Re: Wat speel je op dit moment?

3706
paveman wrote: 18 Feb 2025 08:51 Hoe weet je dat Marty? Can't wait for Suikoden! Ben benieuwd hoe de trophy lijst er uit gaat zien
Als er collecties uitkomen op ps5 is het op een of andere manier niet mogelijk om 2 platinums te geven als ze dezelfde launcher gebruiken.

Dus trophies van Suikoden 2 zal als dlc worden toegevoegd aan Suikoden 1.

Of ze moeten een andere manier hebben gevonden.
Image

3710
Marty wrote: 18 Feb 2025 09:38
paveman wrote: 18 Feb 2025 08:51 Hoe weet je dat Marty? Can't wait for Suikoden! Ben benieuwd hoe de trophy lijst er uit gaat zien
Als er collecties uitkomen op ps5 is het op een of andere manier niet mogelijk om 2 platinums te geven als ze dezelfde launcher gebruiken.

Dus trophies van Suikoden 2 zal als dlc worden toegevoegd aan Suikoden 1.

Of ze moeten een andere manier hebben gevonden.
Ah zo ja, dat is ook zo. Hopelijk hebben ze een workaround gevonden idd. Misschien 2 discs of zo... ;)
Image

3711
paveman wrote: 20 Feb 2025 08:41 Ah zo ja, dat is ook zo. Hopelijk hebben ze een workaround gevonden idd. Misschien 2 discs of zo... ;)
Het kan prima 1 disc zijn zolang het na installatie maar 2 aparte launchers zijn. En het is aan de ontwikkelaars/publishers om daar voor te zorgen...

Met coffee talk episode 1 en 2 bundle op disc, hadden ze na insteken van de disc 1 icoon op de balk met launchers. Als je daarop klikte verschenen er daaronder 2 iconen, 1 voor elke game. Als je daar dan op 1 vd iconen klikte, ging hij de game die bij dat icoon hoorde, installeren en kreeg je op de balk een aparte launcher erbij.
Uiteindelijk had je dan 3 iconen:
- 1 voor de installatie vanaf de disc
- 1 voor de launcher van episode 1
- 1 voor de launcher van episode 2

Minpuntje: Op dit moment werken de PS4 disc upgrades niet voor de bundel. Naar het schijnt wel voor episode 1 los op disc, maar weer niet voor episode 2 los op disc.

Ik geloof dat Metal Gear Solid ook aparte launchers had op PS5.
Image

3713
Sanity penguin wrote: 20 Feb 2025 14:41 Zie het nu ook bij die remake van Tomb Raider IV-VI (ook bij eerdere remake van de eerste games). Daar zit een giga trophy lijst achter van +150 trophies. Voor de eerste remake (I-III) zelfs +250...
Jep... Voor PS4 zijn het gewoon 3 aparte lijsten (nu 6) met elk een platinum.
Voor PS5 is het 1 lijst zonder platinum met 2 DLC's voor de volgende twee games.
Voor de laatste trilogy heeft de PS5 lijst wel een platinum maar opnieuw 2 DLC's voor de andere twee games.

Call of Duty is nu op hetzelfde pad waar de nieuwe game binnen dezelfde launcher komt waardoor het op PS5 qua trophies een DLC wordt voor de vorige game.

Ik vrees dat Assassin's creed hier mogelijk ook naartoe gaat met hun launcher ding wat ik ergens anders al gezegd had.

Als devs/publishers er wat aandacht aan zouden besteden dan zou het wel kunnen maar dan moeten ze zorgen dat het na installatie aparte launchers zijn. En dat zullen ze teveel werk vinden of te duur?

Sowieso belachelijk dat Sony dit verplicht. Ik vraag me zelfs af of er misschien een technische reden achter zit dat ze iets met PS5 games gewoon anders koppelen aan een trophylijst dan voorheen het geval was bij PS3/PS4 games.

Wel zielig dat een PS3 en PS4 iets kunnen wat een PS5 niet kan :q:

En dan gaan we het even niet over folders hebben :lol:
Image