Re: PlayStation 5

2596
NTGSruler wrote: 06 Aug 2026 22:05
Mr.Wolf wrote: 02 Aug 2026 20:30 Ik blijf toch een fysieke koper (van nieuwe games), puur omdat ze in de winkel nieuw vaak 10 euro goedkoper zijn nog :p
Volledig digitaal betekent dat je een systeem koopt waar enkel de ps store op staat.
Geen idee hoe je dit zou kunnen aanpakken, aangezien er voor playstation helemaal geen alternatieven zijn voor digitale winkels
Voor PC heb je steam, epicgames, gog enz, maar niet voor playstation... Da's een beetje het zure voor mij
+ behoud van games: nog een belangrijke
Stel dat binnen 30 jaar de ps6 store sluit, dan zullen die games volledig verdwijnen
Daar is het Sony om te doen. Volledige controle over de aankoop van je games, ttz enkel via de PS Store met prijzen door hen opgelegd.

De Vita Store en de PS3 Store sluiten eind deze maand dacht ik. Daar is de regel: zolang de game tussen je dowloads staat en je de licentie hebt kun je ze downloaden en spelen (los van online functionaliteit in betreffende game).

Verder zijn ze begonnen met waarschuwingen te zetten op nieuwe discs die je nu koopt. Dat fysiek dus stopt vanaf 2028.

Er zouden geruchten zijn voor een SoP binnenkort maar het kan mij niet bekoren momenteel. Puur uit frustratie vermijd ik de laatste weken om deals in de store te bekijken. Mijn goesting om nieuwe games te spelen staat momenteel op zeer laag pitje. Ik amuseer mij met BF6 voor de moment.
Ik ga zover zelfs om te zeggen dat ik momenteel zelfs helemaal geen zin heb om een ps6 te kopen als deze volgend jaar of het jaar erop zou uitkomen.
En ik hoop dat er veel zijn die hem niet gaan kopen op release!
Image