Ik had offline gespeeld om te proberen de trick te gebruiken dat je offline defense rating wordt gekopieerd naar je online assault rating de eerste keer dat je online gaat met je fort (4 forten). Dat was niet helemaal gelukt, de eerste kopieerde hij de volledige waarde, maar de andere 3 iets anders. Mogelijk heb ik iets fout gedaan, vermoedelijk eerst online gaan en dan game starten ipv online gaan terwijl je ingame bent.Marty wrote: 08 Mar 2025 12:25 Hoelang duurde het voordat je de online trophies hebt gehaald van Shadow of War?
Uiteindelijk zat ik rond de 20-22u denk ik. Maar het kan waarschijnlijk wel sneller als je iets minder laat afleiden door andere dingen. Het is vooral belangrijk dat je xp haalt omdat de captains voor je fort, maximum jouw level kunnen zijn en extra slot unlocken lukt pas als je hoog genoeg level bent. En je hebt ook geld nodig voor de upgrades van die slots.
De defense rating is uiteindelijk de som van de levels van alle captains die je in de slots hebt gezet en dan per upgrade voor de warlords nog 15 levels. De goedkoopste upgrade van het overlord slot telt niks extra bij, de hogere naar het schijnt wel maar die waren mij toen nog wat te duur.
Zelf ging ik bij aankomst in regio wel een paar missies doen, dan fort overnemen en dan missies doen tot die missies me naar de nieuwe regio stuurden zodat ik verder kon levellen. Aan het einde dan alle forts naar 320+ defense gebracht. En waarschijnlijk goed dat ik toevallig poppetjes in assault had gezet want op de kaart laat hij soms iets zien dat daarmee rekening houdt en dat lijkt ook wat hij bij mij de eerste keer heeft gekopieerd. Terwijl als je naar je regio gaat, hij plots dat nummer op de kaart aanpast naar je defense...
Ik had de DLC niet actief omdat ik niet op mijn primary PS4 speelde waardoor hij die DLC licentie niet offline wilde herkennen, maar er zijn witte missie icons die redelijk veel XP en legendary/epic captains geven. Dat zou het ook sneller kunnen maken.
Edit: Er zijn 3 online trophies.
2 in main game: captain rank en online vendetta
1 in DLC: online conquest met Eltariel skin.
De 4de trophy die als online is aangemerkt in de base game guide op PSNP, is dat niet! ik heb die gekregen toen ik nog offline bezig was.
En voor de DLC trophy hoef je niet eerst heel de DLC te spelen. Er zijn 2 skins van Eltariel, De tweede van links is meteen unlockt en telt ook voor de trophy. De derde van links is degene waar je wel hele DLC story voor moet spelen.
Het endgame stukje van de Shadow wars is ook geen 20 sieges meer, maar ongeveer 1 in elke regio na een bepaalde update. Dus dat is ook een heel stuk korter!