Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1846
Den Of Thieves 2: Pantera 8/10
Eerlijk? Ik had nog nooit van de eerste film gehoord, dus die had ik er maar snel doorgeknald vooraleer ik aan deze begon. Na de gebeurtenissen van de eerste film is Donnie gevlucht naar Europa waar hij deel uitmaakt van een nieuw groepje. Samen besluiten ze een miljoenendiefstal uit te voeren op een diamantenbank in Nice in Frankrijk. Maar de excentrieke agent, Big Nick, die niets meer te verliezen heeft besluit na het eerste avontuur zijn rug toe te keren naar de arm der wet en Donnie te vergezellen in zijn diefstal.
Ik had het gevoel de film ooit al eens gezien te hebben aangezien het allemaal zo herkenbaar is. Toch vond ik het eerlijk gezegd niet zo heel erg. Het blijft een beetje als comfort food waardoor je even je gedachten kunt verzetten voor 2 uur en je zeker en vast vermaakt wordt. Verwacht je een diepgaande film? Dan ga je wel bedrogen uitkomen.
Ook een leuk pluspuntje was de beginscène die volledig in Antwerpen is gefilmd en er zelfs een echte Belgische acteur meedeed die een paar zinnen Nederlands mocht spreken :p
Image

1847
Flight Risk 6/10
Deze film begint met dat de boekhouder van een machtige crimineel wordt opgepakt in Alaska en besluit om te getuigen. De air marshal moet nu enkel nog met hem naar de VS vliegen. Tot de piloot een hitman blijkt te zijn en de spanningen stijgen in het kleine vliegtuigje.
Het was een oké film die vooral heel kleinschalig aanvoelt. Eerder een streaming film. Er is een klein beetje actie, maar het moet het vooral hebben van de spanning. 90% van de film speelt zich dan ook af in het kleine vliegtuigje met slechts drie personages en af en toe een ander personage dat je hoort over de radio.
Wederom een film die je weer niet perse gezien moet hebben in de bioscoop!
Image

1849
Lang geleden dat ik hier nog iets gepost heb, maar ga elke week nog trouw naar de cinema!

Black Bag 3.5/10
Een spy thriller waarin ze het thriller gedeelte vergeten waren denk ik.
Ik zou het verhaal willen uitleggen, maar ik vrees dat ik daar moeite mee heb aangezien ik er niks van begrepen heb.
Het was allemaal zo verschrikkelijk saai ook en ik was echt de minuten tot het einde aan het aftellen!
Image

1850
A Working Man 7/10
Jason Statham is terug. Ditmaal speelt hij de bijster originele rol van alledaagse arbeider met een mysterieus verleden. Wanneer de dochter van zijn baas ontvoerd wordt, zat hij zijn speciale skills in om haar terug te vinden van de Bratva.
Het voelt heel gelijkaardig aan als bij The Beekeeper een tijdje geleden. Verwacht je een hoogstaande cinematografische film met diepere betekenis? Dan kan je beter een andere zaal binnenwandelen. Wil je een hersenloze actiefilm waarbij je twee uur vermaakt wordt door vechtscènes? Dan ben je hier wel aan het juiste adres.
Statham blijft in mijn ogen (samen met Keanu Reeves) nog steeds de beste actieheld die je momenteel hebt!
Image

1855
Warfare 9/10
Wat een spectaculaire film was dit!
We volgen een groep Navy SEALs die op missie gaan in Irak. Na een trage opbouw loopt de missie volledig uit de hand en moet de groep zien te ontsnappen uit zeer vijandig gebied.
Ik ben normaal gezien niet voor de oorlogsfilms, maar ik apprecieer altijd de films die zich focussen op het menselijke leed en de horror die oorlog met zich meebrengt. En ik durf bijna te zeggen dat deze film tot het horrorgenre behoort.
Het is geen pure actiefilms waar staalharde gespierde mannen de ene headshot na de andere maken. Het zijn menselijke individuen die afzien en pijn hebben en met de nodige trauma's uit een oorlog komen.
Joseph Quinn (Eddie voor de Stranger Things) vrienden steelt de show en hopelijk krijgt de beste man hier ook een prijs voor.
Ik ging zelfs met een heel wrang gevoel de zaal naar buiten en ik denk dat dit de beste film is die ik het afgelopen jaar heb gezien.
Image

1856
Star Wars: Revenge of The Sith - 9/10

Het is een traditie om om de zo veel jaar eens alle Star Wars films opnieuw te kijken. We hadden nog maar net Episode 3 opnieuw bekeken, toen ik zag dat de re-release in de cinema's kwam.

Ik was zeer benieuwd naar de 4D versie in de Kinepolis cinema's, had dat nog nooit eerder geprobeerd. Ik vond het best geinig, maar zou het niet snel opnieuw doen. Het vergt toch wat meer inspanning dan rustig in de cinema zitten, en de kostprijs is ook behoorlijk hoog (€23 per persoon, en dan nog een hapje en een drankje...). Toch blij dat ik de ervaring eens heb beleefd :cool:
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

1860
Mr.Wolf wrote:Alle Harry Potter films eens in de cinema gaan bekijken! Wat een prachtige reeks is dit toch. Heb al heel de dag heimwee naar een wereld waar ik nooit geweest ben.
En je moet je eens voorstellen hoe dit was voor 90s kinderen zoals ik in de 00's. Eng, levensechte effecten,... Net zoals LOTR. Als het je ding was tenminste. Niet iedereen is voor deze tovenarij en toont verweer tegen deze zwarte kunsten of fantasie wereld.

Sent from my EB2103 using Tapatalk

Image