Re: Wat speel je op dit moment?

3784
Heb je je stats ook geüpdate naarmate je punten daarvoor unlockte?

Ik moest even kijken welke dit was en eerlijk... deze is eigenlijk heel makkelijk. Je hebt die bowl waar je oneindig in een cirkel kan grinden. Als je heel snel je special meter vol hebt met een kleine combo terwijl je naar die bowl rijdt, kan je dan op die rand een nieuwe combo starten met een special grind die heel veel punten geeft, die een tijdje volhouden om de basis score omhoog te krijgen en dan een tijdje vierkantje/driehoekje/rondje afwisselend tappen (in combo's van 2 taps) en een keer dubbeltappen zo snel als je kan dat de tricks wel geregistreerd worden. Hiermee kan je dan je combo multiplier omhoog brengen.

Ik weet even niet meer of het nodig was. Maar staat me bij dat ik naar het einde van de timer een keertje mijn trick ging landen om die score te banken en omdat het lastig is evenwicht nog te houden. Om dan vervolgens het nog een keer te doen waarbij de timer expired terwijl ik bezig ben (dit mag en moet je vaak misbruiken in je eigen voordeel!). En als ik er dan uitsprong ging ik in een manual met datzelfde tappen van tijdens de grind om zoveel mogelijk nog extra die multiplier op te hogen. Dit kan ook al na de eerste lange grind afhankelijk van hoe je evenwicht is en hoeveel tijd je over hebt om nog een nieuwe te starten.
Als je durft kan je ook proberen om te landen in een special trick manual (one wheel manual ofzo) om nog even die basis score aan te dikken.

De precieze combo's van de special tricks moet je even in de game opzoeken, ik dacht dat je die ook kon aanpassen zodat ze eventueel wat makkelijker zijn.
Image

3785
Kolm: doe en probeer ik allemaal :lol:

Wat mij wel nog niet gelukt is, is om tricks te doen tijdens een manual? Geen idee hoe dit moet.

Stats heb ik gaandeweg aangepast. Heb wel nog niet alle parken unlocked in THPS 1. Misschien moet dat wel het volgende worden. En dan misschien alle doelen. Of kun je je stats ook nog upgraden van je create a skater met punten van in THPS 2?

Dit is echt de eerste game ooit waar ik geen grip op krijg. Allez tis te zeggen: nu het laatste (in het competitiepark THPS1) kon ik eindelijk mooie combo's aan elkaar rijgen. Maar dan nog waren mijn runs maar net boven de 100 000 punten (Allez tussen 100 000 en 140 000 ofzo).

De game is eigenlijk echt wel fun, lang geleden dat de tijd voorbij vloog tijdens het gamen!! Alleen is het redelijk frustrerend om uren te gamen en nergens te geraken (kwestie challenges doen ingame, laat staan trophies halen).
Image

3786
Tijdens een manual kan je ook vierkantje/driehoekje/rondje gebruiken voor combo's te wisselen net zoals bij grinden (dus zonder X te duwen om te springen tussendoor, maar je moet wel evenwicht blijven houden).

Weet je zeker dat je een special grind gebruikt en zo lang mogelijk in 1 combo blijft. Ergens is het evenwicht zoeken tussen lange special grind voor de base score en button tappen om de combo meter omhoog te krijgen voordat je het evenwicht niet meer kan houden.
Image

3787
Voor de manual moet ik dat eens proberen maar heb er nog geen succes mee gehad.

Special grind? Hmm ik grind rails en doe tricks en dat bouwt wel soms combo op. Maar meestal na 3-4tricks op een rails speel ik veilig want begin evenwicht te verliezen dan. Maar als dat een Special grind is? :?

Edit: ben mee. Denk dat ik eens moet kijken om een Special grind in te stellen. Momenteel doe ik alleen specials in de lucht (Misty/900).
Image

3788
Zo'n special grind boost je base score echt enorm. Als je kan zou ik er zelfs 2 instellen want de tweede keer in 1 combo geeft die vaak wat minder. In mijn geval had ik pijljte links rechts driehoekje ingesteld voor eentje en dan omhoog omlaag driehoekje voor een andere, of het was met omhoog omlaag en omgekeerd.

Voor de special manual had ik volgens mij hetzelfde gedaan maar dan met omhoog omlaag ofzo? Weet het niet precies meer maar iets wat makkelijk te onthouden is alleszins, of was tenminste :lol:
Image

3790
Ik neem aan dat jij de game in jouw jeugdigere jaren nooit gespeeld hebt? :lol:

Toen was het inderdaad al dat je de D-pad moest gebruiken. Duim in de midden en dan kan je die een beetje rollen naar links/rechts/boven/onder zondat je duim moet optillen en met een minimale beweging. En dat is nu nog steeds het beste. Eigenlijk button mashen zoals in fighters maar dan met een ander beeld :lol:

In mijn geval viel het echt op hoeveel muscle memory van vroeger hier een rol speelde. Eigenlijk bijna meteen weer weg met de game en enkel een beetje gewend worden aan de limieten van de evenwichtsbalkjes :P
Image

3791
Nee ik heb die game nooit gespeeld. Heb denk ik wel eens een Tony Hawk ofzo gespeeld op PS2 denk ik, maar nooit echt in verdiept.
Ik speel de game al van het begin met de D-pad, dat voelt ook het meest intuïtief aan.

Voor de grind special zie ik wel niet dat ik daar tricks voor heb? Of zijn dit dan de lip tricks?
Image

3792
Lip tricks zijn degene die je op een half/quarter pipe doet bovenop het randje (de coping) door op driehoekje te duwen. Zouden echt grinds moeten zijn maar misschien dat je die eerst moet unlocken of kopen?
Het is alweer even geleden dus weet even niet meer hoe dat in de menu's in elkaar zat.
Image