Re: Pronken met je Platinums
5176Hmm. Klinkt als: is niet erg dat dit live service game van AC is, hoef ik sowieso niet te spelen.... 
Moderator: Leaderboard Group

Mooie platinums!

Leuk dat je mensen kan laten sterven zonder gevolgenKolm wrote: 08 Sep 2025 10:40
Platinum #439 en #440: Road 96 PS5 + PS4
Deze via PSPlus gespeeld en heeft qua gameplay iets weg van Life is Strange maar dan veel eenvoudiger omdat je met meerdere personen speelt.
Het verhaal gaat over tieners die proberen de grens over te steken om te ontsnappen aan het huidige totalitaire regime en met de hoop op een beter leven.
10 jaar geleden is er bij de grens een aanslag geweest waarbij veel mensen zijn overleden en op de dag dat het 10 jaar geleden is, worden er nieuwe verkiezingen gehouden.
De manier waarop alles verteld wordt was wel origineel. Je begint telkens met een tiener een X aantal dagen en miles van de grens met als doel om Road 96 te bereiken en dan de grens over te steken. Onderweg kom je dan allerlei mensen tegen die telkens een stukje van (hun) verhaal vertellen aan je tiener. Naarmate je dan meer tieners naar de grens brengt, beginnen de puzzelstukjes van het verhaal steeds meer in elkaar te vallen. De keuzes die je onderweg maakt kunnen het grotere verhaal ivm de verkiezingen en wat er gebeurt op die laatste dag beïnvloeden.
In mijn eerste playthrough op PS5 was mijn einde gewoon slecht. In mijn tweede playthrough op PS4 was het einde veel beter (nog niet perfect) dus de keuzes hebben wel behoorlijke impact en niet zoals in The Walking Dead dat je keuzes hoogstes een uitstel van executie zijn voor de persoon die je nu in leven houdt![]()
Tijdens die tweede playthrough kwam ik ook nog dingen tegen die ik de eerste keer gemist heb of niet gekregen heb. Dus een tweede playthrough was het wel waard in dit geval
Het is ook mogelijk dat je tiener Road 96 niet haalt omdat hij wordt opgepakt of sterft. In dat geval zal de game je wel tieners blijven geven tot je vaak genoeg Road 96 hebt gehaald om het verhaal compleet te hebben.
Return to “PlayStation Network Gaming”