Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

11912
paveman wrote: 28 May 2026 08:51 Goh, dat klinkt best heftig Marty! Ik weet niet precies wat je achtergrond is, maar als je hier niet een andere invulling van werk kan krijgen, is het dan niet beter voor jou en jouw gezondheid om iets anders te gaan doen?
De meeste problemen komen door het zitten.

Heb dus iets meer als 2 jaar geen kassa gedaan en toen had ik eens in de paar maand dat het een paar dagen niet goed gaat.

Dit toen ook allemaal met bedrijfsarts besproken en die vond het in principe goed dat ik geen kassa zou doen maar alleen de zelfscan. Was ook 1 van de redenen dat ik ben overgeplaatst naar een filiaal met zelfscan.

Maar blijkbaar is er wat wrijving met een collega dat ik dus geen kassa zit. Daarom wil m'n baas dus kijken wat wel lukt.
Maar deze klachten dus al met 2x 5a10 minuten kassa.

Maar weet niet zogoed wat er allemaal mogelijk is.
In die twee jaar dat ik geen kassa deed, er ook nooit sprake is geweest dat ik dat wel weer moet gaan doen.
Dus ik ging er stilzwijgend van uit dat het ook niet meer hoefde.

De rest van de werkzaamheden kan ik allemaal nog. Het is alleen de kassa wat die problemen geeft door de constante herhalende bewegingen.
Image

11915
Het klinkt ook een beetje dat het allemaal geen probleem was tot die ene collega ging klagen... :q:

Als werkgever moet je in dat geval ook gewoon tegen die zeurende collega zeggen:
Hij kan dat niet want dan krijgt hij teveel pijn en moet hij zich ziek melden (en moet jij meer/harder werken)

Net zoals er bij ons een paar zijn die een heel andere stoel hebben en ik na een tijdje op de nieuwe toetsenborden, terug naar het oude ben gegaan (dat ik gelukkig had gered van de shredder omdat ik uit ervaring wist dat dat een probleem kon worden :relief: ).
Marty wrote: 27 May 2026 19:51 Bedankt voor het vragen :)
En graag gedaan :hug:
Je vorige berichten hier zijn me ook niet ontgaan (over vrienden die niks meer laten weten), maar ik heb zelf nog altijd zo weinig energie dat het niet altijd lukt om van me te laten horen :snore:

Daarom dat ik ook niet echt meer post in +/- topic, zouden bijna alleen maar minnetjes zijn :O
Image

11916
Op moment zijn er twee personen die wel eens vragen hoe het gaat met mij.
Een daarvan is mijn moeder. Maar zoals m'n vader en broers vragen het nooit. Ofja niet aan mij maar via m'n moeder.

De andere persoon is de welbekende collega. :P Degene waar ik tijdje terug ongeveer 3 weken lang niet mee heb gesproken. De enige die vraagt hoe het gaat en als ze ziet dat ik bv moeite heb met lopen. Dan zegt ze altijd als ze naar huis gaat van dat ik het rustig aan moet doen.

Soms baal ik er wel van dat ik haar meer zag als een collega/vriend want denk dat we anders prima vrienden konden zijn.
Want zelfs als ze buiten werk om niets van mij wil horen is ze op werk heel open over haar privé leven en altijd vriendelijk. (Op die paar weken na dan :lol: )

Maar het is wat het is.

@Kolm

Idd weinig energie hebben is kut.
Gisteren dacht ik laat eens even 2 uurtjes proberen te slapen. Na die twee uur was ik er slechter aan toe dan voor de slaap :(

Veel sterkte/beterschap daarmee.
Image

11917
Hmm, ik hoop dat het onhandigheid is/niet goed weten hoe ze dat aan moeten pakken/vragen. En ik gun je dat er (nog) meer mensen in je leven zullen komen die oprecht willen weten hoe het met je gaat.

Voor wat betreft je collega: waarom niet alsnog voor een vriendschap gaan? Volgens mij is er nou ook weer niet zoveel gebeurd dat dit niet meer haalbaar zou moeten zijn....

PS: dat van die slaap daar zit heel veel wetenschap achter. Waarschijnlijk heb je net te lang geslapen. Een powernap kan heel goed helpen, maar ik geloof dat dat een half uur is of zo. Als je wat langer slaapt zit je net in je diepe slaap en daar kan je systeem blijkbaar niet zo goed tegen...

Jij ook veel sterkte en beterschap met alles!
Image

11918
paveman wrote: 31 May 2026 13:28
Voor wat betreft je collega: waarom niet alsnog voor een vriendschap gaan? Volgens mij is er nou ook weer niet zoveel gebeurd dat dit niet meer haalbaar zou moeten zijn....
Klopt, niet heel veel gebeurt maar toch wil ze geen contact buiten werk om en daar kan ik niet veel aan veranderen.

Dus dan is dit nu het maximale wat er in zit. Wie weet bedenkt ze zich ooit om wel contact buiten werk wil hebben als vrienden.
Image

11919
paveman wrote: 31 May 2026 13:28 Hmm, ik hoop dat het onhandigheid is/niet goed weten hoe ze dat aan moeten pakken/vragen. En ik gun je dat er (nog) meer mensen in je leven zullen komen die oprecht willen weten hoe het met je gaat.

PS: dat van die slaap daar zit heel veel wetenschap achter. Waarschijnlijk heb je net te lang geslapen. Een powernap kan heel goed helpen, maar ik geloof dat dat een half uur is of zo. Als je wat langer slaapt zit je net in je diepe slaap en daar kan je systeem blijkbaar niet zo goed tegen...

Jij ook veel sterkte en beterschap met alles!
Ha Marty, ik kan bovenstaande van Paveman alleen maar onderschrijven. Je bent nog jong (ik ben 73) en er kan nog van alles gebeuren. Vooral ook goede dingen als je er voor openstaat! Sterkte en succes! :cool:
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

11922
NTGSruler wrote: 08 Jun 2026 19:17 Kwestie de slaap: correct wat Paveman zegt!

Als je iets te lang slaapt voel je je meestal alsof je door een camion ofzo bent aangereden :lol:
Daar zeg je me wat. Hoe ouder ik word (bijna 40!) hoe minder ik kan genieten van 'uitslapen' in het weekend. Als ik langer dan een halfuur extra dan mijn normale wekker gedurende de week blijf liggen, beklaag ik mij dat de ganse dag :lol:
Image

11923
Sanity penguin wrote: 08 Jun 2026 20:22

Als je iets te lang slaapt voel je je meestal alsof je door een camion ofzo bent aangereden :lol:
Daar zeg je me wat. Hoe ouder ik word (bijna 40!) hoe minder ik kan genieten van 'uitslapen' in het weekend. Als ik langer dan een halfuur extra dan mijn normale wekker gedurende de week blijf liggen, beklaag ik mij dat de ganse dag :lol:
Door te lang geslapen te hebben of de tijd die je verloren bent? :)
Zelf ben ik nooit een echte uitslaper geweest. Maar ik probeer wel steeds 8u slaap te halen.
Image

11924
NTGSruler wrote: 09 Jun 2026 08:16
Sanity penguin wrote: 08 Jun 2026 20:22

Door te lang geslapen te hebben of de tijd die je verloren bent? :)
Zelf ben ik nooit een echte uitslaper geweest. Maar ik probeer wel steeds 8u slaap te halen.
Door mijn lijf dat minder goed meewil ofzo :lol:
Image