Re: Quick News Topic

3061
Mja Blacklist, de laatste Splinter Cell is uitgekomen in 2013 als ik mij niet vergis. Dat is 13! jaar geleden. Daarna heeft Sam nog een paar keer zijn opwachting gemaakt in een Ghost Recon game. Althans ik herinner mij 1 missie, volgens mij zelfs DLC waar Sam opduikt.
Verder is er in oktober vorig jaar een Splinter Cell mini-serie geweest op Netflix. Heel leuk btw om eens te kijken. Een aflevering of 8 van +-45min.
Image

3062
met0t0 wrote: 25 Jan 2026 09:38
NTGSruler wrote: 21 Jan 2026 18:41

Mja ik hoop het beste om ooit nog eens een nieuwe Splinter Cell te spelen. Er zijn nu al paar jaar geruchten dat er eentje in ontwikkeling zou zijn. Toekomst zal het uitwijzen.
Ik ga er toch nog van uit dat ze daarmee bezig zijn. Ghost Recon en Splinter Cell zullen ze niet zomaar laten vallen :)
Dat dachten mensen van de prince of persia remake ook... Het is een beetje onvoorspelbaar op het ogenblik.
Image

3064
NTGSruler wrote: 26 Jan 2026 17:56 Ik las vandaag ergens dat de Watch Dogs IP ook zou ontbonden zijn.
Onderandere pushsquare had er ene artikel over
https://www.pushsquare.com/news/2026/01 ... n-for-good

Ik vrees dat ze, net zoals verschillende andere studio's, teveel richting die live service wilden gaan en gehoopt hadden daar wat te vinden.
Maar dat ze ondertussen ook zien dat dat maar zelden een succes is. Tegelijk ook teveel interne struggles en de voeling met hun oorspronkelijke publiek volledig kwijt zo lijkt het.
Image

3068
Mr.Wolf wrote: 05 Feb 2026 19:06 Ik word er niet echt warm van
Ik weet niet goed wat ik er van moet denken, dat rogue like vind ik wat minder voor een co-op game.
Het zal dus een beetje afhangen van hoe dat werkt wat upgrades etc betreft, want uren op hetzelfde ding vastzitten is niet iets waar ik veel zin in heb bv.
Image

3069
Allez dan toch. Jaren geruchten dat er een Horizon spin-off in ontwikkeling was. Het ziet er goed uit en het sluit wel mooi aan bij het Horizon Universum zie ik.
Voor mij persoonlijk is het ook niets, maar denk dat velen hier wel zitten op te wachten. Het zal alleszins denk ik meer in de smaak vallen dan Concord destijds.
Image

3070
De haat onder het bericht is niet mals... Wat mij betreft ook terecht: ik vind het er ook verschrikkelijk slecht uit zien (sorry ruler), lijkt puur ingestoken op live action, geen couch co op, gameplay lijkt nergens op Horizon games etc. Nope. Hard pass for now.
Image

3071
paveman wrote: 06 Feb 2026 12:22 De haat onder het bericht is niet mals... Wat mij betreft ook terecht: ik vind het er ook verschrikkelijk slecht uit zien (sorry ruler), lijkt puur ingestoken op live action, geen couch co op, gameplay lijkt nergens op Horizon games etc. Nope. Hard pass for now.
Mij zegt het gameplaygewijs en thema ook niets hoor. Ik had al redelijk wat moeite om bij de les te blijven bij de eerste Horizon game.
De graphics zijn op die manier gemaakt omdat dit blijkbaar makkelijker zou zijn om zaken te verwerken/updaten in een live-service game zoals deze wel is. Las ik ergens :)
Image

3072
NTGSruler wrote: 06 Feb 2026 12:38
paveman wrote: 06 Feb 2026 12:22 De haat onder het bericht is niet mals... Wat mij betreft ook terecht: ik vind het er ook verschrikkelijk slecht uit zien (sorry ruler), lijkt puur ingestoken op live action, geen couch co op, gameplay lijkt nergens op Horizon games etc. Nope. Hard pass for now.
Mij zegt het gameplaygewijs en thema ook niets hoor. Ik had al redelijk wat moeite om bij de les te blijven bij de eerste Horizon game.
De graphics zijn op die manier gemaakt omdat dit blijkbaar makkelijker zou zijn om zaken te verwerken/updaten in een live-service game zoals deze wel is. Las ik ergens :)
Er is blijkbaar ook een singleplayergedeelte in de game.
Image

3073
Die singleplayer story klonk als een beetje verhaal dat vooral als tutorial moest dienen?

Wat de haat onder het bericht betreft: De gaming community is ook gewoon erg verzuurd de laatste jaren. Review bomben voor iets banaal, mensen persoonlijk viseren omdat ze gewerkt hebben aan een flop of iets wat ze niet aanstond, ...
Ubisoft is op dit moment de grootste zwarte piet van dienst geloof ik :q:
Image

3074
Kolm wrote: 06 Feb 2026 17:48 Die singleplayer story klonk als een beetje verhaal dat vooral als tutorial moest dienen?

Wat de haat onder het bericht betreft: De gaming community is ook gewoon erg verzuurd de laatste jaren. Review bomben voor iets banaal, mensen persoonlijk viseren omdat ze gewerkt hebben aan een flop of iets wat ze niet aanstond, ...
Ubisoft is op dit moment de grootste zwarte piet van dienst geloof ik :q:
Ik was daarstraks even LTPS aan het kijken op Mystic zijn kanaal en daar had ik de indruk dat het toch een volwaardige sp zou zijn. Afwachten.

Eerlijk gezegd Kolm: in vele gevallen zijn het inderdaad verzuurde comments. Aan de andere kant is met de komst van live-service games en next-gen gaming de gaming wereld danig veranderd. Ook in het kamp van de game ontwikkelaars en bedrijven. Voor elke cent worden gamers uitgemolken, games en DLC van matige kwaliteit die uitgebracht worden enz... Dit sterkt niet echt meer het vertrouwen van de game consumenten. De passie in games en franchises is voor een groot stuk verloren gegaan, waar het vroeger puur om de game ging draait het nu allemaal om winsten en aandeelhouders.
Image

3075
Ik denk dat er een verschil is tussen games op dat vlak :p
Enerzijds bovenstaande game (in mindere mate wel), Highguard Concord, Marathon. Hier is een overvloed aan en in mijn ogen vooral gericht om extra geld af te troggelen of lijkt telkens op dezelfde game, maar dan in een ander jasje.
Anderzijds Wolverine, Astro Bot, Saros (lees: de high quality single player games die origineel zijn) en die krijgen iets minder haat. Merk gewoon dat de focus op live service games veel kapot hebben gemaakt voor deze generatie
Image