Re: GTA VI

46
@Kolm: dat is wat ik bedoel =》de multiplayer. :lol: De singleplayer van GTA VI wordt fantastisch, daar ben ik zeker van.
Echter wou ik dus zeggen dat ik benieuwd ben wat GTA online wordt voor GTA VI. Ik hoop dus dat ze daar de balans houden tussen eindeloos grinden voor iets vs online aankopen (shark cards).
De reden dat ik datvzeg is omdat de online nu er echt wel tof uitziet. Er is zoveel te doen. Heb wel zin om mij eens te verdiepen in de online van GTA VI.

Trouwens:
De marketing is op gang gebracht. Sony stuurde mails naar mensen met een PS4 en die GTA VI in hun wishlist hebben om over te schakelen naar een PS5. Dit zegt mij dat de release voor 19 november zo goed als vast.

https://x.com/i/status/2052858385117094097
Image

47
paveman wrote: 08 May 2026 15:53 Misschien dat als ze het matching systeem en/of de hoeveelheid spelers die voor een challenge nodig zijn aanpassen, dat het dan weer een optie wordt om te doen?
Goh, ik moet zeggen... ze hebben ondertussen wel aangepast dat allerlei dingen in een invite only sessie kunnen.
Voorheen konden bv de prep missies voor de heists, niet in een invite only sessie en dan moest je altijd maar geluk hebben dat je geen griefers of kleine kinderen tegenkwam die is 'leuk' wilden doen.
Als je al 10min bezig bent met een missie, dan wil je gewoon niet dat die verpest wordt door zoiets.
Voor mij was dat de grootste irritatie en dat hebben ze na al die jaren eindelijk aangepast.

Maar je merkt dat dat de bedragen voor alle nieuwe dingen dusdanig hoog zijn dat je ofwel behoorlijk moet grinden, of sharkcards met echt geld moet kopen. Mensen die de game sowieso heel veel spelen, die merken dat natuurlijk niet, maar als je maar af en toe de game speelt, dan valt het wel echt op.

@NTGSruler: In vergelijking met GTAV viel het in RDR2 alleszins heel goed mee wat grinden betreft om te kunnen kopen wat je nodig hebt voor de trophies. GTAV was toch echt een ander verhaal, zeker als je de doomsday heists wilde doen :silly:
Image

48
Ah hebben ze dat eindelijk aangepast dan. Ik hoop dat dit de standaard wordt voor GTA VI. Das de grootste reden waarom ik mezelf nog echt verdiept heb in de online component van GTA. Het feit dat een random zomaar je speelsessie of waar je mee bezig bent komt euh.. je weet wel. Ik wil gewoon solo lekker casual kunnen missies en events doen.

Hopelijk krijgen we volgende week nog eens wat GTA VI nieuws. Kijk er naar uit eigenlijk.
Image

53
NTGSruler wrote: 19 Jun 2026 19:55
Kolm wrote: 19 Jun 2026 00:16 Benieuwd of ze tegen dan nog iets gaan vertellen over collector's editions etc
Geen idee. Ik dacht dat er wel PS5 bundels gingen komen met de game in?
PS5's heb ik wel genoeg :lol:
Nog een PS5 erbij en ik word uit huis gezet :silly:
Image

54
Kolm wrote: 19 Jun 2026 20:03
NTGSruler wrote: 19 Jun 2026 19:55
Kolm wrote: 19 Jun 2026 00:16 Benieuwd of ze tegen dan nog iets gaan vertellen over collector's editions etc
Geen idee. Ik dacht dat er wel PS5 bundels gingen komen met de game in?
PS5's heb ik wel genoeg :lol:
Nog een PS5 erbij en ik word uit huis gezet :silly:
Voor een special edition GTA VI PS5 Pro zal er wel nog een plaatsje te vinden zijn :lol:
Image

55
Wel... ik keek heel erg uit om een pre order te plaatsen vannacht, maar het zal voorlopig niks zijn :q:

Geen collector's edition, enkel ultimate edition die digitale dingen toevoegt en ergste van al: fysieke versie bevat een code en geen disc.
Maw: fysiek of digitaal pre-orderen maakt helemaal niet uit.

Er zijn nog wel wat pre order voordelen, maar ook digitaal.

Prijs zou 80 dollar zijn voor gewone versie en 100 dollar voor ultimate edition.

https://www.rockstargames.com/VI
https://www.pushsquare.com/news/2026/06 ... in-the-box
https://www.pushsquare.com/news/2026/06 ... usd80-game
https://www.pushsquare.com/news/2026/06 ... going-live
Image

57
Sanity penguin wrote: 24 Jun 2026 13:54 Las ik daar iets dat je enkel zou kunnen aan je auto tunen met die meest uitgebreide versie?
Het lijkt er inderdaad op dat bepaalde shops enkel beschikbaar zijn met de ultimate edition.
Of dat betekent dat dit de enige manier is om die dingen aan te passen, dat is nog niet duidelijk.

Maar zoals iemand in de commentaar op pushsquare zei:
The level of nickel and diming for the biggest entertainment product of all time is genuinely pathetic. They are locking whole shops behind editions. This is setting a terrible precedent.
Al had deze ook een punt:
Locking the cosmetics shops behind the ultimate edition is probably a slight better way of doing it than selling each skin separately.
Image

60
Mr.Wolf wrote: 24 Jun 2026 18:54 Hmmm, dat klinkt toch niet al te best... 80 dollar is wss 90 euro hier?
Tis 80 euro voor standard edition en 100 voor ultimate edition.

Ben nog niet volledig mee maar dat is wat ik tijdje terug bedoelde met Rockstar. Ik zei dat ze in RDR2 dingen achter x-hoeveelheid goud staken (wat moeilijk ingame te krijgen is) om zo mensen aan te zetten tot microtransacties.

Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom ze bepaalde shops achter een paywall steken. Biedt dan gewoon de ultimate edition aan voor iedereen? 100 euro en gedaan.
Btw: GTA+ is inbegrepen. Benieuwd hoeveel mensen ze gaan liggen hebben wanneer GTA+ na een maand AUTOMATISCH verlengd wordt. Geen idee waarom die GTA+ inbegrepen is en wat de meerwaarde ervan is.

Jammer Kolm dat de fysieke editie geen disc bevat. Fysieke versoe preorderen verliest zo wel zijn charme (was het al grotendeels jammer genoeg). Ik heb nog mijn fysieke PS3 GTA V disc inclusief map.

Verder: wat is 80 of 100 euro als we de volgende 15 jaar GTA VI kunnen spelen? =》 hoogstwaarschijnlijk betalen we met zijn allen nog eens 100 euro voor de PS6 versie.
Image