Re: Pronken met je Platinums

5253
:Tp: 204 Spongebob Squarepants: Cosmic Shake

Image

Tijd: 18u
Moeilijkheid: 2/10
Fun: 8/10

Een hele poos geleden (3 jaar geleden, platinum rond dezelfde periode behaald :lol: ) had ik Spongebob Squarepants: Battle for Bikini Bottom gespeeld.
Cosmic Shake hebben we denk ik eens via PS+ gekregen en ik had vorig weekend wel eens zin in een luchtigere game na de FC25 platinum.

Moet eerlijk bekennen dat ik echt genoten heb van de game. Platformer game grotendeels, met redelijk wat simpele challenges en héél wat collectibles die je pas echt allemaal kan verzamelen nadat je de story hebt uitgespeeld en alle abilities hebt unlocked.
8 Levels die elk een eigen thema hebben gekregen zoals bijvoorbeeld een middeleeuws kasteel, pretpark of halloween. Leuke levels om te spelen. De game is niet moeilijk maar je krijgt er wel leuke energie door.

Pro:

Kleurrijke game en daar had ik wel eens zin in. Tegenwoordig moeten vele games zo serieus zijn, met grijze en donkere kleuren tot gevolg.
Relaxte game met goede vibes.

Con:

De collectibles en bijgevolg best een guide erbij nemen als je snel erdoor wil gaan. De guide was wel héél makkelijk te volgen en je kan van checkpoint naar checkpoint switchen.

Leuke tussendoor en toch maar weer een game afgevinkt van de backlog/lijstje.
Heb nog niet direct een idee wat de volgende game zal worden.

En vergeet niet: The Krusty Krab pizza, is the pizza for you and me! :music: :music: :music: :D

Image

5255
Sanity penguin wrote: 08 Feb 2026 20:39 #193: lego horizon adventures. Wat een atypische lego games maar leuk tussendoortje. Grind om alle characters naar lvl 20 te brengen was er wel wat teveel aan.
Image
Congratz!
Staat ook nog op mijn lijstje om te spelen. Verwacht er eerlijk gezegd wel wat fun mee?
De grind voor level 20 kan dacht ik wat verminderd worden als je met 2 controllers speelt omdat het 2e karakter dan ook xp krijgt. Geen idee hoe praktisch dit is in realiteit. Gaan we uitvinden als we aan de game toe komen!
Image

5256
NTGSruler wrote: 09 Feb 2026 17:10 Congratz!
Staat ook nog op mijn lijstje om te spelen. Verwacht er eerlijk gezegd wel wat fun mee?
De grind voor level 20 kan dacht ik wat verminderd worden als je met 2 controllers speelt omdat het 2e karakter dan ook xp krijgt. Geen idee hoe praktisch dit is in realiteit. Gaan we uitvinden als we aan de game toe komen!
Ik heb het ook met twee controllers gedaan, maar dan nog. In tegenstelling tot andere Lego games die meer gericht zijn op open wereld, is deze heel lineair. Dat leidt er ook toe dat er haast geen replay value is achteraf. Dus ik had wel wat moeite met die grind. Heb het tussendoor wat gedaan want in één trek lukte mij niet.
Image

5257
Sanity penguin wrote: 09 Feb 2026 19:46
NTGSruler wrote: 09 Feb 2026 17:10 Congratz!
Ik heb het ook met twee controllers gedaan, maar dan nog. In tegenstelling tot andere Lego games die meer gericht zijn op open wereld, is deze heel lineair. Dat leidt er ook toe dat er haast geen replay value is achteraf. Dus ik had wel wat moeite met die grind. Heb het tussendoor wat gedaan want in één trek lukte mij niet.
Oké goed om te weten. Een lineaire Lego game wordt nog een ervaring. Aan de andere kant vind ik het ook altijd wel een gedoe alle collectibles in free roam na het verhaal te gaan doen.
Lego Horizon staat zeker op mijn lijstje dit jaar!
Image

5258
:Tp: 205 Moto GP25

Image

Tijd: +-25u
Fun: 7/10
Moeilijkheid: 2/10

Mijn eerste platinum via PS Premium.
Weinig te zeggen over deze game, standaard trophies en platinum route om te volgen.

Rijden met de "Pro" settings vond ik redelijk uitdagend. Geen idee, dit stond standaard aan. Alle time trials heb ik dan ook in die mode gereden met soms wat frustratie tot gevolg wegens de vele valpartijen. Ineens had ik dan door dat er ook een "Arcade" setting is. Dan kon ik eindelijk deftig van de game genieten.
De Pro setting is héél leuk voor de hardcore fans, maar ik moet toegeven dat niet zo'n goede moto rijder ben :lol:

Graphics had ik precies meer van verwacht, de game ziet er degelijk uit, maar voor een PS5 titel vond ik het niet wereldschokkend.

Pro:

Leuke game als je graag wil racen met moto's op circuits. Ik geloof dat Ride 6 ondertussen is uitgekomen, das meer de "Gran Turismo" denk ik van de moto games waarbij je met verschillende soorten motoren aan de slag kan.
De motoren voelen goed aan en het snelheidsgevoel in de game zit echt goed. Er zit verschil in gevoel/geluid met de verschillende factory teams.
Je kan je weer een echte motorijder wanen en je weg banen van Moto3 tot en met Moto GP.

Con:

In mijn Moto GP seizoen in career vond ik dat er redelijk veel regen was, zowel in qualifying als de races zelf. Op zich niet erg, maar in de race zelf krijg je niets van notificaties behalve regendruppels op je scherm.

De leukste gebeurtenis in de game op het circuit van Assen:

Als zelfs de auto-pilot Assen niet aankan :lol:
Image

5260
met0t0 wrote: 14 Feb 2026 12:44
NTGSruler wrote: 10 Feb 2026 08:43 De leukste gebeurtenis in de game op het circuit van Assen:

Als zelfs de auto-pilot Assen niet aankan :lol:
Haha, da's wel een goeie :lol: Misschien een manier van de game om aan te raden om zelf te rijden :shh:
Wel vooraleer je qualifying start heb je altijd eerst een klein stukje AI dat rijdt om dan zelf te kunnen overnemen. Was gewoon grappig dat de AI een bocht miste en viel :D
Image

5261
:Tp: 206 Uncharted The Lost Legacy.

Image

Tijd: Volgens de PS5 => 23u
Moeilijkheid: 3/10
Fun: 7/10

Uncharted The Lost Legacy is duidelijk het kleinere broertje van de main Uncharted games. Aan alles merk je dat ze het succes recept van de Uncharted games gekopieerd hebben, maar sneller afgewerkt hebben. De game komt minder "wauw" naar boven dan wat ik mij herinner van bijvoorbeeld U4. Nochtans voor een PS4 game is dit echt een prachtige game. Ik denk dat TLL ergens ten tijde van de PS4 Pro moet verschenen zijn want ik denk dat dit toen echt een referentie is geweest op de PS4 console.
De hoofdrolspelers (zowel mannelijk als vrouwelijk) liep ik nu niet echt warm voor, maar toch vond ik de sarcastische humor van Chloe wel tof.

Gameplay is standaard dat wat we kennen van de Uncharted reeks. Chapter 4 voel je aan alles dat ze wat verder wilden uitbreiden zonder echt van de lineaire structuur van chapters af te wijken. Euhm leuk, maar alle collectibles in die chapter vinden was een opdrachtje.

De eindbaas was wat lauw, het einde toch. Maar goed het hoeft niet altijd een heroïsch gevecht te zijn dat ellenlang duurt.

Wel leuke game die ik nu eindelijk kan toevoegen aan het lijstje "gespeeld". Het doet mij afvragen als we ooit nog een nieuwe Uncharted game gaan zien.

Image

5262
:Tp: 207 Killzone Liberation

Image

Tijd: de ingame counter zegt 4u29. Maar daar geloof ik niets van. Denk dat pauzes niet worden meegeteld en alleen missies en challenges die je hebt gedaan. Ik vermoed dat het voor mij persoonlijk eerder naar 10-12u zal neigen.

Killzone Liberation is een PSP game uit 2006. Reeds 20 jaar oud dus! En eerlijk: ik vond het fantastisch om te spelen. Ook al zijn de controls herleidt naar wat je destijds beschikbaar had op de PSP. Met andere woorden: alleen een linkerstick, R1 + L1 en de face buttons. Schieten is vierkantje, rijden met een voertuig driehoekje en kruisje!
Het was dus even wennen.

Ik weet niet waarom maar ik ben bijna 100% zeker dat ik destijds deze game op de PSP heb gespeeld. Alleen... Geen enkele missie herinnerde ik mij :? :lol:
De graphics vielen verrassend goed mee vond ik (relatief allemaal natuurlijk), je hebt zelfs nog wat opties kwa kleuren.
Missies variëren en af en toe zijn er missies met een kompaan. De hoofrolspeler is echter Jan Templar en zijn kompaan Rico. Voor diegene die de Killzone games hebben gespeeld destijds op PS3 :lol:
Je merkt dat de moeilijkheid en het aantal vijanden toeneemt naarmate je in de game vooruit gaat.

Heb echt wel genoten van deze game. Via Premium.

De volgende game wordt een iets langer project. En weer een game die niet in mijn lijstje staat :silly:
Maar Test Drive Unlimited Solar Crown is sinds vandaag bij Premium toegevoegd. Heb deze game altijd willen spelen, maar nooit gekocht wegens de niet zo goede reviews maar vooral de staat van de game bij launch was miserabel.
Moesten er hier toevallig zijn die de game hebben gespeeld of nog wat trophies willen halen: er zijn 3 online trophies (samen spelen met iemand in een groep, 5 ranked races doen en van 10 rivals van een andere clan winnen in instant challenge) die ik graag met iemand samen doe.
Image

5264
NTGSruler wrote: 17 Feb 2026 16:01 :Tp: 207 Killzone Liberation

Image

Tijd: de ingame counter zegt 4u29. Maar daar geloof ik niets van. Denk dat pauzes niet worden meegeteld en alleen missies en challenges die je hebt gedaan. Ik vermoed dat het voor mij persoonlijk eerder naar 10-12u zal neigen.
Leuk dat hij de tand des tijds nog goed doorstaan heeft :cool: Ik herinner mij hem wel nog van op PSP. Blijkbaar kan ik hem ook downloaden naar PS5, misschien toch maar eens doen :) Een nieuwe Killzone-game zullen we helaas toch niet meer krijgen :(