Re: Nintendo

136
Vergeet daarbij niet te vermelden dat de kwaliteit van Nintendo games wel consequent van hoog niveau is. Op enkele uitschieters na ken ik geen slechte Mario main game bijvoorbeeld. Ik ben niet zo van Zelda, maar ook daar kan ik geen enkele game in de hoofdreeks bedenken die slecht gescoord heeft etc. Ik ben en blijf voornamelijk PS gamer, vooral omdat het aanbod zoals jij ook aangeeft te beperkt is, maar had Mario Kingdom + Rabbids niet willen missen. Mario Odyssey ook niet en ga zo maar door. Ik had ze liever ook op PS gezien, zeker met trophies ook, maar dan nog.

En voor mij geldt hetzelfde: ik speel niet wat ik speel om de trophies. Het helpt me hooguit om wat focus te houden (vanwege de destructieve invloed op completion van veel games starten), maar het helpt vooral om zoveel mogelijk uit een game te halen. Odyssey heb ik nooit 100% gehaald, omdat er het me te weinig gevoel van voldoening gaf om daar op een gegeven moment nog mee door te gaan.
Image

137
paveman wrote: 15 Apr 2025 14:17 Vergeet daarbij niet te vermelden dat de kwaliteit van Nintendo games wel consequent van hoog niveau is. Op enkele uitschieters na ken ik geen slechte Mario main game bijvoorbeeld. Ik ben niet zo van Zelda, maar ook daar kan ik geen enkele game in de hoofdreeks bedenken die slecht gescoord heeft etc. Ik ben en blijf voornamelijk PS gamer, vooral omdat het aanbod zoals jij ook aangeeft te beperkt is, maar had Mario Kingdom + Rabbids niet willen missen. Mario Odyssey ook niet en ga zo maar door. Ik had ze liever ook op PS gezien, zeker met trophies ook, maar dan nog.

En voor mij geldt hetzelfde: ik speel niet wat ik speel om de trophies. Het helpt me hooguit om wat focus te houden (vanwege de destructieve invloed op completion van veel games starten), maar het helpt vooral om zoveel mogelijk uit een game te halen. Odyssey heb ik nooit 100% gehaald, omdat er het me te weinig gevoel van voldoening gaf om daar op een gegeven moment nog mee door te gaan.
Ben ik volledig mee akkoord hoor. Zoals ik zei: mijn gaming-bug is gekomen destijds door het spelen op een Game Boy waarbij Mario één van de games was die ik tot vervelens toe opnieuw en opnieuw uitspeelde. Die games zijn zeker de moeite waard om te spelen op een Switch, net als Zelda, Pokemon en waarschijnlijk ook wel nog een metroid game. Maar daar stopt het dan ook wel jammer genoeg vind ik voor Nintendo.

Had daarnet even wat liggen opzoeken over de Switch 2 en het is niet dat ik het mij totaal niet interesseert ofzo. Alleen vraag ik mij voor mezelf af (en voor vele anderen) als het de prijs van 470 euro! waard is. Dan nog een 90 euro voor Mario bijvoorbeeld. Dan heb je denk ik een PS5 in huis. Akkoord de Switch 2 kan dan ook aan tv gekoppeld worden, naar verluidt in 4k tot 120fps (of was het 60? Anyhow).

Het kriebelt wel ergens? Maar tis misschien wat veel geld voor de enkele games die ik er misschien zou op spelen. Animal crossings lijkt mij ook wel geinig! Alleen is die game ook alweer 5 jaar oud met voorlopig nog geen nieuwe game in het vooruitzicht.
Image

138
Animal Crossing vind ik zelf wat saai. Ik heb het zelf niet gespeeld, zie alleen wat de kids er mee doen... Saai...
Er zijn nog wel een aantal goede (J)RPG's die specifiek voor Nintendo zijn, maar dat is jouw ding niet zo. Xenoblade Chronicles en zo. Maar goed: ook die games blijven schreeuwend duur, dus ben daar ook nooit aan begonnen zelf...
Image

139
Op zich vind ik het concept van Animal Crossing wel leuk, had er wat gameplay van bekeken en het lijkt mij vooral in het begin wat saai als je alles moet opbouwen.
En RPG.. Tja al dikwijls dat genre eens echt willen proberen te spelen, maar mezelf er nog nooit echt toe aan gezet.

Heb geen idee hoeveel Nintendo games kosten momenteel, maar naar het schijnt wordt het er zeker niet goedkoper op :lol:
Image

140
Dat zeker niet nee. In die zin valt het nu nog redelijk mee, maar dan nog vind ik € 60 voor een game van x jaar oud alsnog (te) duur... Er is wel eens sale, maar heel veel meer dan 25/30% korting vind je dan ook weer niet...
Image

141
paveman wrote: 15 Apr 2025 18:04 Dat zeker niet nee. In die zin valt het nu nog redelijk mee, maar dan nog vind ik € 60 voor een game van x jaar oud alsnog (te) duur... Er is wel eens sale, maar heel veel meer dan 25/30% korting vind je dan ook weer niet...
Je bedoelt dan Animal Crossing of Mario bijvoorbeeld? Ja dat is inderdaad niet goedkoop. Maar probeer nu maar eens nieuwe games te kopen voor PS Vita... Die kosten ook nog veel geld, laat staan dat je een zeldzame hard copy wilt van een game.
Image

142
De prijs van de console heb ik weinig problemen mee! Ik had wel ergens zo'n prijs in gedachten. De prijs van de games is dan weer een heel ander verhaal :p
De mario games mogen dan wel van hoog niveau zijn, maar het is ook niet dat je er tientallen uren nieuwe gameplay kunt uithalen. Bij de sidescroller mario games ben je na 10-12 uurtjes wel rond en dan zou een prijs van 80 of 90 euro wel heel erg hoog liggen.
Het voelt vooral weer aan als een uitnodiging voor andere bedrijven om ook de prijs naar boven te krikken, terwijl de kwaliteit de laatste jaren (vind ik) wat achteruit is gegaan.
Maja, we zullen wel zien :p Ik ben de laatste jaren toch een patient gamer geworden haha
Image

143
Het is misschien eerder gek dat prijzen van games redelijk gelijk zijn gebleven, terwijl inflatie best hoog is. Maar goed: blijft een lastig punt.

@Ruler: ik bedoel Mario tot Zelda tot Xenoblade Chronicles. Zo goed als elke Nintendo game..
Image

144
paveman wrote: 16 Apr 2025 15:04 Het is misschien eerder gek dat prijzen van games redelijk gelijk zijn gebleven, terwijl inflatie best hoog is. Maar goed: blijft een lastig punt.

@Ruler: ik bedoel Mario tot Zelda tot Xenoblade Chronicles. Zo goed als elke Nintendo game..
Jup, is ook wel wat ik bedoelde Paveman. Alle Nintendo games zijn redelijk duur. :D Maar ja elke hobby, of toch de meeste kosten wat geld.
Image

145
De kwaliteit van Nintendo games is inderdaad heel goed. Ik ken ook mensen die enkel een Switch hebben en zich daar enorm mee amuseren, maar ik heb het toch meer voor de grote releases die op PlayStation en Xbox komen. Een mens kan niet alles spelen :lol:

146
met0t0 wrote: 20 Apr 2025 13:53 De kwaliteit van Nintendo games is inderdaad heel goed. Ik ken ook mensen die enkel een Switch hebben en zich daar enorm mee amuseren, maar ik heb het toch meer voor de grote releases die op PlayStation en Xbox komen. Een mens kan niet alles spelen :lol:
En toch speel je doorgaans nogal wat games door de tijd heen... ;)
Image