Zee interessant dat je dat zegt, maar persoonlijk vind ik toch dat volwassen soldaten hun rem verliezen en meer naar een basis toestand gaan, waardoor dat gedrag dus naar buiten komt, vooral dominantie over de vrouw. Ik kan me gewoon moeilijk inbeelden dat je vanuit jezelf vrouwen begint te verkrachten in een oorlog, dus enkel persoonlijk, volgens mijn mening, vind ik verkrachting geen oorlogswapen omdat het iets is dat binnenin iemand moet zitten of getriggerd (of gedwongen) moet worden en vooral dat het niks te maken heeft met oorlogsvoering (ik kan er natuurlijk naast zitten, maar dat is mijn overtuiging).W.O.L.F. wrote:Zeer weinig menselijk gedrag is te verklaren door 1 iets, het gaat om een combinatie van oorzaken. Verkrachting is een oorlogswapen, de perfecte vernedering van de vijand (zeker wanneer vrouwen die hoeksteen van de samenleving zijn en zij voor al het eten enzo zorgen, zoals dat heel sterk is in Oost-Congo), verder is er ook adrenaline, testosteron, het feit dat we heel snel mee gaan met een groep (de rustigste types staan tijdens een voetbalmatch plots mee te schreeuwen met de andere supporters), verder is er ook de mogelijkheid, de macht die je hebt als soldaat, maar ook de trauma's van een soldaat zorgen er voor dat ze dat soort dingen kunnen doen. Waarschijnlijk zijn er nog zaken die ik hier niet vernoem. Ik heb nog een onderzoek moeten lezen over kindsoldaten die uitleggen waarom ze deden wat ze deden, heel interigerrent maar ook zo triestig.
Oh, maar ik moet mij geen zorgen meer maken over die dingen voor de VDAB of RVA, want ik ben 25+'er en ik heb geen recht meer op een uitkering omdat ik nog niet heb gewerkt voor +- een jaar, dus ze moeten mij niet controleren want ik krijg toch niks...tof hé?RoyVdW wrote:Eigenlijk niet, maar zo heb ik toch weer nieuw voer voor de VDAB of RVA als bewijs van moeite.
Zit nog 2 maand op school, maar begin toch wel hier en daar te kijken. Heb trouwens al negatieve mail aangehad, maar was toch niet van plan om die job te gaan doen.
Een + is beter dan een - hé kapitein
Edit: Kreeg een hatelijke vage mail aan zoals gekend dat andere kandidaten meer in het profiel passen en al die formele gezever en standaardzinnen. Ze zeggen wat ze willen. De maatschappij is soms zo (of meestal) belachelijk. En ja kapitein respect voor u dat jij nu werk zoekt en uw thuissituatie. Ook al mag het niet, maar als ze bv. een profielfoto vragen wordt er sowieso op uiterlijk beoordeeld. (dit als louter algemeen voorbeeld) Je moet geluk hebben daar komt het op neer en sommige hebben automatisch een stap voor dat is het leven...
Er is me 1x gevraagd voor profielfoto, voor een soort van rekkenvuller in een ziekenhuis...nauwelijks een reden te vinden waarom ik daar aantrekkelijk voor moet zijn...
--- Weer niet gelukt om langer te slapen...
--- Mede dankzij irritant insect (mug)...
--- Gisteravond was weer erg, met mijn zeer onverdraagzame vader...
+++ Bear Grylls
+++ Vandaag The Red Road en GI Joe
+++ Gisteren co-op met zusje op Resident Evil 6, verrassend leuk (niet omdat het mijn zusje is, maar gewoon co-op)
En dan verder:
-- Ik moet DmC: DE hebben...
--- Ik moet Resident Evil: Revelations 2 hebben...
--- Nog 7 dagen
+++ Nog 34 dagen
--- Aan het wachten op een FFXII HD Remastered...
--- Aan het wachten op nieuwe CE/guide aankondigingen...