Re: Uncharted: The Lost Legacy

46
Ik zie nu idd dat jij alle PS4 games al hebt gedaan op Lost Legacy na.

Bij mij was het precies andersom voor de trilogy: alle PS3 versies gedaan, maar de PS4 trilogy nog niet :lol:
En de PS5 lijst ook nog niet, ooit misschien :P

Oh ja, en die stomme PSVita card game die niet meer haalbaar is, die heb ik ook niet. Jammer voor de series completion :silly:
Image

48
NTGSruler wrote: 09 Feb 2026 23:50 Had daarnet even mijn profiel doorlopen en ik verschoot dat ik enkel U3 heb. Uiteraard geen 100% want de DLC interesseerde mij niet en is nu ook niet meer haalbaar.
De kaart game had ook niet mijn interesse.
Ik ook toen ik jouw profiel zag :lol:

Achteraf wel jammer dat ik die card game niet gedaan heb, kan daardoor nu de serie niet meer completen.
Alle andere online trophies heb ik gelukkig wel gehaald!
Misschien ooit nog is een keer opnieuw op PS4 en PS5 om het verhaal op te frissen :)
Image

49
Kolm wrote: 10 Feb 2026 00:41
NTGSruler wrote: 09 Feb 2026 23:50 Had daarnet even mijn profiel doorlopen en ik verschoot dat ik enkel U3 heb. Uiteraard geen 100% want de DLC interesseerde mij niet en is nu ook niet meer haalbaar.
De kaart game had ook niet mijn interesse.
Ik ook toen ik jouw profiel zag :lol:

Achteraf wel jammer dat ik die card game niet gedaan heb, kan daardoor nu de serie niet meer completen.
Alle andere online trophies heb ik gelukkig wel gehaald!
Misschien ooit nog is een keer opnieuw op PS4 en PS5 om het verhaal op te frissen :)
Voorlopig hoeft de refresh niet voor mij :D
Benieuwd als er ooit nog een nieuwe Uncharted game komt. En als het met Drake zal zijn of iemand anders.

The Lost Legacy is diegene die ik nog niet heb gespeeld en ik lees mixed reviews ervan. De ene vindt de game geweldig, de andere vindt het maar niks.
Image

50
Als je de game niet te snel achter de andere games aanspeelt is die wel erg leuk om te doen. Is iets minder echt UC, iets meer open wereld. Als je je dat voorhoudt, dan zal het een prima/leuke game voor je zijn, verwacht ik.

Thanks voor het melden dat UC4/TLL PS5 autopop is. Ik wil UC4 én TLL nog wel een keer doorspelen, maar heb geen zin in mp trophies te moeten doen. Als dat ook autopop is, zou ik de game wel door willen spelen om vervolgens mp trophies autopop te doen ;)
Image

51
paveman wrote: 10 Feb 2026 09:58 Als je de game niet te snel achter de andere games aanspeelt is die wel erg leuk om te doen. Is iets minder echt UC, iets meer open wereld. Als je je dat voorhoudt, dan zal het een prima/leuke game voor je zijn, verwacht ik.

Thanks voor het melden dat UC4/TLL PS5 autopop is. Ik wil UC4 én TLL nog wel een keer doorspelen, maar heb geen zin in mp trophies te moeten doen. Als dat ook autopop is, zou ik de game wel door willen spelen om vervolgens mp trophies autopop te doen ;)
Als je de Thieves Collection bedoeld dan zijn er geen mp trophies als ik het goed heb.
Wel zijn er trophies (of trophy) voor een speedrun.
En zoals ik hier aanhaalde, hier is TLL DLC in de lijst.

Maar ik vermoed dat je U4 en TLL als losse games bedoelt? Had zelfs geen idee dat er van die games een PS5 versie los bestaat.

Ik zie de bomen door het bos niet meer met al die collecties :lol:
Image

52
Ah, zo las ik het, dat er bij de Thieves Collection ook mp trophies zitten. Gelukkig niet dus!
Volgens mij is op de PS5 alleen de Thieves Collection. Die speedrun is op Easy natuurlijk niet zo heel erg moeilijk, maar kan altijd helpen om een paar laatste vervelende trophies te laten autopoppen door game file van PS4 te importeren...
Image

54
Paveman:

In de guide van TLL PS4.

Autopopping PS5 Trophies
Much like Ghost of Tsushima and Death Stranding on PS5, you can load your local PS4 saves from The Lost Legacy and therefore carry your progress over to the PS5 version. Therefore, if you have Platinumed the PS4 version, you can autopop the relevant trophies for the Legacy of Thieves trophy list.
However, doing this won't simply give you another Platinum. Not only do you still need to unlock A Thief's End trophies to unlock Platinum A Thief's Legacy, but you are unlikely to autopop all trophies related to The Lost Legacy.
Per discussion on this forum, it seems to be that any trophies that you earned and did not save after (which would happen if you Restarted the Checkpoint, or use Chapter Select or Encounter Select) will not autopop because the PS4 saves you import are unaware that you ever unlocked them. Thankfully, this should mainly be miscellaneous and kill-related trophies (see Step 2 of the Roadmap), and not the hardest and most time-consuming trophies.

So, with all of this in mind, here are the steps to autopopping trophies in Legacy of Thieves:
Ensure you have ALL your PS4 saves from Uncharted: The Lost Legacy stored locally on your PS5. You can do this by using PS Plus Cloud Storage
Boot up Uncharted: Legacy of Thieves Collection
Select Uncharted: The Lost Legacy
Select Story
Select Import Game from PS4 console
Import a save
Trophies will start unlocking
Repeat the process with every save that you have to ensure that you unlock as many trophies as possible
Image

55
Mee eens hoor, ik ben ook geen fan van autopop, doe dat in de basis niet. Als het om online trophies zou gaan, of om niet zozeer moeilijke maar wel vervelende (nutteloze grind bijvoorbeeld) trophies, dan zou ik het voor die categorie wel overwegen. Als ik de game niet van plan ben te spelen, zal ik m niet opstarten puur voor de autopop: daar interesseren trophies me dan weer te weinig voor.
Image

56
paveman wrote: 11 Feb 2026 08:35 Mee eens hoor, ik ben ook geen fan van autopop, doe dat in de basis niet. Als het om online trophies zou gaan, of om niet zozeer moeilijke maar wel vervelende (nutteloze grind bijvoorbeeld) trophies, dan zou ik het voor die categorie wel overwegen. Als ik de game niet van plan ben te spelen, zal ik m niet opstarten puur voor de autopop: daar interesseren trophies me dan weer te weinig voor.
Mooi verwoord. Dat is mijn gevoel ook erover maar kon het niet zo goed in woorden overbrengen.
Een goed voorbeeld voor mezelf was bijvoorbeeld de game Stray. Ik heb die bewust op de PS5 versie gespeeld omdat ik de "beste" kwaliteit en graphics voor die game wou ervaren. Ik had ook de PS4 versie kunnen doen en dan de PS5 versie laten auto poppen.
Image