Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1756
The Last Clockwinder voor PSVR2.

Was onderdeel van de PSPlus catalogus maar is er deze maand uit gegaan, net zoals zoveel andere PSVR games de laatste maanden :L:
Kon hem niet op tijd uitspelen maar er was ook korting op dus gewoon gekocht voor 9.99 ipv 24.99 en eerlijk is eerlijk, het is gewoon een leuke VR game.

Leuk en ontspannen verhaal met een soort van kamers waar je altijd puzzels moet oplossen. Zo'n puzzel komt dan meestal neer op iets produceren door robots te automatiseren. Je moet dan je eigen beweging 'recorden' en dat is dan wat de robot de hele tijd gaat doen.
Naarmate je verder in de game komt worden deze puzzels wel moeilijker, zeker als je de goals van maximum productie wil halen (= trophy).
Gelukkig was er voor de gems en medication productie wel een trukje door de dingen te maken, op een specifieke plek te leggen en dan heel snel zelf in de bak te gooien. Anders weet ik niet of deze trophies me gelukt waren :?

Ik vond de game zeker de moeite. Je kan de game ook al zittend spelen en behalve dingen wat rond gooien (op eigen tempo), is het ook helemaal niet zwaar qua fysieke inspanning.
Image

1757
Rime

Ik dacht even een rustgevende puzzelgame tussendoor te spelen, maar ik ben aangenaam verrast! De puzzels zijn redelijk simpel, de game moet het vooral hebben van prachtig uitgewerkte omgevingen die een verhaal brachten dat dieper ging dan ik origineel had gedacht. Zeker een aanrader! :)
Nu misschien met een guide er nog eens doorgaan om de platinum te halen. Blij dat ik het initieel zonder guide heb gespeeld zodat ik alles zelf kon ontdekken.

1758
Touch my Katamari 100% behaald op de PS Vita. 3 Jaar en 2 maanden tussen de eerste en laatste trophy. Eindelijk mag deze game verwijderd worden van de Vita.
Wat een rare game is dit. Ttz => de gameplay is makkelijk op te pikken, maar de conversaties in de game met de koning en dan met de verschillende karakters in alle levels. Rare game.
Ik had nog 4 trophies te halen waaronder 1tje voor alle items te vinden, alle neven te vinden en dan alle cadeautjes te vinden. De laatste trophy was om de laatste fashion item te kunnen kopen. Die kostte 76500 credits. Gelukkig is er een glitch waarbij je je klok handmatig telkens een dag kan verzetten. Elke "nieuwe" dag krijg je het dubbel van credits, dit loopt tot maximum 256. Je krijgt ook credits om te spelen, maar dit zou je op een normale manier kweet niet hoeveel uur kosten. Het was nog een redelijke grind van een paar uur telkens de klok te verzetten, terug naar de game, luisteren naar de Koning, terug klok verzetten..

Blij dat deze van de backlog mag geschrapt worden. En leuk om terug eens trophies te behalen op de PS Vita!
Image

1760
Kolm wrote: 21 Jan 2026 21:14 Mooi! :cool:

Ik vond de game toen wel leuk geloof ik, al dat rollen, maar het verhaal kan ik met niet echt herinneren en de grind al helemaal niet.
ik heb hem op een week uitgespeeld blijkbaar dus het zal geen extreme grind geweest zijn :P

Leuk om nog wat liefde voor de PSVita te zien :D
Wel voor de "grind" had ik het in verschillende keren gedaan. Heb de game in die 3 jaar al meermaals opgepikt maar een dag of 2 geleden nu eindelijk eens beslist om er 100% van te maken :D
Een verhaal zit er niet echt in :lol:

En moet eerlijk zeggen dat ik het héérlijk vond om nog eens de Vita boven te halen. Wordt zeker vervolgd!
Image

1762
God of War Ragnarök

Opnieuw een zeer sterke game, ik ben wel fan van de richting die ze zijn uitgegaan met de reboot. Het verhaal was iets minder sterk dan de eerste game, maar de personages zijn goed uitgewerkt. De gameplay blijft fantastisch vlot met genoeg variatie qua wapens en combo's. Grafisch is het ook prachtig, zeker op PS5 Pro :love:
Nu op naar de platinum :lach:

1763
met0t0 wrote: 07 Mar 2026 17:50 God of War Ragnarök

Opnieuw een zeer sterke game, ik ben wel fan van de richting die ze zijn uitgegaan met de reboot. Het verhaal was iets minder sterk dan de eerste game, maar de personages zijn goed uitgewerkt. De gameplay blijft fantastisch vlot met genoeg variatie qua wapens en combo's. Grafisch is het ook prachtig, zeker op PS5 Pro :love:
Nu op naar de platinum :lach:
Het kon bij mij het niveau niet bereiken van de vorige game jammer genoeg. Zaten wel enkele zeer sterke scènes in (de allerlaatste scène en de "flashback" richting het einde), maar je zag wel dat het ergens gerusht was en 3 delen moesten zijn ipv 2
Image

1764
Mr.Wolf wrote: 07 Mar 2026 18:47 Het kon bij mij het niveau niet bereiken van de vorige game jammer genoeg. Zaten wel enkele zeer sterke scènes in (de allerlaatste scène en de "flashback" richting het einde), maar je zag wel dat het ergens gerusht was en 3 delen moesten zijn ipv 2
Ja, da's misschien wel waar. Ik vind dat er in de Valhalla DLC nog wel wat zit dat het verhaal verderzet (heb die DLC wel nog niet uitgespeeld), maar er blijft zo iets hangen van "Wat nu?". Hoe dan ook nog steeds de moeite en door Valhalla apprecieer ik de combat net nog veel meer en denk ik constant "Had ik dit maar eens geprobeerd in de gewone game" of "Wat een fantastische combo" :lol:

1765
Assassin's Creed: Shadows 4/10
Na jaren van roepen en tieren hebben de fans eindelijk een AC game gekregen in een Japanse setting.
We volgen Naoe en Yasuke wiens paden zich kruisen. Beide maken jacht op de Shinbakufu, een groepering die Naoe kwaad heeft berokkent.
Het verhaal was uitermate zwak. Buiten wat ik hierboven vertel, is er niets interessants dat er gebeurt. Je hebt zo'n 12 doelwitten ofzo die je moet uitschakelen en elk doelwit heeft zo z'n eigen mini verhaallijntje. De meeste zijn oersaai en ik heb de dialoog dan vaak maar geskipt omdat het niet uitnodigt voor jezelf onder te dompelen in het verhaal. Ik mis voornamelijk de set pieces van vroeger en de intrigerende slechterikken (zoals Rodrigo Borgia en Charles Lee). Naoe en Yasuke als hoofdpersonages vallen op zich wel mee, maar zijn geen Ezio of Edward.
De zijactiviteiten zijn zeer pover. Voor Naoe heb je een soort zen-activiteit dat resulteert in quick time events, het zoeken van scrolls in tempels en bidden bij enkele tempels. Yasuke heeft ook een quick time event reeks en doelwitten neerschieten vanaf je paard. Verder zijn er grote kampen waarbij je enkele enemies moet vermoorden. Leuk voor enkele uren, maar na 10 uur heb je het wel gezien.
Verder zijn er ook side quests die voor 90% bestaan uit volgende: iemand klaagt over een vijandige bende, in je menu verschijnt er een extra cirkel met een aantal doelwitten die je met uitschakelen en dat is het dan. Leuk voor de eerste 2 keer, maar na 15 keer doe je het enkel nog voor de XP en niet voor het verhaal.
Met de spelwereld had ik ook problemen... Elke provincie trok op elkaar en bestond uit wat heuvels, enkele kleine dorpjes en vooral dicht begroeid gewas. Je wilt niet weten hoe vaak ik vast heb gezeten in de struiken. Beide personages glijden ook bij elke kleine helling naar beneden, dus dat was ook telkens een gedoe.
Het meeste van de tijd heb ik ook enkel met Naoe gespeeld met als voornaamste reden: Yasuke kan amper klimmen. En dat maakt de bewegelijkheid wel moeilijk in een Assassin's Creed spel.
Ten slotte had ik ook veel moeite met het grafische aspect van de game. Lichte gebieden waren vaak overgesatureerd terwijl donkere gebieden vaak veel te donker waren waardoor ik niets kon zien. Uiteindelijk HDR aangezet en toen was het iets beter. Maar toch vaak dat sommige personages recht in de zon stonden terwijl anderen gewoon oké waren. Zeer vervelend want heb dikwijls met de settings van m'n tv liggen knoeien, maar niks hielp.
Over het algemeen dus een zeer grote teleurstelling. Al weet ik ondertussen dat de RPG games me totaal niet liggen. Ik kon nog zoveel meer vertellen over de game, maar ik heb al zoveel gezegd ondertussen :p
Image

1769
Clair Obscur: Expedition 33 10/10
Ik ga proberen niet zoveel te vertellen, maar wat een fantastische game was dit! Zeker een van de beste die ik ooit al gespeeld heb.
Het verhaal is zo intrigerend en fenomenaal dat je constant wil verderspelen om te weten wat er gebeurd. In een notendop: Lumière is in de ban van de Gommage, een evenement waarbij een enorme entiteit jaarlijks een steeds kleiner nummer op een pilaar schildert en iedereen boven dat nummer sterft. Elk jaar vertrekt er een expeditie om deze boosaardige vrouw tegen te houden, maar faalt telkens. Dit jaar is het tijd voor expeditie 33.
Gameplay is turn-based, maar je kan elke aanval parryen (als je beschikt over een perfecte parry) of dodge. Ik ben niet zo voor turn-based, maar dit was zo verslavend dat ik er geen genoeg van kreeg. Zeker als je de vijanden hun patroon wat begint te kennen.
Een van de beste muzikale werken dat ik ook al heb gehoord! Ik heb ze regelmatig nog opstaan. En dan te denken dat het een random dude van soundcloud was :p
Maar ik ga erover zwijgen verder! Een spel dat je zeker gespeeld moet hebben en welk mij nog heel lang zal bijblijven!
Image

1770
Mr.Wolf wrote: 08 Jun 2026 20:28 Clair Obscur: Expedition 33 10/10
Ik ga proberen niet zoveel te vertellen, maar wat een fantastische game was dit! Zeker een van de beste die ik ooit al gespeeld heb.
Het verhaal is zo intrigerend en fenomenaal dat je constant wil verderspelen om te weten wat er gebeurd. In een notendop: Lumière is in de ban van de Gommage, een evenement waarbij een enorme entiteit jaarlijks een steeds kleiner nummer op een pilaar schildert en iedereen boven dat nummer sterft. Elk jaar vertrekt er een expeditie om deze boosaardige vrouw tegen te houden, maar faalt telkens. Dit jaar is het tijd voor expeditie 33.
Gameplay is turn-based, maar je kan elke aanval parryen (als je beschikt over een perfecte parry) of dodge. Ik ben niet zo voor turn-based, maar dit was zo verslavend dat ik er geen genoeg van kreeg. Zeker als je de vijanden hun patroon wat begint te kennen.
Een van de beste muzikale werken dat ik ook al heb gehoord! Ik heb ze regelmatig nog opstaan. En dan te denken dat het een random dude van soundcloud was :p
Maar ik ga erover zwijgen verder! Een spel dat je zeker gespeeld moet hebben en welk mij nog heel lang zal bijblijven!
Lijkt mij inderdaad een cool spel, staat zeker op mijn lijstje!
Image