Re: PlayStation Plus

3136
NTGSruler wrote: 09 Oct 2025 17:18 Ik kan Alan Wake 2 niet toevoegen omdat ik de game reeds had gekocht. Ik vermoed dat het te maken heeft omdat ik de game digitaal heb. Vroeger op PS3 (en wellicht PS4) kon je de game wel toevoegen aan je bibliotheek ook al had je de game op disc en al gespeeld. Waarschijnlijk kan dit nu nog op de PS5 maar ja heb de game digitaal gekocht. De andere 2 toegevoegd voor ooit eens...
Je kan beter je digitale licentie van toen je hem hebt gekocht behouden. Want een PSPlus licentie vervalt als je PSPlus abo stopt.
Dit was altijd al zo voor games die je digitaal kocht.

Voor games die je op disc hebt, kan je nog altijd de digitale licentie van PSPlus toevoegen omdat je er nog geen digitale licentie van had (de disc is je licentie) en kan je daarna ook spelen zonder disc zolang je PSPlus hebt :)

Nieuwe PSPlus Extra/Premium games zijn bekend:

Extra:
- Silent Hill 2 | PS5
- Until Dawn | PS5 (PS4 versie niet van wat ik begreep)
- V Rising | PS5
- Yakuza: Like a Dragon | PS5, PS4
- Poppy Playtime: Chapter 1 | PS5, PS4
- As Dusk Falls | PS5, PS4
- Wizard with a Gun | PS5

Premium:
- Tekken 3 | PS5, PS4
https://blog.playstation.com/2025/10/15 ... -and-more/

Enkele mooie games voor Extra als je ze nog niet had :)
Image

3139
NTGSruler wrote: 15 Oct 2025 18:24 Wel dat is het net: de Plus digitale licentie kan ik zelfs niet toevoegen. Waarschijnlijk omdat ik dus de "gekochte" licentie heb. Logisch natuurlijk :)
Ja, dat is wat ik bedoelde: Die digitale licentie van plus is 'minder waard' dan de digitale licentie die je zelf kocht. Daarom dat ze er dus ook die beveiliging tussen steken en gelukkig maar want zou vaak mis gaan :shhhh:
Bij games die je alleen fysiek hebt kan je wel die digitale psplus licentie toevoegen.
Marty wrote: Premium is de laatste tijd ook de moeite niet meer. Vaak maar 1 of 2 games. Dat was in het begin wel anders.
Mijn frustratie is vooral dat ze zoveel PSVR2 games eruit hebben gehaald, net een van de redenen dat ik naar premium was gegaan. Dat had ik niet verwacht bij het premium niveau en had ook niet altijd de tijd om ze ff snel te doen dus heel veel gemist :L:
Image

3140
Is er eigenlijk een meerwaarde aan Premium te hebben? Persoonlijk heb ik er geen nood aan.
Onlangs ontdekte ik wel dat je met de PS Portal je de premium bibliotheek kan streamen. Als je PS5 toevallig uitvalt thuis, kun je op die manier "on the go" verder spelen.
Verder met hier en daar een classic game die je dan "gratis" kan spelen zie ik de meerwaarde dan niet.

Maar goed dat kunnen we van Netflix, Disney, Strava en talloze andere streamingdiensten ook zeggen natuurlijk. :)
Image

3141
NTGSruler wrote: 16 Oct 2025 10:34 Is er eigenlijk een meerwaarde aan Premium te hebben? Persoonlijk heb ik er geen nood aan.
Onlangs ontdekte ik wel dat je met de PS Portal je de premium bibliotheek kan streamen. Als je PS5 toevallig uitvalt thuis, kun je op die manier "on the go" verder spelen.
Verder met hier en daar een classic game die je dan "gratis" kan spelen zie ik de meerwaarde dan niet.

Maar goed dat kunnen we van Netflix, Disney, Strava en talloze andere streamingdiensten ook zeggen natuurlijk. :)
Ik gebruik dat streamen via portal wel geregeld als wij in Nederland zitten. Op zich wel handig, dan moet ik mijn PS5 niet op sleep laten.
Image

3150
Voor november de Playstation Plus Extra games:

Grand Theft Auto V* | PS5, PS4 => was tijdje weg en het werd al door veel mensen gezegd dat deze nog wel een rondje zou doen nav GTA6.
Pacific Drive | PS5
Still Wakes the Deep | PS5
Insurgency: Sandstorm | PS5, PS4
Thank Goodness You’re Here! | PS5, PS4
The Talos Principle 2 | PS5
Monster Jam Showdown | PS5, PS4
MotoGP 25 | PS5, PS4

En voor Playstation Plus Premium:
Tomb Raider: Anniversary | PS5, PS4

Image
https://blog.playstation.com/2025/11/12 ... -and-more/
Image