Re: Nintendo

121
Er komt alleszins ook weer een nieuwe Mario Kart. Heb teveel games op Playstation om daarnaast ook nog eens Nintendo games te gaan spelen. Al moet ik wel zeggen dat een nieuwe handheld altijd een beetje kriebelt bij mij. Benieuwd als Sony ooit nog met een handheld zal komen of als het nog verbeteringen zal aanbrengen aan de Portal.
Image

122
Ik vind het vooral verbazingwekkend dat de opvolger zo hard op de switch lijkt :p Meestal zijn nintendo consoles toch redelijk verschillend van elkaar, al denk ik dat de switch zo succesvol was, dat ze qua design gewoon gelijkaardig blijven
Image

123
Ik denk dat ze in die zin geleerd hebben van de Wii U: hoe het NIET moet. Ik ben het met je eens dat ie er wel héél erg op lijkt. Wat kolm al aangeeft: leuk die morphs. De andere kant maakt dat dit idd maakt dat het bijna een gelijk apparaat is... De 12 GB opslagcapaciteit lijkt me wel erg aan de kleine kant, als dat gerucht waar is.
Image

124
Mr.Wolf wrote: 16 Jan 2025 19:07 Ik vind het vooral verbazingwekkend dat de opvolger zo hard op de switch lijkt :p Meestal zijn nintendo consoles toch redelijk verschillend van elkaar, al denk ik dat de switch zo succesvol was, dat ze qua design gewoon gelijkaardig blijven
Zoals de Nintendo DS en de Nintendo 3DS? :P
Haha, nee je hebt wel gelijk. Ik mis ook een beetje de speelse innovatie die je normaal bij dit bedrijf ziet. Maar de kans groot dat dit mijn eerste Nintendo ooit wordt dus business-wise een slimme zet van ze!

126
Ik vind het nog altijd wel een leuk concept, de mogelijkheid om zowel onderweg als aangesloten op tv te spelen :)
Zou er ook geen apart toestel voor kopen omdat ik nog maar weinig game, maar sommige games vind ik wel jammer om te missen.

127
zenmaster wrote: 25 Jan 2025 20:46 Lijkt me op zich weer een leuk ding, maar voor alleen Mario, Zelda en Metroid... Meh. Dat zijn dan ook al IP´s van 30 jaar oud.
In principe klopt dat volledig natuurlijk, maar de games blijven zich wel vernieuwen. Nintendo being Nintendo eigenlijk alleen maar op het gebied van gameplay en blijft het verhaal zo dun als een flamkuchen (in geval van Mario iig), maar dan nog....
Image

128
Ja, het blijven natuurlijk leuke games dus ik snap ook wel waarom het blijft verkopen. De technologie loopt wat achter, maar op zich is dat wat betreft de kosten zeker niet dom. Als ik geld teveel had zou ik hem denk ik ook wel kopen, maar zit hier nu al met een Switch waar zelden of nooit op gespeeld wordt.
Image

129
zenmaster wrote: 27 Jan 2025 10:48 Ja, het blijven natuurlijk leuke games dus ik snap ook wel waarom het blijft verkopen. De technologie loopt wat achter, maar op zich is dat wat betreft de kosten zeker niet dom. Als ik geld teveel had zou ik hem denk ik ook wel kopen, maar zit hier nu al met een Switch waar zelden of nooit op gespeeld wordt.
Ik zit een beetje in hetzelfde geval. Switch gekocht voor de + dochter, maar sinds ik de PS4 op haar kamer heb gezet komt die Switch niet meer boven. Tis trouwens ook alleen maar gebruikt geweest voor Fifa. Mario en Zelda interesseren haar niet.
Image

131
Stevige prijzen inderdaad, maar aan de andere kant is verwachten dat games door de tijd heen (lees: ondanks inflatie) gelijk in prijs blijven ook een beetje gek. Lijkt me een mooi apparaat, maar blijft nog altijd achterlopen op PS en M$. Voordeel is dat Switch games speelbaar zullen zijn, maar had toch afgestapt van de cartridges.
Er lijkt wel een soort van trophy systeem te zijn gekomen, maar het is mij nog niet helemaal duidelijk of dit console breed of per game zal zijn...
Image

132
paveman wrote: 07 Apr 2025 15:22 Stevige prijzen inderdaad, maar aan de andere kant is verwachten dat games door de tijd heen (lees: ondanks inflatie) gelijk in prijs blijven ook een beetje gek. Lijkt me een mooi apparaat, maar blijft nog altijd achterlopen op PS en M$. Voordeel is dat Switch games speelbaar zullen zijn, maar had toch afgestapt van de cartridges.
Er lijkt wel een soort van trophy systeem te zijn gekomen, maar het is mij nog niet helemaal duidelijk of dit console breed of per game zal zijn...
Trophies? :nerd:
Image

133
Yes. Tot nu toe heeft Nintendo zich daar buiten gehouden. Aan de ene kant mooi dat het op puur gamen gericht bleef, maar aan de andere kant heb ik gemerkt dat ik voor mijn gevoel niet alles uit de Nintendo games haalde...

Hoe het precies gaat werken is mij lig nog niet bekend...
Image

134
Ik vond het net leuk aan Nintendo dat ze geen trophy-achtig systeem hadden. Uiteindelijk kies je zo meer naar eigen gevoel wanneer je alles uit een game hebt gehaald. Maar nog weinig details over, dus ben ook benieuwd hoe ze het gaan uitwerken :think:

135
met0t0 wrote: 13 Apr 2025 13:30 Ik vond het net leuk aan Nintendo dat ze geen trophy-achtig systeem hadden. Uiteindelijk kies je zo meer naar eigen gevoel wanneer je alles uit een game hebt gehaald. Maar nog weinig details over, dus ben ook benieuwd hoe ze het gaan uitwerken :think:
Dat kies je nu ook, inclusief trophies op PS of achievements op Xbox. Ik heb dit jaar nog geen enkele platinum behaald en dat zal wss wel nog even zo blijven. Het heeft voornamelijk te maken met gewoon games te spelen waar ik ZIN in heb om te spelen en niet het gevoel te hebben een bepaalde game te moeten gaan spelen inclusief alle trophies te moeten behalen.
Op zich vind ik het zelfs een meerwaarde dat Nintendo eindelijk iets van trophies gaat implementeren. Denk niet dat toekomstige Switch 2 kopers hiervoor overstag zullen gaan.
Wel vind ik de vooropgestelde prijs nogal duur, voor 100 euro meer heb je een PS console uiteindelijk. Ook 90 euro voor games gaan betalen vind ik ergens van de pot gerukt.

Ik zag ergens een post dat Sony mogelijks een opvolger voor de Portal aan het ontwikkelen is... Geen idee wat er van waar is, maar persoonlijk zou mij dat net iets meer interesseren.
Nintendo is voor mij (zoals zovelen onder ons denk ik?), de bron waar gamen mee gestart is in mijn leven. Met name de Game Boy. Maar Nintendo vind ik, is altijd zo beperkt in hun games (althans naar mijn gevoel, ik volg het eigenlijk niet zo hard), Mario, Zelda, Pokemon misschien en dan heb je het wel ver gehad. Jammer dat ports van andere games dan altijd zo slecht overgezet worden naar de Switch, anders had daar misschien net iets meer potentieel ingezeten dat ik er zelf ééntje in huis haal. (Heb een Switch in huis, maar praktisch nooit op gespeeld). Nochtans heb ik vroeger Mario games verslonden.
Image