In 2026 zou ik graag terug wat meer gaan trophyhunten. Dit is voor mij eigenlijk meer een manier om mezelf er toe aan te zetten games te gaan spelen die al een tijdje op mijn lijstje staan maar waar ik de motivatie of goesting dan niet voor heb om te starten (completion trophylijst
Hier is een lijst van 20 games die ik in 2026 graag platinum zou halen, maar waar ik vooral plezier wil aan beleven en ervaren. Ik heb teveel games die ik koop en dan niet speel omwille van welke reden dan ook. De ganse bedoeling van mijn gaming hobby is om plezier te hebben en digitaal verhalen te ervaren, visueel verbluft te zijn van de hedendaagse technologie maar vooral te kunnen genieten van fantastische games.
De lijst is zeker niet definitief, er kunnen nog games toegevoegd worden, gewisseld worden of verwijderd. Om de lijst te maken heb ik gebruik gemaakt van PSNprofiles om te kijken welke games ik al gestart was. Die games wil ik zeker gaan doen aangezien het doel tweeledig is: games spelen die ik wil platinum halen en dan mijn completion terug omhoog brengen en hopelijk terug onder de 1000 unearned trophies te gaan zitten.
Bijkomend: mijn eerste doel is platinum #200 Ghost of Tsushima te halen. Ik zit momenteel op 9961 behaalde trophies. Graag wil ik proberen mijn 10 000ste trophy samen te laten vallen met de platinum van Ghost of Tsushima. Ik moet nog 27 trophies halen in de main game (inclusief platinum trophy). Dan kom ik op 9988. Dat betekent dat ik nog ergens vooraleer de platinum van Ghost of Tsushima unlocked, 12 trophies moet halen. Als iemand dit kan natellen voor mij?
Afgaande op 26 december 2025:
Completion 90.13%.
Unearned trophies: 1212.
1. Call of Duty Modern Warfare III
2. Alan Wake II
3. Dead Space
4. Deus Ex: Mankind Divided
5. Lego 2K Drive
6. Lego Horizon Adventures
7. Sniper Elite 5
8. XIII
9. Spiderman 2
10. Hot Wheels Unleashed 2
11. SpongeBob Squarepants: The Cosmic Shake
12. Endling Extinction Forever
13. God of War (2018)
14. God of War Ragnarok
15. Sackboy: A big adventure
16. Uncharted: The Lost Legacy
17. New Star GP
18. Days Gone
19. Mafia I
20. Mafia II
Mogelijk:
21. RDR? (Moet ik eventueel nog aanschaffen, PS5 versie released begin december)
22. RDR 2? (Online afgevinkt, de grote vraag is hier als ik er zoveel tijd wil insteken voor de platinum. Wat mij vooral tegenhoudt is 200u op X mashen).
Releases in 2026
23. GTA VI? (Afwachten wat de platinum vereiste zal zijn en hoe online trophies erin verwerkt zullen zijn + release november 2026.)
24. 007 First Light (de game spreekt mij wel aan, nu uitgesteld tot 27 mei 26. Op release kopen, hmm, mss in sale)
25. Wolverine (van wat ik er van gezien heb op de SoP, wauw. Al ben ik niet echt "in to" het ganse X-men verhaal. Even afwachten nog, maar dat dit een fantastische game wordt staat vast).
....
In mijn wensenlijst PS Store:
26. Ghost of Yotei?
27. Mafia the Old Country ( momenteel in sale, maar nog te duur naar mijn goesting)
28. Stellar Blade?
...
Verder heb ik nog héél wat Lego games die ik wil doen, maar heb er bewust voorlopig maar 2 in mijn lijst gezet. Mogelijks worden dit er dus meer
Nog een pak andere games in mijn backlog.
Aanvullend aan mijn lijst van 20 games, games op de Vita waar ik er toch ook eens wat van wil gaan doen.
29. Lego Legends of Chima: Laval's Journey
30. Lego Marvel Super Heroes: Universe in Peril (niet zeker als het deze game is)
31. Fifa 15
Ik zoek ook nog 1 game die mij uit mijn comfortzone trekt die ik dan graag platinum zou halen. Een goed voorbeeld zou zijn bv: Clair Obscure: Expedition 33. Maar ik ga die niet spelen
Tijdsgewijs weet ik niet als dit haalbaar is. Ga mij niet gaan overhaasten, dit zijn games die mij het meest aanspreken om te gaan spelen.
Verder blijf ik uiteraard op regelmatige basis CoD en GT7 spelen. Battlefield 6 wil ik ook nog eens naar terug.
Ik ben ook altijd benieuwd naar games waar jullie naar uitkijken om te spelen/platinum halen?
Er zullen ongetwijfeld ook in 2026 een héél deel games aan de bibliotheek worden toegevoegd!
Post gerust terug jullie voornemens, ook al zijn het maar de enkele die hier nog actief zijn!