Platinum #441: The Plucky Squire
Nog net kunnen doen voor hij uit de PSPlus catalog verdween. Was een erg leuke game en niet 'overcomplicated'.
Naar het schijnt is er op steam al heel lang een DLC uitgekomen met achievements die ook nog naar PlayStation zou komen en dus mogelijk nieuwe trophies zou toevoegen. De meesten hadden verwacht dat dit zou uitkomen vlak na dat de game uit PSPlus is maar voorlopig nog niks.
Platinum #442: Indika
Een soort Walking simulator met een apart verhaal. Ik weet nog altijd niet wat ik er precies van moet denken. Zelf had ik het meer horror verwacht dan dat het uiteindelijk was.
Platinum #443: Mass Effect 3 PS3
Eindelijk deze uitgespeeld
Ik had een paar jaar geleden al de online trophy gedaan maar later leerde ik dat 1 trophy van 'deliver most war assets to the final fight' een stuk makkelijker is als je wel toegang hebt tot een website voor readiness (of online matches). Anders moet je een bijna perfecte run inclusief DLC doen om tot het nodige getal te komen. Dus tijdens mijn vakantie eindelijk maar eens begonnen hiermee.
Ergens had ik meer verwacht van deze game na al die mensen die deze game geweldig vinden/vonden.
Visueel is het echt prachtig wat ze uit die PS3 hebben weten te persen, als we even die rare ogen van Shepard in bepaalde cutscenes buiten beschouwing laten
Het verhaal vond ik daarentegen wat mager en min of meer samen te vatten tot:
- Aarde wordt aangevallen, dit kunnen we niet alleen en wat ons aanvalt is een gevaar voor de hele galaxy.
- Vervolgens de hele game bezig met allerlei 'errands' voor allerlei volkeren in de hoop dat ze je daarna willen helpen bij het gevecht op aarde.
De verschillende eindes waren dan nog wel interessant gelukkig maar het verhaal gaf me dus geen WOW gevoel achteraf. Misschien dat dat in 2012 op release anders was geweest?