Dat zie ik nog wel, eerst telkens alle zijmissies in een gebied doen voor ik verder ga, dan is de vaart toch al uit het verhaalMr.Wolf wrote: 11 Apr 2026 20:57Horizon forbidden west: een van de meest prachtige gamewerelden die ik al gezien heb, maar het verhaal was wel een stapje terug!
Re: Wat speel je op dit moment?
3977Ondertussen 76 uur in Crimson Desert en een derde trophy gehaald 
3978Ik had gelezen dat het 300u voor de platinum is en dat is doorgaans een erg optimistische schatting waarbij je alles van de game al weet
Dus je hebt nog wel even te gaan
Zelf eindelijk de PS5 Pro geïnstalleerd. Ik moet de M.2 SSD nog kopiëren van de oude en installeren voor ik de oude PS5 verhuis naar de andere TV. Voorlopig dus even de twin towers naast de TV staan
Als eerste game op de Pro ben ik met Ghost of Yotei begonnen en... wow!
Het ziet er echt supermooi uit!
En fast travel is ook nagenoeg instant
Ik ben gewend om tijdens fast travel even een slokje te drinken ofzo, maar daar kom ik nu niet meer aan toe.
Ook bij opstarten van de game ben je van een cold boot binnen een paar seconden aan het gamen. Ik gebruikte rest mode al niet, maar nu is het helemaal overbodig
Natuurlijk weet ik niet in hoeverre dit allemaal wel/niet met de pro te maken heeft. Ik heb de game niet op de base PS5 gespeeld dus ik kan het niet vergelijken. Desondanks blijft het knap dat ze het laden zo goed gekregen hebben. Er zijn maar weinig PS5 games die dat zo strak en snel hadden als deze. Astro's playroom, Astro bot en ratchet and clank zijn de enige die ik zo snel kan bedenken.
3979Ja klopt nadeel is dat er ook missables inzitten
Heb je bij je ps5pro ook de optie aangezet om gebruik te kunnen maken van pssr2? Dat staat standaard namelijk uit.
Weet zo even niet hoe die optie precies heet.
Heb je bij je ps5pro ook de optie aangezet om gebruik te kunnen maken van pssr2? Dat staat standaard namelijk uit.
3980Iemand toevallig saints row aan het spelen? Moet nog enkel die prankster trophy hebben (co-op) en matchmaker loopt niet bepaald lekker...
3981Ik zal dat even dubbel checken vanavondMarty wrote: 23 Apr 2026 13:53 Ja klopt nadeel is dat er ook missables inzitten![]()
Al heb ik bij dat soort dingen ook altijd een beetje twijfels dat het misschien teveel van het origineel gaat aanpassen
NVidia had recent ook een AI upscaler ofzoiets en dat werd echt bagger
Wat Ghost of Yotei ook echt perfect doet is het opstarten van de game. Ik had het eerst zo niet door en vond dat de game gewoon snel opstartte. Tot ik me realiseerde: De game doet helemaal niet moeilijk met cutscenes of een main menu als je de game opstart.
Je gaat meteen naar ingame waar je was gebleven!
Dus 1-2 seconden na klikken van het game icoontje, kan je al gamen
Het toont ook aan dat restmode op de PS5 eigenlijk volledig overbodig is want met de hardware kan je gewoon binnen enkele seconden de PS5 en game opstarten. Alleen lijkt het dat developers toch vast zitten in de gewoonte van het tonen van een 'press options to continue' en main menu scherm, vaak nog vooraf gegaan met een cutscene die je moet skippen en/of wat splash screens van publisher/dev merken.
Dat is die laatste Saints Rows game toch?Sanity penguin wrote: Iemand toevallig saints row aan het spelen? Moet nog enkel die prankster trophy hebben (co-op) en matchmaker loopt niet bepaald lekker...
Welke versie? Ik kan wel even kijken om hem te installeren
3982Heb via sessies op psn profiles iemand gevonden voor vanavond. Benieuwd of dat gaat lukken, anders kom ik mss toch aan je deur kloppen 
3983Je mag het ook gewoon hier vragen, is anders toch een beetje verSanity penguin wrote: 24 Apr 2026 11:21 Heb via sessies op psn profiles iemand gevonden voor vanavond. Benieuwd of dat gaat lukken, anders kom ik mss toch aan je deur kloppen![]()
3984LOL @hierboven
Voor wat betreft al die screens van de makers... idd erg overbodig en storend wat mij betreft.
Ik gebruik de restmode heel soms nog wel eens, vooral als ik tijdens het spelen van een (trage) RPG, nog geen savepunt heb gehad, maar bijvoorbeeld de hond toch heel nodig naar buiten moet (en ik wel behoorlijk wat progress ga mislopen daardoor). Al gaat dat wel voornamelijk om PS4 games tot nu toe...Kolm wrote: 24 Apr 2026 10:22 Het toont ook aan dat restmode op de PS5 eigenlijk volledig overbodig is want met de hardware kan je gewoon binnen enkele seconden de PS5 en game opstarten. Alleen lijkt het dat developers toch vast zitten in de gewoonte van het tonen van een 'press options to continue' en main menu scherm, vaak nog vooraf gegaan met een cutscene die je moet skippen en/of wat splash screens van publisher/dev merken.
Voor wat betreft al die screens van de makers... idd erg overbodig en storend wat mij betreft.
3985Ook dat saven ligt dus helemaal bij de makers...paveman wrote: 24 Apr 2026 13:30 LOL @hierboven
Ik gebruik de restmode heel soms nog wel eens, vooral als ik tijdens het spelen van een (trage) RPG, nog geen savepunt heb gehad, maar bijvoorbeeld de hond toch heel nodig naar buiten moet (en ik wel behoorlijk wat progress ga mislopen daardoor). Al gaat dat wel voornamelijk om PS4 games tot nu toe...
Yotei heeft een erg goede autosave waardoor ik nog nooit progress kwijt ben geraakt als ik afsluit. Ik moet er wel bij zeggen: Ik ga altijd even in het menu en selecteer 'go to main menu' zodat de game ook de kans krijgt om bij afsluiten nog een extra autosave te maken. Als ik ergens afdonder bij het klimmen zet hij me ook netjes boven waar ik stond voor het mis ging
En je kan ook nog op elk moment* zelf manual saven als je zou willen, wel is handig met die mini games als je niet teveel geld wil verliezen als je er slecht in bent
* Misschien niet in cutscenes en boss fights? Heb ik nog niet geprobeerd
Verder is het bij mij ook zo dat als ik weet dat ik maar 15-30min iets anders ga doen, dat ik hem gewoon aan laat staan. In het weekend staat hij vaak de hele middag en avond aan terwijl ik tussendoor huishoud momentjes heb die ik niet lang kan volhouden.
3986Mee eens, al zou het kunnen dat dit bij een omvangrijke RPG misschien wat moeilijker is dan bij een action adventure...?
3987Aantal trophies nog steeds 3 maar wel 117 uur op de teller
Wat een game
3988Ik ga er vanuit dat je de game wel leuk vindt dat je er al zoveel uur in hebt zitten?
Zelf WRC5 op de PSVita aan het spelen. Nu WRC 2 seizoen bezig en daarna nog WRC seizoen en dan is die klaar.
Ergens ga ik ook wel is kijken om te beginnen met Legends mode in Ghost of Yotei.
Zelf WRC5 op de PSVita aan het spelen. Nu WRC 2 seizoen bezig en daarna nog WRC seizoen en dan is die klaar.
Ergens ga ik ook wel is kijken om te beginnen met Legends mode in Ghost of Yotei.
3989Nee wat een kut game
Speel eigenlijk bijna niets anders. Soms een kleine game tussendoor.
Op moment bezig om de missable trophies veilig te stellen voordat ik verder met de story ga.
Op die manier kan ik altijd kijken of ik voor de platinum ga. Want nog eens 300 uur ga ik niet doen
Speel eigenlijk bijna niets anders. Soms een kleine game tussendoor.
Op moment bezig om de missable trophies veilig te stellen voordat ik verder met de story ga.
Op die manier kan ik altijd kijken of ik voor de platinum ga. Want nog eens 300 uur ga ik niet doen
3990Komaan Marty, je bent toch geen quitter? 
Hier al tijdje met Hades 2 bezig, wat een topper alweer. Je ziet de liefde die erin gestopt is, eraf druipen.
Hier al tijdje met Hades 2 bezig, wat een topper alweer. Je ziet de liefde die erin gestopt is, eraf druipen.