Re: PlayStation 5

2566
Als ik héél eerlijk moet zijn is het vooral het feit dat Sony nu nog meer de prijzen zal kunnen controleren in de store dat mij ergert.

Ten tijde van PS2/3 moest ik uit mijn huis naar Game Mania gaan om dan thuis te komen om de geur van een nieuw Playstation doosje alsook het handleidingsboekje te ruiken. Om dan zelf de disc in je console te steken en te genieten van de opstartende game.
Dat proces ben ik al jaren kwijt simpelweg omdat de ganse "beleving" daarrond mij niet meer echt doet opleven. En eerlijk, ook een stuk door digitaal te kopen.

Sinds de PS4 generatie, vooral op het einde is de shift gekomen bij Sony dat het niet meer "for the players" is maar vooral voor de grote winsten.
Image

2567
NTGSruler wrote: 02 Jul 2026 20:21 Als ik héél eerlijk moet zijn is het vooral het feit dat Sony nu nog meer de prijzen zal kunnen controleren in de store dat mij ergert.

Ten tijde van PS2/3 moest ik uit mijn huis naar Game Mania gaan om dan thuis te komen om de geur van een nieuw Playstation doosje alsook het handleidingsboekje te ruiken. Om dan zelf de disc in je console te steken en te genieten van de opstartende game.
Dat proces ben ik al jaren kwijt simpelweg omdat de ganse "beleving" daarrond mij niet meer echt doet opleven. En eerlijk, ook een stuk door digitaal te kopen.

Sinds de PS4 generatie, vooral op het einde is de shift gekomen bij Sony dat het niet meer "for the players" is maar vooral voor de grote winsten.
Thanks Jim en Hermen
Image

2568
NTGSruler wrote: 02 Jul 2026 20:21 Als ik héél eerlijk moet zijn is het vooral het feit dat Sony nu nog meer de prijzen zal kunnen controleren in de store dat mij ergert.

Ik denk dat je hiermee alles gezegd hebt, Ruler. Het einde van een tijdperk nadert en is inmiddels zeer nabij. :(
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

2569
@Sora: jammer genoeg wel.

Ik begrijp wel niet dat velen nu willen gaan overstappen op PC. Ik zie de link niet.

Steam: al jaren enkel digitaal.
PC aankoop duurder dan Playstation.
PC constant updaten om de laatste games te kunnen spelen.
Sony stopt met games naar PC te brengen, dus bepaalde games zullen weer maar exclusief op Playstation te vinden zijn.

De overstap naar de Switch2 lijkt dan logischer. Al heeft dat platform weinig games die mij interesseren. Ports van grote games boeten meestal ook in aan kwaliteit.
Image

2570
Pc is qua aankoop dan wel duurder, maar de games zijn stukken goedkoper als je een beetje slim Steam sales bij langs gaat.
Pc is inderdaad wel een compleet ander platform, waar velen niet eens goed mee om kunnen gaan.
Die stap van Sony om te stoppen met games naar pc te brengen is natuurlijk ook geweest met deze stap al in hun achterhoofd...

Als je een beetje met pc om kan gaan lijkt me dat de beste optie. Microsoft wacht deze storm even af en zal spoedig wel/niet volgen, is te onbetrouwbaar om goed alternatief te zijn wat mij betreft.

Ik heb een Switch 2, juist vanwege de eigen games, maar speel daar geen third party games op, al hoor ik wel geluiden dat mensen daar eigenlijk juist van onder de indruk zijn (beter dan verwacht).
Image

2571
Pc is qua aankoop dan wel duurder, maar de games zijn stukken goedkoper als je een beetje slim Steam sales bij langs gaat

Dat is dus net het ganse punt. Doordat Sony fysiek opzegt gaan ze nog meer de digitale markt gaan controleren.

Net hetzelfde als geen kortingen meer toe te staan op PS+ voor bestaande abonnees, ontnemen ze nu de optie om goedkoper games aan te schaffen via de fysieke weg dus.

Bijkomend in het kort =》 eens je PS4/PS5 (met disc drive) het begeeft zal er geen manier meer zijn om die games ooit nog te spelen (fysieke games die je nu hebt).
Dan heb ik het nog niet over de online only games tegenwoordig ook op disc te verkrijgen.
Image