Mr. Y wrote:Als die-hard fan loop ik voor het eerst niet geheel warm voor Syndicate. De setting is vrijwel het enige wat me echt aanspreekt, maar de gadgets zoals het 'onzichtbaar worden' van Evie, de galvanische bommen en de grijphaak vind ik niet passen. Het is ook moeilijk om ze historisch acceptabel te maken, iets wat met de bommen en het haakmes uit Revelations nog enigszins ging. Persoonlijk vind ik het ook een vreemde wending: met Unity wilden ze de 'uitdaging groter maken' en dat lukte op zich wel - maar het mag nog steeds moeilijker imo - en met Syndicate gooien ze weer allerlei zaken in de game die het net makkelijker maken.
Tijdens mijn speelsessie op gamescom was ik teleurgesteld dat de onzichtbaarheid van Evie automatisch aanspringt, waardoor je niet echt de keuze hebt om het te gebruiken. Ontbreken van de co-op modus vind ik ook een stap achteruit. Ik geef de game sowieso een kans en dat heeft dan voornamelijk te maken met mijn 'fangehalte' en de verzamelaar in mij die opnieuw voor de Collector's Edition gaat.
Je hebt dus hetzelfde gedacht als ik, en heel wat andere fans als ik de comments lees op veel verschillende websites. Zolang de verkoopcijfers niet naar beneden gaan zie ik niets veranderen. En de tijd setting blijft ook alleen maar oplopen terwijl er zoveel zijn die aan AC willen in feodaal japan, oude rome, keizerlijk china, egypte, ...
Zeker in AC 2 had je die standbeelden in de crypte onder de villa waarvan de sleutels in tombes lagen van legendarische assassins. Van elk van die assassins zou ik nog graag eens een spel zien uitkomen.
Edit: over die onzichtbaarheid optie: volgens mij zegt ie in de gameplay trailer dat dit een skill is die je moet vrijspelen, dus misschien kan je hem dan ook niet unlocken.