Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

11881
NTGSruler wrote: 13 Mar 2026 16:47
gamerke1992 wrote: 06 Mar 2026 13:06 Late, reactie maar toch nog gefeliciteerd dividedx! :D

Mooie stap vooruit in het leven.

Wat betreft games moet ik ook altijd mijzelf een uur of 5 geven om er in te geraken.

+++ kingdom come deliverance 2 is een prachtige game. Waarom kende ik deze reeks niet? :o Ik ben grote fan van elder scrolls op vlak van gameplay en level systeem. En deze game lijkt er zo hard op maar dan in middeleeuwen setting van Europa en met een veel hogere moeilijkheidsgraad.

+++ Naar New Jersey geweest voor het werk en volgende tripje is opnieuw Vietnam en een paar andere Europese landen.

+++ de vrouw kunnen overtuigen om in de zomer naar Japan te gaan. Ik heb ondertussen alles al geboekt van vliegtuig, hotels, vervoer enzovoort. Helpt wel enorm dat ik ondertussen in Japans kan communiceren.

- - - verschrikkelijk druk. Ik moet echt keuzes maken waar ik tijd in steek.
Hehe dan ga je je geleerde Japans eens kunnen uittesten daar :)
Zeker en vast :D Al praat ik op het werk ook wel vaak Japans en ben ik er ook 2 keer naartoe geweest in het afgelopen jaar. Alleen mijn vrouw heeft mij nog niet echt veel horen praten.
Image

11883
gamerke1992 wrote: 14 Mar 2026 09:19 Zeker en vast :D Al praat ik op het werk ook wel vaak Japans en ben ik er ook 2 keer naartoe geweest in het afgelopen jaar. Alleen mijn vrouw heeft mij nog niet echt veel horen praten.
Amaai tof. Een collega van mij is ook super geïnteresseerd in de Japanse cultuur. In december is hij er voor een week of 2 geweest en een soort van rondreis gemaakt. Fantastische reis zei hij. Ik vind vooral hun structuur van het openbare (openbaar vervoer) en hun vooruitstrevende ideeën schitterend. Kunnen we hier nog wat van leren en op het vlak van vooruitgang en technologie gaan we ze nooit inhalen.
Image

11884
Denk dat sommige nog wel weten dat ik geïnteresseerd was in een collega. Dat is nooit wat geworden. En ben nu gewoon blij zoals het nu is als gewoon collega's.

Dit is een lange tijd redelijk normaal gegaan maar de laatste paar weken is het weer wat minder.

De laatste tijd heeft ze meer problemen die ze nog altijd met mij deelt, daar geen probleem mee.

Enige is dat als iets haar te veel frustreert ze het wat op mij afreageerd.

Dus vandaag had ik er wat van gezegt dat ik liever niet heb dat ze haar problemen zo op mij wil afreageren omdat ik me daar niet prettig bij voel.
Maar ze zegt dat ik het me te persoonlijk opvat. Maar ik ben de enige collega waarbij ze haar stem wat verheft als er iets niet gaat zoals ze wilt.

Dus in haar ogen maak ik er meer van dan dat het is.
Ben ik hier nu het probleem of heb ik er goed aan gedaan om er wat van te zeggen?
Image

11885
We leven gelukkig in een vrij land. Een land waarin je (bijna) alles mag zeggen wat je vindt. Dus als zij er iets van zegt, met stemverheffing, dan mij daar natuurlijk wat van zeggen. Als je er niets van zegt word je een binnenvetter en dat is slecht voor je gezondheid.
Hoe de verhoudingen precies zijn kan ik natuurlijk niet beoordelen maar het is niet de bedoeling dat jij je er niet prettig bij voelt.
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

11886
Dat is idd waar.
Maar nu is het dus zo dat als ik het niet zeg het mijn probleem blijft. En nu heb ik het gezegd, ben ik blijkbaar alsnog het probleem.

En op gegeven moment bleef ze steeds herhalen dat ik het te persoonlijk opvat. En daar kwam geen ander woord meer uit. Dus heb ik gezegt dat ik ze met rust zal laten en ben toen weggelopen.

Misschien niet het handigst maar wist niets anders te doen.
Image

11887
Goed gedaan hoor Marty! Punt is precies wat Sora zegt. 1 ding wat ik toe zou willen voegen: zij hoeft, nee MAG niet bepalen hoe jij dit opvat. Zij mag daarvan vinden wat ze vindt, maar hoeft jou dat waardeoordeel niet op te leggen en jij hoeft je hier ook niets van aan te trekken. Laat je niet denken dat je hier anders mee om had moeten gaan, jij hebt dit goed gedaan.
Image

11889
Thnx voor de antwoorden.
Blijkbaar heb ik er idd goed aan gedaan.
Had nog wat opgezocht online en zou kunnen dat ze dit doet:
Blame shifter:
Walk away from the conversation, if necessary. Sometimes engaging with a blame shifter is a losing game. Their aim may be to “win” the argument by any means necessary, rather than actually work through the problem. If you find yourself getting frustrated or hurt, exit the conversation. If the problem continues, it may be that you need to cut off contact with that person altogether.
Merk maandag op werk wel of ze naar de baas is gestapt hiermee. En als ik op matje moet komen dan kan ik iig mijn verhaal doen.

Ga hier verder niet meer op in en hou het op het werk wel gewoon bij hoi en doei.

Nogmaals bedankt voor de reacties.
Image

11893
Marty wrote: 21 Mar 2026 12:53 Thnx voor de antwoorden.
Blijkbaar heb ik er idd goed aan gedaan.
Had nog wat opgezocht online en zou kunnen dat ze dit doet:
Blame shifter:
Walk away from the conversation, if necessary. Sometimes engaging with a blame shifter is a losing game. Their aim may be to “win” the argument by any means necessary, rather than actually work through the problem. If you find yourself getting frustrated or hurt, exit the conversation. If the problem continues, it may be that you need to cut off contact with that person altogether.
Merk maandag op werk wel of ze naar de baas is gestapt hiermee. En als ik op matje moet komen dan kan ik iig mijn verhaal doen.

Ga hier verder niet meer op in en hou het op het werk wel gewoon bij hoi en doei.

Nogmaals bedankt voor de reacties.
Kleine update:
Geen gesprek gehad dus dat zit wel goed ga ik van uit na een week werk.

Wel beetje ongemakkelijk soms, aangezien ik het in begin van de week echt op alleen goedemorgen en fijne avond heb gehouden. En natuurlijk wel geantwoord op werkgerelateerde vragen.

Eind van week klein gesprekje maar pas aan bijna het einde van haar dienst maar kwam wel voorzichtig van haar kant uit.

Denk wel dat we beide willen praten maar allebei stront eigenwijs zijn :silly:
En niet precies weten hoe de ander er over denkt en hoe het op te lossen.

Volgende week weer een nieuwe week.

++/-- Volgende week voor het eerst in 2,5 jaar ga ik weer kassa proberen. Met begeleiding van een fysio. Rustig opbouwen en kijken of het mogelijk is ivm te herhalende bewegingen en of mijn klachten aan de armen niet erger worden.

Mijn laatste keer dat ik kassa heb gedraaid kwam ik 2 weken in ziektewet te zitten ivm klachten dus ben benieuwd mede ook omdat m'n armen slechter zijn dan 2,5 jaar geleden hoe het gaat.
Image

11895
Bedankt iedereen!

- Zeer vreemde week gehad... Een begrafenis is altijd een stevige gebeurtenis, maar 't was wel mooi gebracht. Daarna zo'n ongelofelijk drukke week gehad dat het wat naar de achtergrond verschoven is, maar het is toch iets dat blijft sluimeren
+ Nog een week voor de Paasvakantie. Geen specifiek verlof gepland, maar 't is dan altijd wel wat rustiger op het werk en qua andere hobby's
+ Optredens/festivals in de komende weken, altijd iets om naar uit te kijken :)