dividedx11 wrote:In december 15. En dat lukt de meesten inderdaad meestal niet
Vooral de vrouwen in mijn klas zitten toch wel om de 2-3 weken met een kater in het weekend... Ikzelf ben nog niet echt echt zat geweest, en dat probeer ik ook zo te houden. Ik heb het gevoel dat ik er wel redelijk goed tegen kan, toch zeker in vergelijking met anderen... Ik ben deze vakantie eens meegweest naar een Chirokermis (niet echt mijn ding maar ik deed het voor heb) voor een vriend die in die beweging zit en hij was overduidelijk zat... De volgende ochtend wist hij bijna niets meer terwijl hij maar ongeveer 1 drankje meer had gedronken dan mij, en ik wist toch alles nog de volgende ochtend en was (toch hoe ik het mij herinner
) de hele avond vrij serieus geweest. Ik probeer zo weinig mogelijk in de week te drinken en ook over het algemeen het toch zo beperkt mogelijk te houden. Maar ik vind het soms echt belachelijk als ik het zo hoor hoeveel sommigen drinken op een fuif. Waar ik me nog het meest van al aan erger zijn mensen die meedrinken om stoer te doen...
De gevolgen van drinken op uw leeftijd zie je pas later. In uw puberteit ontwikkelt het brein zich nog vollop, maar het is ook een periode waarin hersenverbindingen 'geschrapt' worden, heb je tegen dan nooit muziek gespeeld, dan wordt er besloten om veel minder energie in de verbindingen die daar mee te maken te hebben te steken. Het drinken van alcohol, zelfs 1 slokje, versnelt en verstoort dit proces, er worden meer verbindingen afgedankt dan wenselijk is. Niet drinken is dus de boodschap! Er zijn heel veel lekkere non-alcoholische dranken, zo kan je in de delhaize wel 20 verschillende soorten fruitsap krijgen. Alcohol heb je net zo min nodig als roken en het is in veel opzichten een zwaardere drug dan bv wiet (daarbij moet de kanttekening maken dat 1 joint uw kans op schizofrenie verdubbelt, allemaal goed en wel als uw genetische kans maar 2% is, iets minder als uw kans hoger ligt).
Bier kan ook alcoholvrij eh