Re: Pronken met je Platinums

5191
Te moeilijk op sommige momenten. Heb dus ook op Dracky mode gespeeld, daar kan je niet dood :shh:

Sommige encounters heb je bv 6 vijanden en als hun ook vaak meer dan 2x een attack kunnen doen ben je al snel dood.

En beetje endgame heb je een boss. Nadat je die verslagen hebt is er een gebied waar ie als een normale vijand wordt beschouwd en dan kunnen er zelfs 3 tegelijk spawnen. :angry: :lol:

En je party levelen is een aardige grind.
Hopelijk is dat in DQ 1&2 wat minder
Image

5193
paveman wrote: 10 Sep 2025 09:13 Maar alsnog wel de platinum gehaald, dus op die hogere moeilijkheidsgraad viel het dan toch mee....?
Alleen omdat ik dus op Dracky Mode speel. Je dus totaal niet dood kan. Blijft altijd op 1hp zitten. Mits ik geen kamikaze gebruik :lol:

Maar vijanden gebruiken vaak sleep of paralyze en je hebt wel gear die dat tegen gaat maar niet voor de volle 100%.

Dus soms was het battle uitzitten tot ik weer een keer mocht aanvallen.
Image

5194
NTGSruler wrote: 09 Sep 2025 11:29 Leuk dat je mensen kan laten sterven zonder gevolgen :silly: ^^
Het was niet helemaal zonder gevolgen want ik voelde me daarna wel slecht ;( :P

En ik heb ook niet getest hoeveel tieners je die kant op zou kunnen 'helpen'.
Maar er was een trophy om Road96, 6 keer te halen en ik vreesde dat dat in 1 playthrough moest (dus geen doden) of mogelijk in meerdere ofzo. Dat was gelukkig niet het geval :)
Image

5195
Kolm wrote: 10 Sep 2025 15:21
NTGSruler wrote: 09 Sep 2025 11:29 Leuk dat je mensen kan laten sterven zonder gevolgen :silly: ^^
Het was niet helemaal zonder gevolgen want ik voelde me daarna wel slecht ;( :P

En ik heb ook niet getest hoeveel tieners je die kant op zou kunnen 'helpen'.
Maar er was een trophy om Road96, 6 keer te halen en ik vreesde dat dat in 1 playthrough moest (dus geen doden) of mogelijk in meerdere ofzo. Dat was gelukkig niet het geval :)
Haha tis maar een game gelukkig ^^
Image

5199
#205 Final Fantasy XVI

Image

Prima game, speelt ook echt wel lekker weg, maar blijf met een dubbel gevoel achter. Donkere sfeer blijft me tegenstaan (laatste DLC was in ieder geval wat kleurrijker), verhaal was oké, maar beetje dun. Maar zoals gezegd speelt het wel lekker weg (alhoewel wat makkelijk qua gameplay), zijn de graphics goed etc.
Image

5201
Image

Platinum #441: The Plucky Squire

Nog net kunnen doen voor hij uit de PSPlus catalog verdween. Was een erg leuke game en niet 'overcomplicated'.
Naar het schijnt is er op steam al heel lang een DLC uitgekomen met achievements die ook nog naar PlayStation zou komen en dus mogelijk nieuwe trophies zou toevoegen. De meesten hadden verwacht dat dit zou uitkomen vlak na dat de game uit PSPlus is maar voorlopig nog niks.

Image

Platinum #442: Indika

Een soort Walking simulator met een apart verhaal. Ik weet nog altijd niet wat ik er precies van moet denken. Zelf had ik het meer horror verwacht dan dat het uiteindelijk was.

Image

Platinum #443: Mass Effect 3 PS3

Eindelijk deze uitgespeeld :lol:

Ik had een paar jaar geleden al de online trophy gedaan maar later leerde ik dat 1 trophy van 'deliver most war assets to the final fight' een stuk makkelijker is als je wel toegang hebt tot een website voor readiness (of online matches). Anders moet je een bijna perfecte run inclusief DLC doen om tot het nodige getal te komen. Dus tijdens mijn vakantie eindelijk maar eens begonnen hiermee.

Ergens had ik meer verwacht van deze game na al die mensen die deze game geweldig vinden/vonden.
Visueel is het echt prachtig wat ze uit die PS3 hebben weten te persen, als we even die rare ogen van Shepard in bepaalde cutscenes buiten beschouwing laten :silly:

Het verhaal vond ik daarentegen wat mager en min of meer samen te vatten tot:
- Aarde wordt aangevallen, dit kunnen we niet alleen en wat ons aanvalt is een gevaar voor de hele galaxy.
- Vervolgens de hele game bezig met allerlei 'errands' voor allerlei volkeren in de hoop dat ze je daarna willen helpen bij het gevecht op aarde.

De verschillende eindes waren dan nog wel interessant gelukkig maar het verhaal gaf me dus geen WOW gevoel achteraf. Misschien dat dat in 2012 op release anders was geweest? :?
Image

5203
#197 The Precinct

Deze had ik hier nog niet gepost dacht ik.
Leuke topdown game waarin je een politieagent speelt. De game voelt soms wat GTA-achtig aan, althans zo lijkt het. Maar een verhaal waarin je 3 bendes moet vatten en dan tussendoor heb je verschillende patrouilles te doen. Daarnaast zijn er jumps, time trial en collectibles te doen. Maar niets echt moeilijk al hebben ze wel voor de races een patch uitgebracht want die waren op release blijkbaar zéér moeilijk.

Image

#198 Battlefield 6

Als je graag shooters speelt is dit momenteel de game die je moet hebben. Multiplayer is een fantastische ervaring en speelt gewoon zalig, de wapens zijn er in overvloed en voelen goed aan, progressie en unlockables voor weken/maanden ver. Het spel ziet er ook schitterend uit.
Het is niet al rozengeur en maneschijn want de campaign is/was magertjes. Al vond ik het wel leuk die te doen. Eind oktober komt seizoen 1 al met 2 nieuwe maps, daarna komt waarschijnlijk de Battle Royal en in november is er een winter event.
Wapens levelen voelt wel aan als een eindeloze grind en gaat naar mijn gevoel veels te traag. Al hebben ze dit waarschijnlijk gedaan in gedachte dat de game paar jaar mee moet.
BF6 grinden tot 14 november wanneer CoD BO7 uitkomt. Heel andere setting van die game, maar ik heb erg genoten van de beta moet ik zeggen. Al moeten ze classic matchmaking behouden.

Daarna wordt het waarschijnlijk op en neer tussen beide games tot eind dit jaar. In december komt dan nog de Spec III update voor GT7 waar ik even mee bezig zal zijn.

De herstmaanden en tradioneel nieuwe shooter games vind ik héérlijk!! Ik voel mij terug in mijn tienerjaren momenteel! :)

Image
Image

5205
paveman wrote: 17 Oct 2025 11:56 Congrats beide! @Ruler: vriend van me heeft die ook. Zoals hij het omschreef vond ik het ook erg LA Noire lijken.
Als je het zo omschrijft kan ik er helemaal in komen! The Precinct is zeker geen slechte game, al begint het in het midden nogal veel van hetzelfde te worden. Patrouilles doen om bewijsmateriaal te vinden om het verhaal verder te kunnen zetten. Aangezien ik vrijwel nooit een game zou aanschaffen die in topdown view speelt, heb ik het bij deze wel gedaan. Was zeker niet teleurgesteld.
Image