Lol, als het maar gesmaakt heeftgamerke1992 wrote: Zeer lekkere tripel, ondertussen is het glas leeg
Re: 'It's all about the drinks'-topic
347Gisteren eens de Leffe Nectar gedronken:
Ik had niet gedacht dat ik het ging lusten, maar ik vond het nog best te smaken. Eigenlijk niet zo bijzonder, ge proeft de Nectar niet al te veel, behalve in de afdronk laat hij zoiets zoets achter.
Ik had niet gedacht dat ik het ging lusten, maar ik vond het nog best te smaken. Eigenlijk niet zo bijzonder, ge proeft de Nectar niet al te veel, behalve in de afdronk laat hij zoiets zoets achter.
348Nog eens een Leffe geprobeerd die W.O.L.F. voor mij gekocht had. De Leffe Royale Cascade IPA:
Van een IPA is er eigenlijk niet al te veel sprake, ge proeft het niet echt. Die cascade hop is best lekker, maar ge moet toch uw best doen om het goed te proeven. Alles is zodanig subtiel gehouden, alsof ze het geen uitgesproken smaak durfden te geven. Best te smaken dus, maar er had meer ingezeten.
Van een IPA is er eigenlijk niet al te veel sprake, ge proeft het niet echt. Die cascade hop is best lekker, maar ge moet toch uw best doen om het goed te proeven. Alles is zodanig subtiel gehouden, alsof ze het geen uitgesproken smaak durfden te geven. Best te smaken dus, maar er had meer ingezeten.
349Is bij Leffe altijd zo.met0t0 wrote:Nog eens een Leffe geprobeerd die W.O.L.F. voor mij gekocht had. De Leffe Royale Cascade IPA:
Ze weten dat veel mensen graag leffe drinken dus houden ze hun basissmaak extreem op de voorgrond.
Duvel doet het beter met hun triple hops vindek persoonlijk. Daar komt de hoofdsmaak van den duvel op de achtergrond.
Anyway
het zoveelste bewijs dat leffe een overroepen simpel plat commercieel biertje is.
350Ik vind de basis-Leffe's (blond - bruin - tripel) wel lekker, ze doen gewoon niet al te veel met hun Royale-reeks. Met zo'n naam zou ge toch echt wel iets meer een uitgesproken spraak verwachten. De Ruby en Nectar zijn de enige echt uitgesproken andere smaken in hun gamma.
Ik ben benieuwd naar de twee andere Royale's, die moet ik nog proeven.
351tuurlijk is leffe lekker.met0t0 wrote:Ik vind de basis-Leffe's (blond - bruin - tripel) wel lekker, ze doen gewoon niet al te veel met hun Royale-reeks. Met zo'n naam zou ge toch echt wel iets meer een uitgesproken spraak verwachten. De Ruby en Nectar zijn de enige echt uitgesproken andere smaken in hun gamma.
Maar toch vindek ze overroepen.
In hetzelfde genre zijn Affligem en Grimbergen de betere voor mij
352Daar zal ik dan dringend eens wat meer van moeten proeven, want die heb ik nog niet allemaal gedronkenShAmPi wrote:In hetzelfde genre zijn Affligem en Grimbergen de betere voor mij
Iemand trouwens enig idee waarom de Gregorius (de Oostenrijkse trappist) in twee alcoholvolume's te verkrijgen is? Ik heb een flesje van 10,5% staan, maar er staan evengoed flesjes van 9,7% in de supermarkt onder dezelfde naam...
Volgens de site van de paters is de Gregorius 10,5%, maar er zijn elders ook veel foto's te vinden van flesjes met 9,7%. Vreemd
353Ik dacht dat de gregorius 9.7 was.
Hmm zal straks mss is wat opzoekwerk doen
Hmm zal straks mss is wat opzoekwerk doen
354Heb ik gisteren ook nog eens gedronken in Bastogne. Waar vind jij die?ShAmPi wrote:tis lang geleden mo kben hier nog is
355In bastongedaviduvel wrote:Heb ik gisteren ook nog eens gedronken in Bastogne. Waar vind jij die?ShAmPi wrote:tis lang geleden mo kben hier nog is
Int museum he
356Oei, da gaat nog wel ff duren tegen dat ik daar terug heen gaShAmPi wrote:In bastongedaviduvel wrote:Heb ik gisteren ook nog eens gedronken in Bastogne. Waar vind jij die?ShAmPi wrote:tis lang geleden mo kben hier nog is
Int museum he
357Ja bij mij ook ze
ma had klein voorraadje mee.
is nu de laatste die ik had
mss dat je ze wel via online kan bestellen?
358Ik had een site gevonden, maar dat was 70 dollar ongeveer voor 6 flesjes en zo'n helmShAmPi wrote:Ja bij mij ook ze
Het is niet dringend dus ik probeer het te onthouden tot ik nog eens in Bastogne kom
359Plots wil hij heel graag mee naar de winkelmet0t0 wrote:Kijk eens wat ik gevonden heb in de Delhaize!
Twee van de drie Oostenrijkse trappisten! Ik dacht dat ik die heel moeilijk zou kunnen vinden, maar kijk, ze stonden er gewoon
Wel €3,15 voor de Benno en €3,29 voor de Gregorius, maar dat had ik er graag voor over. Geen idee of die ook in andere Delhaize winkels staan en hoe zeldzaam die normaal gezien zijn, maar ik denk dat ge die toch niet vaak zult vinden. Zelfs in de bierwinkel waar ik altijd ga, hebben ze die nooit. Jammer dat de Nivard er niet bij stond, maar twee is toch ook al mooi
360Ondertussen heb ik de Gregorius geproefd. Ik vond hem heel speciaal. Een smakencombinatie die ge niet vaak zult tegenkomen. Heel kruidig, naar mijn smaak misschien een klein beetje te kruidig. Een heel droge afdronk ook.
Ik vond het wel lekker, maar ik ben er nog niet uit of het ooit een van mijn favorieten zou worden. Als ik nog eens in de Delhaize ben en ik zie er nog een staan, dan koop ik er nog wel eentje om zeker te zijn
Ik vond het wel lekker, maar ik ben er nog niet uit of het ooit een van mijn favorieten zou worden. Als ik nog eens in de Delhaize ben en ik zie er nog een staan, dan koop ik er nog wel eentje om zeker te zijn