Wonka 6.5/10
Wonka vertelt het origine verhaal van de befaamde en mysterieuze chocolademaker, Willy Wonka. Het is dus een prequel soort van op de vroegere films. Wonka komt aan in een stad, wat ik veronderstel ergens in Engeland lag, met enkel wat kleingeld in z'n zak. Het is zijn droom om hier zijn eigen chocolade te verkopen, maar lijkt het al snel op te moeten nemen tegen het chocolade kartel die over lijken gaan om hun monopolie te behouden.
Niemand had mij verteld dat dit een musical was
Ik kan de meeste genres wel smaken, maar een musical vind ik verschrikkelijk. Om de haverklap begint iedereen daar luidkeels te zingen, doet iedereen een gesynchroniseerd dansje en als de muziek stopt, doet iedereen verder met z'n dagelijkse leven alsof er net niks gebeurd is. Afschuwelijk gewoon
De muzikale nummers volgden elkaar in sneltempo op waardoor het af en toe wat te veel werd voor mij. Pas op, sommige nummers waren wel catchy (bedankt meneer Hugh Grant). Deze laatstgenoemde was een van de grotere meerwaardes van de film. Hij speelde de oompa loompa van dienst al had hij gerust meer scènes mogen hebben.
Toch had de film zeker wel wat charme al had ik er wat meer en vooral wat anders van verwacht. De personages zijn allemaal wel leuk uitgewerkt (vooral Wonka, de 3 slechterikken en de oompa loompa). Wonka verliest wel heel wat van het mysterieuze karakter dat hij had en voelde daarom als een heel ander verhaal/film aan dan zijn voorgangers.
Soit, ik ben hem samen met mijn zus gaan kijken en zij vond het dan weer een heel goede film.