Re: PlayStation 5

2465
gamerke1992 wrote: 12 Nov 2025 17:17
NTGSruler wrote: 12 Nov 2025 12:37 Nice. Goed gedaan Gamerke. En 20 minuten is wel héél weinig!
Vond ik ook :lol:

Ik zet de controllers standaard in die oplaad docking, omdat dat handig en mooi is. Maar is niet goed voor de batterij vrees is.
Dat zal vast niet helpen, maar op zich laadt de controller niet meer op in docking als ie eenmaal vol is, dus zou niet het grootste verschil moeten maken. Ik laadt ze ook standaard zo op, maar krijg vooral last van stick drift in de controllers en bedacht later dat dit waarschijnlijk komt doordat er stof in komt op deze manier (en dat Sony voor de huidige techniek in de sticks gekozen heeft).
Image

2467
paveman wrote: 14 Nov 2025 09:10
gamerke1992 wrote: 12 Nov 2025 17:17
NTGSruler wrote: 12 Nov 2025 12:37 Nice. Goed gedaan Gamerke. En 20 minuten is wel héél weinig!
Vond ik ook :lol:

Ik zet de controllers standaard in die oplaad docking, omdat dat handig en mooi is. Maar is niet goed voor de batterij vrees is.
Dat zal vast niet helpen, maar op zich laadt de controller niet meer op in docking als ie eenmaal vol is, dus zou niet het grootste verschil moeten maken. Ik laadt ze ook standaard zo op, maar krijg vooral last van stick drift in de controllers en bedacht later dat dit waarschijnlijk komt doordat er stof in komt op deze manier (en dat Sony voor de huidige techniek in de sticks gekozen heeft).
Ik denk dat het probleem vooral is dat ze tussen de 80-100% blijven opladen, wat het meeste energie en warmte verbruikt. Bij elektrische wagens en smartphones raden ze aan om de batterij niet hoger dan 80% op te laden tenzij echt nodig voor diezelfde reden. iPhone heeft ook een ingebakken functie waarbij die pas de laatste 20% gaat opladen tegen de ochtend zodat die niet heel de nacht begint bij te laden als het naar 99% zakt.

Dat is de reden dat ik dit dacht. Maar helemaal zeker ben ik niet.
Image

2468
Ik had eigenlijk het idee dat de oplaadstations van playstation/sony zelf, helemaal niet controleren of ze bijgeladen moeten worden eens ze een eerste keer vol zijn.

Voor PS4 recent een paar controllers van het oplaadstation gehaald die er al heel lang opstonden omdat die PS4 bijna niet gebruikt wordt en de controllers waren gewoon leeg. Na opnieuw in klikken gingen ze dan wel weer opladen. Dat helemaal leeg zijn was natuurlijk ook niet goed.

Voor PS5 staat het station naast de TV waar we ook TV op kijken en ik heb nog nooit gezien dat de controllers opnieuw hun licht aanzetten alsof ze aan het opladen zijn. Ook niet in periodes dat ik langer niet op PS5 speel omdat ik op PS3/PS4 bezig ben. En als ik ze even optil en er weer opzet, dan gaat hij daarna wel dat lichtje voor een paar seconden tot minuten (afhankelijk hoe lang ze erop stonden) aan doen om te controleren of ze geladen moeten worden en te laden.

De batterijen van de eerste lichting consoles/controllers waren wel wat minder goed geloof ik dan tegenwoordig. Van de twee op release (1 bij PS5, 1 apart bij gekocht) heb ik een tijdje terug er ook eentje naar de kast verwezen en een nieuwe zwarte gekocht omdat hij nauwelijks 20min mee ging. De andere gaat wel iets langer mee, maar niet heel veel. Ik gebruik nu 1 witte van release en 2 zwarte. Als ik een keer veel zin heb, ga ik ook wel is een batterij vervangen, maar online is een behoorlijk oerwoud van batterijen en soms lastig te zien of het een goede batterij is of een chinese knock off die je huis in de fik zet bij opladen :L:
Image

2469
Kolm wrote: 16 Nov 2025 13:11 Ik had eigenlijk het idee dat de oplaadstations van playstation/sony zelf, helemaal niet controleren of ze bijgeladen moeten worden eens ze een eerste keer vol zijn.

Voor PS4 recent een paar controllers van het oplaadstation gehaald die er al heel lang opstonden omdat die PS4 bijna niet gebruikt wordt en de controllers waren gewoon leeg. Na opnieuw in klikken gingen ze dan wel weer opladen. Dat helemaal leeg zijn was natuurlijk ook niet goed.

Voor PS5 staat het station naast de TV waar we ook TV op kijken en ik heb nog nooit gezien dat de controllers opnieuw hun licht aanzetten alsof ze aan het opladen zijn. Ook niet in periodes dat ik langer niet op PS5 speel omdat ik op PS3/PS4 bezig ben. En als ik ze even optil en er weer opzet, dan gaat hij daarna wel dat lichtje voor een paar seconden tot minuten (afhankelijk hoe lang ze erop stonden) aan doen om te controleren of ze geladen moeten worden en te laden.

De batterijen van de eerste lichting consoles/controllers waren wel wat minder goed geloof ik dan tegenwoordig. Van de twee op release (1 bij PS5, 1 apart bij gekocht) heb ik een tijdje terug er ook eentje naar de kast verwezen en een nieuwe zwarte gekocht omdat hij nauwelijks 20min mee ging. De andere gaat wel iets langer mee, maar niet heel veel. Ik gebruik nu 1 witte van release en 2 zwarte. Als ik een keer veel zin heb, ga ik ook wel is een batterij vervangen, maar online is een behoorlijk oerwoud van batterijen en soms lastig te zien of het een goede batterij is of een chinese knock off die je huis in de fik zet bij opladen :L:
Ik wou ook absoluut voorkomen dat ik trash kocht. Deze heeft goede reviews en duidelijke instructies:

https://www.amazon.com.be/-/nl/gp/aw/d/ ... asin_title
Image

2470
Bezig met overzetten gegevens na de ps5 pro maar krijg steeds foutmelding en dan wordt de pro terug gezet naar fabrieks instellingen.

Foutcode die ik krijg lijkt niet bekend te zijn: ce-107818-5

Nu voor de derde keer proberen.

Edit: blijkbaar lukt alleen de galerij niet, games, accounts en savegames zijn overgezet.

Maar wat ga ik nu doen met die extra ~1.4TB :lol:
Image

2473
Marty wrote: 24 Nov 2025 09:59
paveman wrote: 23 Nov 2025 19:51 Zit zomaar vol Marty, zit zomaar vol....!
18 games geïnstalleerd, nog 1.02tb over :lol:
Dan doe je het verkeerd! :q:

Uit ervaring: mijn 2TB M.2 had ik niet zo heel veel moeite mee om te vullen. Deze combi brengt je een heel eind:
AC Valhalla, Red Dead Redemption, Horizon Forbidden West, EA Sports WRC, Fallout 76 en dan ben je al meer dan de helft van je TB kwijt, misschien zelfs 0.6-0.7.
Als je dan nog even alles van Call of Duty installeert dan ben je er wel bijna denk ik :lol:
Image