Gaming voornemens 2025

1
Daar zijn we weer!
paveman wrote:Ik ben geen voorstander van goede voornemens (als je iets wil veranderen, doe dat dan 'gewoon', neem het je niet voor), maar naar aanleiding van kolm haar trophy doelstellingen dacht ik 'misschien is het wel leuk om deze doelen/voornemens met elkaar te delen en aan het eind van het jaar te zien hoe we het er vanaf hebben gebracht'. En eventueel om elkaar nog wat aan te moedigen in de tussentijd ;).

Ik heb het bewust losgekoppeld van trophies, want als het eremetaal je niet aanspreekt kun je alsnog wel doelen hebben die je graag zou willen behalen op game gebied. Allemaal uiterst ludiek bedoeld natuurlijk.
Mijn gaming voornemens voor 2025 zijn (zie de gelijkenis met 2024, haha!):
- Backlog dan nu toch echt < 40 games krijgen/houden, zonder nog games weg te strepen
- Completion van 80,0% halen (78,18% per heden - afgelopen jaar 0,51% gedaald)
- 200 platinums halen - ik wil The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel III of IV als nummer 200, dus dat wordt alsnog een beste kluif... ;)
- >10 games uitspelen
Image

Re: Gaming voornemens 2025

2
Haha laten we het voorlopig simpel houden:
* 200 platinums (in totaal) bereiken in 2025
*Voiral6games spelen die PS5Pro Enhanced zijn. GT7 in 4k 120fps is fantastisch, Horizon Remastered is gewoonweg prachtig (moet trouwens dringend verder met die game).
Image

5
Zou ik ook graag eens spelen, maar dan zonder de platinum. Geen zin meer in mp trophies, dan voelt een platinum halen voor mij echt als werk.
De eerste heb ik lang geleden gespeeld, maar mag nog eens gerefreshed worden ook. Net als Uncharted 1, 2, 3 en 4... Als ik daar ooit tijd voor heb.
Image

6
Ah ik begrijp je volledig zenmaster. Zowel het vlak van trophies (online) als het vlak van games spelen. Moet dringend verder met Horizon Remastered, wat ik vreesde is ook gebeurd, de game hield niet echt goed mijn aandacht. Zal alweer sukkelen worden kwestie controls :lol:
Image

7
Ik heb gisteren even een harde knoop doorgehakt en toch ook besloten om eerst de focus te leggen op mijn ongespeelde games! In plaats van alles proberen platinum te halen (met de nodige stress soms :p) eerst eens proberen alles te spelen wat ik nooit gestart ben
Image

9
Dit jaar maar eens minder games kopen. Heb er zoveel ongespeeld liggen.

Ga alleen voor de echte musthaves.
Op moment alleen de suikoden 1&2 remaster gepreorderd. En de volgende is Clair Obscur. Die zou een lente release hebben.
Image

10
Marty wrote: 12 Jan 2025 11:04 Dit jaar maar eens minder games kopen. Heb er zoveel ongespeeld liggen.

Ga alleen voor de echte musthaves.
Op moment alleen de suikoden 1&2 remaster gepreorderd. En de volgende is Clair Obscur. Die zou een lente release hebben.
Uhu. Best maar wachten dan dit jaar om GTA VI te kopen. Eerst de ongespeelde games doen :nerd:
Image

11
Games zoals gta spreekt me wel aan maar zulke games speel ik maar even en dan beland ie al weer in de kast.

Zelfde als met monster hunter wilds. Met Worlds heb ik me prima vermaakt maar met Rise niet. Setting vind ik tof maar of ik het veel ga spelen...
Image

12
Monster Hunter de nieuwe game interesseert mij wel, maar ik heb denk ik ooit maar één keer zo'n game gespeeld, op PSP. Het ziet er super uit, maar geen idee of het mij lang zal boeien. Dan speel ik persoonlijk liever GTA, dat houdt mij langer bezig.
Image

13
- 96% completion halen => begonnen met 94.70% en nog de 95% in te halen van vorig jaar
- Minder dan 1000 unearned trophies => begonnen met 1314 en nog in te halen vd 1200 van 2 jaar geleden en 1100 van vorig jaar :silly:
- Meer dan 40 games uitspelen
- De 14 games uit de challenge list completen
- De 25 DLCs uit de challenge list completen

Challenge list games:
0/14 games completed

1. Assassin's Creed Chronicles (PSVita) - 14.65%
2. BioShock 2 (PS3) - 25.53% - (Started: 30%)
3. Dead Rising 2: Off the Record (PS4) - 19.35%
4. Lara Croft and the Guardian of Light (PS3) - 35.48% (No platinum)
5. The Lord of the Rings: War in the North (PS3) - 40.70% - (Started: 1%)
6. Mass Effect 3 (PS3) - 33.29% - (Started: 36%)
7. Middle-earth: Shadow of War (PS4) - 29.07%
8. Prince of Persia: Warrior Within (PS3) - 20.09%
9. Ratchet & Clank (PSVita) - 22.89%
10. Ratchet & Clank 2: Going Commando (PSVita) - 31.16%
11. Ratchet & Clank 3: Up Your Arsenal (PSVita) - 34.38%
12. Ratchet & Clank: Size Matters (PS5) - 44.78%
13. Secret Agent Clank (PS5) - 40.74%
14. Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint (PS4) - 30.54% - (Started: 11%)

Challenge list DLCs:
0/25 DLCs completed

1. BioShock 2 - Minerva's Den - PS3
2. BioShock 2 - Protector Trials - PS3
3. Dead Nation - Road of Devastation - PSVita
4. Gravity Rush - Maid Pack - PSVita
5. Gravity Rush - Special Forces Pack - PSVita
6. Gravity Rush - Spy Pack - PSVita
7. Guacamelee! - Level Pack - PSVita
8. Guacamelee! - Skin Pack - PSVita
9. Horizon Forbidden West - New Game+ - PS5
10. Horizon Forbidden West - Horizon Forbidden West: Burning Shores - PS5
11. Mass Effect 3 - Citadel - PS3
12. Mass Effect 3 - From Ashes - PS3
13. Mass Effect 3 - Leviathan - PS3
14. Mass Effect 3 - Omega - PS3
15. Middle-earth: Shadow of War - The Blade of Galadriel Story Expansion - PS4
16. Middle-earth: Shadow of War - The Desolation of Mordor Story Expansion - PS4
17. Shadow of the Tomb Raider - The Forge - PS4
18. Shadow of the Tomb Raider - The Grand Caiman - PS4
19. Shadow of the Tomb Raider - The Nightmare - PS4
20. Shadow of the Tomb Raider - The Path Home - PS4
21. Shadow of the Tomb Raider - The Pillar - PS4
22. Shadow of the Tomb Raider - The Price of Survival - PS4
23. Shadow of the Tomb Raider - The Serpent's Heart - PS4
24. Watch Dogs: Legion - Watch Dogs®: Legion - Bloodline - PS5
25. Watch Dogs: Legion - Watch Dogs®: Legion - Resistance Mode - PS5
Image

15
met0t0 wrote: 12 Jan 2025 19:11 Wauw, grondige lijst van Kolm :D

Ik zal het opnieuw simpel houden: geen nieuwe games kopen in 2025 en mijn PS4-backlog wegwerken, dan kan ik in 2026 misschien een PS5 Pro kopen :lol:
In een Discord server hebben we een jaarlijkse lijst van challenge games en dit jaar hebben ze ook een aparte challenge bedacht voor DLC.
Meeste DLC is van de games uit de challenge games en de rest van games die al op mijn lijst staan maar waar ik nooit an de DLC ben toegekomen.
Image