Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

31
W.O.L.F. wrote:
Mr.Wolf wrote:Ik heb even jullie hulp nodig. Wij moeten binnenkort bij Frans een debat voeren over kernenergie en ik moet vragen verzinnen hierover. Hebben jullie ideeën?
Over kernenergie? In het Frans? Serieus?

+++ Straks een beetje geld gaan verdienen in de fMRI
-- Waardoor ik minder tijd heb om te werken aan de eeuwige taken
+++ Heerlijke nacht gehad, lekker geslapen, wel veel gedroomd :music: En als ik wakker word naast jou dan droom ik nog :music:
Voor 35 min. dan nog :p die denken echt dat wij dat gaan kunnen ofzo
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

32
Mr.Wolf wrote:1. Denken jullie dat kerncentrales veel kernafval produceren?
2. Waar moeten we heen met het kernafval?
3. Kan ons land volledig draaien op hernieuwde energie?
4. Zijn kerncentrales gevaarlijk voor onze gezondheid?
5. Hebben jullie liever kerncentrales die kernafval achterlaten of gewone centrales die CO2 produceren?
6. Verhogen kerncentrales het risico op een verspreiding van kernwapens?

Dit heb ik voor het moment al. Als er nog ideeën zijn mag je ze altijd geven :)
Ik zou die 5e wat nuanceren naar .... die meer Co² produceren. Kerncentrales maken het ook aan, maar wel een pak minder dan "klassieke" bedrijven.
Je zou nog kunnen toevoegen als vraag:
- Hoe zijn wij voorbereid op eventuele kernrampen zoals in Fukushima?
- Kunnen de klimaatdoelstelling van 2020 behaald worden zonder kerncentrales?

Je mag het debat wel eens filmen en hier posten; ben benieuwd. Dat onderwerp is al moeilijk genoeg in het Nederlands :p
Image

Re: Studeer-topic

33
Mr.Wolf wrote:1. Denken jullie dat kerncentrales veel kernafval produceren?
2. Waar moeten we heen met het kernafval?
3. Kan ons land volledig draaien op hernieuwde energie?
4. Zijn kerncentrales gevaarlijk voor onze gezondheid?
5. Hebben jullie liever kerncentrales die kernafval achterlaten of gewone centrales die CO2 produceren?
6. Verhogen kerncentrales het risico op een verspreiding van kernwapens?

Dit heb ik voor het moment al. Als er nog ideeën zijn mag je ze altijd geven :)
Woon je in België? Anders is deze link misschien wel interessant: https://deredactie.be/permalink/2.38897?video=1.2338791
Want we willen nu allemaal liefst een elektrische wagen, maar hebben we dan geen kerncentrales nodig om dat te kunnen?
Verder zijn al uw vragen een ja-nee vraag, dus dat gaat geen debat opleveren. Veel van uw vragen zijn ook redelijk makkelijk te beantwoorden, dat ons land voorlopig niet volledig kan draaien op hernieuwbare energie is bv een feit, we hebben simpelweg de plaats niet. Afhankelijk van hoe goed uw medeleerlingen op de hoogte zijn van de actualiteit kan je misschien de vraag stellen of Iran recht heeft op kernenergie. Of wat met kernenergie op plaatsen waar veel aardbevingen zijn? Ik denk aan Japan, maar ook aan Calefornië. Misschien ook vragen of en waarom medeleerlingen al dan niet in een kerncentrale zouden willen werken. En wie weet eigenlijk wat te doen als bv de kerncentrale in Doel ontploft? (dat gaat dan over Jodiumpillen slikken).

34
Merci nog voor de vragen. Ik heb vandaag het debat gehad. Het was wel schraal. Er was er ene die zowat tegen zichzelf en tegen die van Frans zat te debatteren. Voor de rest heeft niemand bijna iets gezegd. Ze had ook vergeten mijn vragen te verbeteren dus er zaten nog fouten in. Maar ze ging er rekening mee houden zei ze.
Image

35
Mr.Wolf wrote:Merci nog voor de vragen. Ik heb vandaag het debat gehad. Het was wel schraal. Er was er ene die zowat tegen zichzelf en tegen die van Frans zat te debatteren. Voor de rest heeft niemand bijna iets gezegd. Ze had ook vergeten mijn vragen te verbeteren dus er zaten nog fouten in. Maar ze ging er rekening mee houden zei ze.
Al bij al klinkt dat zo slecht toch nog niet? ;)
Dat het debat niet helemaal gestart geraakt is, lijkt mij redelijk logisch gezien het onderwerp.

36
Hoe zit het hier eigenlijk met de examens?
Wie heeft er al achter de rug?
Ik heb vandaag statistiek gehad en vrijdag kleuteronderwijs. Vandaag ging gelijk niet slecht, maar met statistiek weet je nooit bij ons...

37
W.O.L.F. wrote:Hoe zit het hier eigenlijk met de examens?
Wie heeft er al achter de rug?
Ik heb vandaag statistiek gehad en vrijdag kleuteronderwijs. Vandaag ging gelijk niet slecht, maar met statistiek weet je nooit bij ons...
Ik had een examen in de vorm van een presentatie. Ik moest een patiënt in het ziekenhuis opvolgen, foto's nemen van zijn wonde en kritisch kijken of de behandeling wel juist was en hoe ik het zou aanpassen. Het gaat natuurlijk niet over een kleine wonde, anders zou het te makkelijk zijn. Ik had een beenamputatie bij een patiënt die ook nog eens aan het rotten was. Ik denk wel dat mijn presentatie goed was.

Daarna heb ik ook nog een examen gehad waar ik een anamnese en klinisch onderzoek moest doen bij een patiënt die op spoedgevallen toekomt.

Nu moet ik enkel nog 5 theoretische examens doen in juni :) En dan Is het volledig finito en begin ik vast te werken.
Image

38
gamerke1992 wrote:Het gaat natuurlijk niet over een kleine wonde, anders zou het te makkelijk zijn. Ik had een beenamputatie bij een patiënt die ook nog eens aan het rotten was.
Tof :p

Pff, examens. 3 examens dit semester, bij twee andere vakken zijn er geen examens, wel taken. Vrijdag eerste examen, ik kijk er niet naar uit... :|

39
met0t0 wrote:
gamerke1992 wrote:Het gaat natuurlijk niet over een kleine wonde, anders zou het te makkelijk zijn. Ik had een beenamputatie bij een patiënt die ook nog eens aan het rotten was.
Tof :p

Pff, examens. 3 examens dit semester, bij twee andere vakken zijn er geen examens, wel taken. Vrijdag eerste examen, ik kijk er niet naar uit... :|
Dat is al vroeg voor het unief :o ik begin pas op 9 juni.
Image

40
gamerke1992 wrote:Dat is al vroeg voor het unief :o ik begin pas op 9 juni.
Bij ons loopt de examenperiode toch al van gisteren, dus zo vroeg vind ik het niet. Ach ja, dan hebt ge ook doorgaans een betere spreiding van de examens.

41
met0t0 wrote:
gamerke1992 wrote:Dat is al vroeg voor het unief :o ik begin pas op 9 juni.
Bij ons loopt de examenperiode toch al van gisteren, dus zo vroeg vind ik het niet. Ach ja, dan hebt ge ook doorgaans een betere spreiding van de examens.
Dat zal waarschijnlijk dan gewoon verschillen tussen leuven en Gent. Ik heb tussen elk examen 5 tot 8 dagen :p Maar dat is eerder uitzonderlijk, vorig jaar Had ik 2-3 dagen. En daar komt dan bij dat het de allerlaatste examenperiode is, waardoor er ook minder examens zijn.
Image

42
gamerke1992 wrote:Ik had een examen in de vorm van een presentatie. Ik moest een patiënt in het ziekenhuis opvolgen, foto's nemen van zijn wonde en kritisch kijken of de behandeling wel juist was en hoe ik het zou aanpassen. Het gaat natuurlijk niet over een kleine wonde, anders zou het te makkelijk zijn. Ik had een beenamputatie bij een patiënt die ook nog eens aan het rotten was. Ik denk wel dat mijn presentatie goed was.

Daarna heb ik ook nog een examen gehad waar ik een anamnese en klinisch onderzoek moest doen bij een patiënt die op spoedgevallen toekomt.

Nu moet ik enkel nog 5 theoretische examens doen in juni :) En dan Is het volledig finito en begin ik vast te werken.
Zijn die prestaties echt op levende mensen? Lijkt mij tof, je komt de spoed binnen en je blijkt het examen te zijn van iemand...

Ik heb morgen dus kleuteronderwijs, en nee, het is niet zo simpel als het lijkt. Kleuteronderwijs is een onderschat vakgebied, in vele langen hebben kleuteronderwijzers zelfs een masterdiploma (bij ons is dat een professionele bachelor).
Daarna wel wat meer tijd tussen de examens, telkens een kleine week :)

43
W.O.L.F. wrote:
gamerke1992 wrote:Ik had een examen in de vorm van een presentatie. Ik moest een patiënt in het ziekenhuis opvolgen, foto's nemen van zijn wonde en kritisch kijken of de behandeling wel juist was en hoe ik het zou aanpassen. Het gaat natuurlijk niet over een kleine wonde, anders zou het te makkelijk zijn. Ik had een beenamputatie bij een patiënt die ook nog eens aan het rotten was. Ik denk wel dat mijn presentatie goed was.

Zijn die prestaties echt op levende mensen? Lijkt mij tof, je komt de spoed binnen en je blijkt het examen te zijn van iemand...

Ik heb morgen dus kleuteronderwijs, en nee, het is niet zo simpel als het lijkt. Kleuteronderwijs is een onderschat vakgebied, in vele langen hebben kleuteronderwijzers zelfs een masterdiploma (bij ons is dat een professionele bachelor).
Daarna wel wat meer tijd tussen de examens, telkens een kleine week :)
Er wordt toestemming gevraagd aan de patiënt ;) Het Is dan de bedoeling dat we een zo compleet mogelijk anamnese hebben, want vaak vergeten patiënten details die eigenlijk heel belangrijk zijn of waar ze het verband niet zagen.

Kleuteronderwijs en alle andere sociale richtingen zijn inderdaad onderschat. Mijn vriendin studeert ook voor de sociale sector en heeft het naar mijn mening veel zwaarder dan ik toen ik bachelor verpleegkunde deed.
Image

44
Ik ben ondertussen aan 'onderzoeksmethoden' begonnen, een vak over hoe je kwantitatief onderzoek opzet. De pedagogen krijgen dat samenb met de psychologen en eigenlijk is het vooral op hen gericht. Het is niet omdat ze met meer zijn dat pedagogen niet bestaan eh....