Sanity penguin wrote:gamerke1992 wrote:Wist je dat er een theorie bestaat die er van uit gaat dat we eigenlijk in een zwart gat leven. Ze gaan er van uit dat heel ons universum ontstaan is in een zwart gat, welk zich in een nog ander universum bevind. Door middel van deze theorie zou het multiversum bestaan, wat eigenlijk wel heel spectaculair zou zijn. Ik heb heel de documentaire erover gekeken en vind het wel interessant

Is dat die befaamde documentaire van Stephen Hawking of van iemand anders? Het idee zelf is natuurlijk hallucinant, maar waarom ook niet?
Net zoals het feit dat er ongetwijfeld elders intelligent leven moet bestaan. Het lijkt mij te egocentrisch te denken dat wij de enigen zijn in dat immense universum ronddolen.
Ik heb dat gezien in 'how the universe works' en 'cosmos'. Het gaat niet enkel over deze theorie, maar beide bouwen er wel geleidelijk naar op, om dan lang stil te staan bij zwarte gaten, ruimte/tijd en uiteindelijk multiverse.
Into the universe van Stephen Hawking moet ik nog bekijken
Dat er ergens ook leven moet bestaan denk ik ook, het universum is zo ontzettend groot, dat wij dat echt niet kunnen vatten. Dus ergens moet dat wel aanwezig zijn.