 18:05 De Britse enclave in de F1 vind ik na de laatste tijd (Silverstone t/m Monza) moeilijk serieus meer te nemen, Captain... Je mag aan iedereen komen, behalve sint Hamilton. Ja: ik ben bevooroordeeld richting Max in deze, maar kan de stewards en officials ook niet echt meer op objectiviteit betrappen. Maar goed: dat zal mijn gekleurde bril zijn, zeker? ;)
De meeste huidige F1 coureurs menen toch dat het een race incident is geweest en Jacques Villeneuve en Alonso kiezen toch voor Max' kant.
Op Silverstone was het duidelijk Lewis die wist dat hij de bocht niet ging halen en toch doorzette. Straf 10 seconden en zodanig dat Lewis alsnog kon winnen. Op Monza was het denkelijk Max die wist dat hij de bocht mogelijk niet ging halen en doorzette (omdat Lewis hem de ruimte niet gaf?). Straf 3 plaatsen op de grid.

Ook mijn bril is wel oranje gekleurd maar die van Villeneuve en Alonso toch zeker niet. Hoewel:
Image
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

3
Volledig mee eens, Frans. Wat ik al aangeef: er zit in de F1 net even wat teveel Brits bloed. Op een of andere manier is die Hamilton bij die lui heilig verklaard (alle respect voor zijn prestaties, overigens), maar hij moet imo precies gelijk worden beoordeeld als ieder ander coureur en in mijn beleving gebeurt dat nu niet. Wat jij ook al zegt: 10 seconden straf in een race die jij wél uit kunt rijden t.o.v. een gridstraf van 3 plaatsen... ik vind het een wereld van verschil en totaal niet vergelijkbaar, terwijl de incidenten wat mij betreft wel vergelijkbaar zijn. Waar deze crash er misschien erger uit ziet, maar waar de gevolgen op Silverstone misschien nog wel groter hadden kunnen zijn.

Misschien niet netjes om niet te kijken of het goed gaat met de andere coureur, maar heel erg begrijpelijk als die als een gek nog gas zit te geven om toch maar door te kunnen gaan. Dan hoef je ook niet te twijfelen of het misschien nog wel goed gaat. Ik vond het ook een bijzonder vreemde actie met een andere auto bovenop die van je zelf, maar daar hoor je natuurlijk niemand over... Ach, ik zal die oranje bril wel op hebben idd... :lol:
Image

4
@paveman; Verstappen heeft wel heel kort in de richting van Hamilton gekeken. Zag dat hij probeerde los te raken waardoor hij concludeerde dat Hamilton ok was en is dan weggelopen. Wat ik ook zou doen want in de buurt van die auto's komen is op dat moment gewoon spelen met je leven. Hij zal toevallig net dan maar is los schieten...

@Captain: Heel veel anderen inclusief rijders begrijpen wel waarom Verstappen niet naar Hamilton liep maar wegliep nadat hij zag dat Hamilton zich probeerde los te rijden. FIA heeft daar voor zover ik weet niks over gezegd?
En de manier waarop Hamilton na Silverstone zijn overwinning wel zeer uitgebreid ging vieren getuigde ook niet echt dat hij er veel mee inzat dat hij iets daarvoor iemand bijna de dood had ingejaagd. Een normale mens zou dat echt niet overleefd hebben.

Dit jaar is de formule 1 gewoon 1 grote grap geworden. Zowel met technische dingen als de straffen die totaal niet in proportie staan van elkaar. Het gaat amper nog over racen lijkt het wel.
Image

5
Ik zal als neutrale toeschouwer dan jullie mening bevestigen. 😉 (Kolm en paveman)
Ben nooit fan geweest, maar vroeger ook niet tegen Hamilton. De laatste 5, 6 jaren is dat wel gekeerd. Verstappen moest in het begin ook nog veel leren, maar is vorig jaar en dit jaar veel meer volwassen. Hamilton blijft echt als een klein kind janken over vanalles en nog wat, met al die ervaring. Is dan ook “geridderd” in GB. Dan denk ik, ja zo kan iedereen geridderd worden.
Die titels kan je niet omheen, je moet er wel altijd staan om de wins te pakken, maar hoe makkelijk het toch gegaan is, daardoor heb ik maar weinig respect voor hem of al die titels.
Ik was ook nooit fan van Michael Schumacher, maar had wel respect omdat hij ook in mindere auto’s races kon winnen net als Senna. Kan nog wel even doorgaan, maar dan moet er een F1 topic komen. 😅
Image

Formule 1

6
Op verzoek van zenmaster ;)
zenmaster wrote: 22 Sep 2021 16:43 Ik zal als neutrale toeschouwer dan jullie mening bevestigen. 😉 (Kolm en paveman)
Ben nooit fan geweest, maar vroeger ook niet tegen Hamilton. De laatste 5, 6 jaren is dat wel gekeerd. Verstappen moest in het begin ook nog veel leren, maar is vorig jaar en dit jaar veel meer volwassen. Hamilton blijft echt als een klein kind janken over vanalles en nog wat, met al die ervaring. Is dan ook “geridderd” in GB. Dan denk ik, ja zo kan iedereen geridderd worden.
Die titels kan je niet omheen, je moet er wel altijd staan om de wins te pakken, maar hoe makkelijk het toch gegaan is, daardoor heb ik maar weinig respect voor hem of al die titels.
Ik was ook nooit fan van Michael Schumacher, maar had wel respect omdat hij ook in mindere auto’s races kon winnen net als Senna. Kan nog wel even doorgaan, maar dan moet er een F1 topic komen. 😅
Ik ben ook nooit zo'n MS fan geweest. Vooral de actie richting Damon Hill (hem eruit rijden voor wereldtitel) stond me erg tegen. Beetje het Silverstone incident, zeg maar.
Ik vond de opmerking van Verstappen kort geleden geniaal niet 'Is er iets waar Hamilton over klaagt', maar 'Waar klaagt Lewis over?' :lol:

Ik hoorde overigens dat dit het eerste incident van Verstappen (qua schuld) was in 2 jaar o.i.d. tegenover heel wat van Hamilton.... doet toch ook nadenken...!
Image

Re: Formule 1

7
Kolm wrote: 22 Sep 2021 15:29 @paveman; Verstappen heeft wel heel kort in de richting van Hamilton gekeken. Zag dat hij probeerde los te raken waardoor hij concludeerde dat Hamilton ok was en is dan weggelopen. Wat ik ook zou doen want in de buurt van die auto's komen is op dat moment gewoon spelen met je leven. Hij zal toevallig net dan maar is los schieten...
Laat het duidelijk zijn dat ik het hier uiteraard volledig mee eens ben!
Image

8
🤣 kan hier ook wel het anti-Hamilton topic worden zo te zien haha.

Ja inderdaad, Schumacher deed dat wel eens. Senna ook wel, won er zelfs een titel door. Meer als wraak omdat Prost het jaar ervoor met hem deed dacht ik.
Image

9
Ik kan niet zeggen dat ik ooit al één F1-match heb uitgekeken, dus qua sportieve prestaties kan ik weinig zeggen. 7 wereldtitels zullen wel iets bewijzen, al kan dat natuurlijk ook liggen aan het hebben van weinig tot geen tegenstanders? En met Verstappen die dan nu wel op niveau komt, er een beetje onmacht van hem uitgaat?

Ik zie er wel regelmatig artikels en tweets en dergelijk van verschijnen waardoor ik hem op persoonlijk vak wat hypocriet vindt. Mensen aanzetten tot veganisme om het milieu te redden, terwijl hij zelf rondrijdt op circuits met brandstof-vretende machines :lol:
Ik ben er ook nog niet helemaal uit hoe naar hem te kijken rond de hele BLM-hetze.
Image

10
Sanity penguin wrote: 23 Sep 2021 13:46 Ik kan niet zeggen dat ik ooit al één F1-match heb uitgekeken, dus qua sportieve prestaties kan ik weinig zeggen. 7 wereldtitels zullen wel iets bewijzen, al kan dat natuurlijk ook liggen aan het hebben van weinig tot geen tegenstanders? En met Verstappen die dan nu wel op niveau komt, er een beetje onmacht van hem uitgaat?

Ik zie er wel regelmatig artikels en tweets en dergelijk van verschijnen waardoor ik hem op persoonlijk vak wat hypocriet vindt. Mensen aanzetten tot veganisme om het milieu te redden, terwijl hij zelf rondrijdt op circuits met brandstof-vretende machines :lol:
Ik ben er ook nog niet helemaal uit hoe naar hem te kijken rond de hele BLM-hetze.
Ook wel een leuke benadering en dan door een echte leek, blijkbaar. :lol:
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

11
Sora_Lizard wrote: 23 Sep 2021 15:56
Sanity penguin wrote: 23 Sep 2021 13:46 Ik kan niet zeggen dat ik ooit al één F1-match heb uitgekeken, dus qua sportieve prestaties kan ik weinig zeggen. 7 wereldtitels zullen wel iets bewijzen, al kan dat natuurlijk ook liggen aan het hebben van weinig tot geen tegenstanders? En met Verstappen die dan nu wel op niveau komt, er een beetje onmacht van hem uitgaat?

Ook wel een leuke benadering en dan door een echte leek, blijkbaar. :lol:
Da's nog te veel krediet vrees ik. Je hebt leken op gebied van F1 en dan zit ik daar net onder denk ik.
Image

15
Het is toch alweer enkele jaren geleden dat ik nog een volledig seizoen heb uitgekeken, ik denk van het eerste jaar met de Halo. Niet dat ik iets tegen de Halo heb, die heeft ondertussen zijn nut al talloze keren bewezen, gewoon omdat ik het minder spannend vond.
Nu is er eindelijk terug wat meer strijd, maar wordt het hele circus errond te veel opgeblazen (terechte straf of niet, wie had wat waar moeten doen, ...). Als het lukt om van die eindeloze discussies weg te blijven (dan bedoel ik uiteraard niet hier, maar eerder de eindeloze analyses en analyses over analyses in sportprogramma's) en puur op de races te focussen, is het dit seizoen nog best interessant :D