Re: Pronken met je Platinums

5177
Ook hier werd het wel tijd voor een update...
#202 Horizon Forbidden West

Image

Mooie game, maar richting het einde wordt het verhaal wel wat langdradig.

#203 The Last of Us II

Image

Deels eens met de kritieken, deels... tja, kwaliteit van een ND game. Gameplay is niet bedoeld om meer dan eens te spelen imo, maar los van wat cringe momenten om wel heel erg opgelegd woke delen is het in combinatie met het verhaal en de manier van vertellen wel 'gewoon' dikke topkwaliteit! Per ongeluk met de PS4 versie begonnen (wilde eigenlijk de PS5 versie spelen), maar blij dat ik het gedaan heb i.v.m. alle DLC van de PS5 versie waar ik niet op zou zitten te wachten...

Persona 4 Golden

Image

Na Burnout Paradise (9 jaar, 1 week) had ik niet verwacht dat ik nog een platinum zou halen waar er nóg langer tussen de eerste en de laatste trophy zit. Deze vakantie weer mee begonnen en toch weer helemaal in gezogen. Eerder afgehaakt omdat ik de specificaties van een bepaalde trophy zag die ik nu eigenlijk relatief verrassend ineens gehaald had. Wel jammer dat die trophy (net als een andere die ik toen gehaald heb) blijkbaar een 'Missing timestamp' heeft. Of het 't gebrek aan WiFi op de Franse camping was of omdat de Vita op een dag inderdaad ineens een soort van gereset was, waardoor ik de tijd opnieuw in moest stellen het is geweest...? Nu ik zo goed op weg was heb ik de afgelopen tijd thuis de rest gedaan en dus de platinum. Eerste trophy gehaald op 17 maart 2014, laatste 17 augustus 2025. Omdat PSNP het niet doet: 11 jaar, 5 maanden en 2 weken later dus...!
Image

5181
paveman wrote: 28 Aug 2025 12:32 Thanks! Klopt, heel lekker gevoel toch.
Mooie platinums! :cool:
Persona heb ik hier ook al heel lang liggen maar kijk er een beetje tegenop door de lengte. Misschien eentje om volgend jaar tijdens de vakantie te starten, dan heb ik rustig de tijd om dingen uit te zoeken en te leren kennen zonder dat er nog 100 andere dingen "moeten".

Zelf heb ik Mirror's Edge (gestart in 2009, 3 jaar geleden nog wat geprobeerd) en Final Fantasy XIII (gestart 2010) die door de grens van 15 jaar zouden gaan als ik ze nu zou doen.
En de afgelopen paar jaar toch ook een paar van die hele oude eindelijk een keertje opgepakt waardoor er meerdere na 10+ jaar completed waren. Prince of Persia The Two Thrones is met 13 jaar en 4 maanden de langste op dit moment (filter op PS3 als je ze allemaal wil zien)

Op vita is de platinum van Gravity Rush met 10 jaar 6 maanden de langste denk ik, maar ik heb nog geen 100% dus dat zou 13+ jaar zijn als ik die nu doe :shh:

Als het dan eindelijk een keer lukt om me ertoe zetten en er ook effectief door te geraken dan voelt dat wel voldaan! :saint:

---

Wat Persona betreft: Na resetten heb je waarschijnlijk even gespeeld zonder dat je op je vita hebt ingelogd op PSN. Waardoor je vita niet gelinkt was aan een PSN. Als je op PS3/Vita speelt zonder het account te linken aan een PSN, wat trophies haalt en daarna pas gaat linken aan een PSN dan gaan alle trophies van voor dat linken een missing timestamp hebben.
Tegelijk hiermee wordt ook de interne klok gesynchroniseerd met het internet want...

Hetzelfde kan ook gebeuren op PS3 als je CMOS batterij dood is en misschien op vita als je hem echt te ver laat ontladen (op standby zetten en vergeten voor een maand is echt een killer). Dan heeft je PS3 geen interne klok en weet hij pas de tijd nadat hij het even aan het internet heeft kunnen vragen. Als je dan trophies zou halen voor dat hij dat gedaan heeft, dan hebben die ook een missing timestamp. In zo'n geval zal je altijd bij opstarten de vraag krijgen om de tijd in te stellen, maar als je dat niet doet en gewoon doorgaat, dan kan je precies zien wanneer hij de tijd heeft opgehaald van het internet en zo het probleem vermijden want heel soms, lukt het de PS3 niet om meteen die tijd goed te zetten na opstarten.
Image

5182
Gotcha! Goed om te weten...!
Ik zou Persona 4 in eerste instantie 'gewoon' spelen. Heb ik ook gedaan, je hebt sowieso een tweede playthrough nodig en dat maakt de 'lastigste' trophies waar je misschien deels een guide voor nodig hebt alsnog relatief makkelijk om te halen. Ik zou wel gelijk op Normal beginnen (heb ik ook gedaan), zodat de kans dat je de Hardcore Risette Fan haalt een stuk groter is. Daarvoor hoef je alleen maar met zoveel mogelijk verschillende karakters te spelen en genoeg battles te spelen (is sowieso wel nodig). En ik zou zoveel mogelijk in de relatie met Rise investeren (vanwege meer info wat ze je tijdens battles geeft daardoor, wat weer meehelpt voor de trophy).

Voor de tweede playthrough gaat het niveau van de Social Skills mee (Moed, Doorzettingsvermogen, Expressie etc.), waardoor je hier veel minder nadruk op hoeft te leggen / tijd in hoeft te investeren, waardoor je sneller en makkelijker de Social Links met alle karakters kan halen. En in die playthrough kan je de moeilijkheid van de battles makkelijk aanpassen, waardoor je er vrij snel doorheen kan.
Image

5187
Image

Platinum #439 en #440: Road 96 PS5 + PS4

Deze via PSPlus gespeeld en heeft qua gameplay iets weg van Life is Strange maar dan veel eenvoudiger omdat je met meerdere personen speelt.

Het verhaal gaat over tieners die proberen de grens over te steken om te ontsnappen aan het huidige totalitaire regime en met de hoop op een beter leven.
10 jaar geleden is er bij de grens een aanslag geweest waarbij veel mensen zijn overleden en op de dag dat het 10 jaar geleden is, worden er nieuwe verkiezingen gehouden.

De manier waarop alles verteld wordt was wel origineel. Je begint telkens met een tiener een X aantal dagen en miles van de grens met als doel om Road 96 te bereiken en dan de grens over te steken. Onderweg kom je dan allerlei mensen tegen die telkens een stukje van (hun) verhaal vertellen aan je tiener. Naarmate je dan meer tieners naar de grens brengt, beginnen de puzzelstukjes van het verhaal steeds meer in elkaar te vallen. De keuzes die je onderweg maakt kunnen het grotere verhaal ivm de verkiezingen en wat er gebeurt op die laatste dag beïnvloeden.
In mijn eerste playthrough op PS5 was mijn einde gewoon slecht. In mijn tweede playthrough op PS4 was het einde veel beter (nog niet perfect) dus de keuzes hebben wel behoorlijke impact en niet zoals in The Walking Dead dat je keuzes hoogstes een uitstel van executie zijn voor de persoon die je nu in leven houdt :L:
Tijdens die tweede playthrough kwam ik ook nog dingen tegen die ik de eerste keer gemist heb of niet gekregen heb. Dus een tweede playthrough was het wel waard in dit geval :)

Het is ook mogelijk dat je tiener Road 96 niet haalt omdat hij wordt opgepakt of sterft. In dat geval zal de game je wel tieners blijven geven tot je vaak genoeg Road 96 hebt gehaald om het verhaal compleet te hebben.
Image

5189
Kolm wrote: 08 Sep 2025 10:40
Image

Platinum #439 en #440: Road 96 PS5 + PS4

Deze via PSPlus gespeeld en heeft qua gameplay iets weg van Life is Strange maar dan veel eenvoudiger omdat je met meerdere personen speelt.

Het verhaal gaat over tieners die proberen de grens over te steken om te ontsnappen aan het huidige totalitaire regime en met de hoop op een beter leven.
10 jaar geleden is er bij de grens een aanslag geweest waarbij veel mensen zijn overleden en op de dag dat het 10 jaar geleden is, worden er nieuwe verkiezingen gehouden.

De manier waarop alles verteld wordt was wel origineel. Je begint telkens met een tiener een X aantal dagen en miles van de grens met als doel om Road 96 te bereiken en dan de grens over te steken. Onderweg kom je dan allerlei mensen tegen die telkens een stukje van (hun) verhaal vertellen aan je tiener. Naarmate je dan meer tieners naar de grens brengt, beginnen de puzzelstukjes van het verhaal steeds meer in elkaar te vallen. De keuzes die je onderweg maakt kunnen het grotere verhaal ivm de verkiezingen en wat er gebeurt op die laatste dag beïnvloeden.
In mijn eerste playthrough op PS5 was mijn einde gewoon slecht. In mijn tweede playthrough op PS4 was het einde veel beter (nog niet perfect) dus de keuzes hebben wel behoorlijke impact en niet zoals in The Walking Dead dat je keuzes hoogstes een uitstel van executie zijn voor de persoon die je nu in leven houdt :L:
Tijdens die tweede playthrough kwam ik ook nog dingen tegen die ik de eerste keer gemist heb of niet gekregen heb. Dus een tweede playthrough was het wel waard in dit geval :)

Het is ook mogelijk dat je tiener Road 96 niet haalt omdat hij wordt opgepakt of sterft. In dat geval zal de game je wel tieners blijven geven tot je vaak genoeg Road 96 hebt gehaald om het verhaal compleet te hebben.
Leuk dat je mensen kan laten sterven zonder gevolgen :silly: ^^
Image