Re: Just Cause 3

63
minermb wrote:Ik krijg ook zin in deze game. Nog twee weken en dan heb ik waarschijnlijk een nieuwe goedwerkende computer en als JC 3 dan ook nog is in de aanbieding is in de winter sale, ben ik helemaal blij :D
Zou de game al zo snel in de sale zijn dan?
Image

Re: Just Cause 3

64
billie91 wrote:
minermb wrote:Ik krijg ook zin in deze game. Nog twee weken en dan heb ik waarschijnlijk een nieuwe goedwerkende computer en als JC 3 dan ook nog is in de aanbieding is in de winter sale, ben ik helemaal blij :D
Zou de game al zo snel in de sale zijn dan?
Geen flauw idee, ik hoop het gewoon. Toen die uitkwam was er al 10% korting op de game, dus ben benieuwd of die tijdens de wintersale ook weer wat goedkoper zal zijn.
Image

Re: Just Cause 3

65
minermb wrote:
billie91 wrote:
minermb wrote:Ik krijg ook zin in deze game. Nog twee weken en dan heb ik waarschijnlijk een nieuwe goedwerkende computer en als JC 3 dan ook nog is in de aanbieding is in de winter sale, ben ik helemaal blij :D
Zou de game al zo snel in de sale zijn dan?
Geen flauw idee, ik hoop het gewoon. Toen die uitkwam was er al 10% korting op de game, dus ben benieuwd of die tijdens de wintersale ook weer wat goedkoper zal zijn.
Nu maar hopen dat die dan in de aanbieding is. Als het goed is staat vanmiddag de review hier op de website en dan kun je kijken of het de moeite waard is of niet.
Image

Re: Just Cause 3

69
ShAmPi wrote:
Gamefreak wrote:de game zou vol technische mankementen zitten...

http://www.psx-sense.nl/210553/review-just-cause-3/
Straf
Onze review is eerder dan psxsense maar toch link je naar psxsense...

Nontheless 5.5/10 is wel wat kort door de bocht.
Ik heb voorlopig minimaal last van framedrops bij big ass explosions en nog geen last gehad van gamebreaking bugs.
Een 5.5 is veels te hard voor de game. Ondanks dat ik het met ze eens ben dat de game gewoon niet af is, is dit gewoon te hard en niet fair. Ik pak even een paar stukken erbij van de review op psx-sense.

"Het plot van de game zorgt bij vlagen voor grappige gesprekken, maar soms ligt dit er ook weer iets te dik bovenop. Er is een bijzondere mix aanwezig tussen het serieuze dictatorschap en het ‘grappige’ van het opblazen hiervan. Er is nauwelijks empathie voor de bewoners van het eiland, waardoor het plot ook niet echt enige vorm van diepgang kent. De insteek van Just Cause 3 is simpelweg een gewelddadige en actievolle achtbaan, waarbij het hoofddoel vooral plezier is. Gelukkig is dat laatste dan ook precies de kracht van Just Cause 3 en de reden dat deze game – ondanks het tekortkomende plot en de relatief repetitieve structuur van de opdrachten die je uitvoert – zo bijzonder leuk maakt."

- Hier kan ik enigszins mee inkomen, maar dan heeft de reviewer het naar mijn idee het geheel niet begrepen. Just Cause heeft nog nooit gedraaid om het verhaal. Het plot is inderdaad flinterdun, maar dat is precies de bedoeling. Hij benoemt dat zelf ook, maar geeft er toch een minpunt voor?! De game neemt zichzelf niet serieus en het verhaal is slechts een leidraad. Het verhaal hoort juist slap en grappig te zijn en dat is het ook.

"De framedrops zitten het speelplezier namelijk dermate in de weg dat missies bij vlagen richting onspeelbaarheid gaan. Er zijn regelmatig missies waarin je iemand moet begeleiden, terwijl er massaal aanvallen plaatsvinden met behulp van helikopters en gevechtsauto’s. Wanneer je dan wilt mikken met je grappling hook om jezelf naar de helikopter te trekken, zodat je deze kan uitschakelen, begint het drama. Door de forse framedrops wordt het mikken ineens erg lastig en bij veel actie of het bijna doodgaan verandert de game als het ware in een soort slideshow, wat het spelen onnodig moeilijk maakt. Plezier staat hoog in het vaandel bij Just Cause 3, maar dat wordt op die manier wel erg lastig."

- Bovenstaande is onzin van de bovenste plank. Natuurlijk zijn de framedrops soms tergend, maar ik heb nooit gehad dat ik plots niet meer goed kon mikken of dat de game een soort slideshow werd. De missies zijn altijd goed te doen, zij het met wat foutjes. Er zijn gewoonweg veel dipjes in het geheel, maar enkel wanneer het heel druk is. De game wordt echter nooit onspeelbaar, maar gewoonweg af en toe ergerlijk. Ze overdrijven hier naar mijn mening.

"Het rondvliegen met straaljagers en helikopters gaat ook gepaard met behoorlijke framedrops en hetzelfde geldt voor het opblazen van meerdere explosieve onderdelen in een gebied. Wanneer dit voorkomt is ook hier mikken weer erg lastig en het wegkomen met je grappling hook wordt door de framedrops er niet gemakkelijker op gemaakt. Ook het snel rondkijken met je camera verzorgt een verstoring in de performance van de game evenals het alleen al bekijken van explosies."

- Eigenlijk nog nooit last van gehad. Ja, de framedrops met die explosieven is mij bekend en heb ik ook ondervonden, maar niet dat met vliegen met helikopters of vliegtuigen. Ik zou juist zeggen dat dat wel redelijk stabiel was. Of de reviewer heeft een behoorlijk slechte versie gehad of hij maakt de zaken erger om zijn cijfer te kunnen uitleggen.

"De technische tekortkomingen bederven in zekere zin het speelplezier en dat zijn ook de twee grootste minpunten. Maar ook over de grafische kwaliteit van Just Cause 3 valt nog wel wat te zeggen, want het is nogal wisselvallig, waardoor het lijkt alsof er iets niet helemaal klopt in de game. Zo merkten we namelijk dat de game er soms uitziet als een echt prachtige titel en op andere momenten lijkt het op een reguliere PS3-game. Het is alsof men bij explosies en veel gebeurtenissen op hetzelfde moment een systeem activeert waarmee er textures in lagere kwaliteit getoond worden, zodat de game enigszins stabiel blijft."

- Ik weet eigenlijk totaal niet waar ze hier op doelen. Dit heb ik nooit gezien of echt ondervonden. De game is grafisch ontzettend mooi gedaan en de explosies zien er fantastisch uit. Ik heb dan ook het gevoel dat het hier ook weer zeuren is.
Image

Re: Just Cause 3

70
billie91 wrote:"De technische tekortkomingen bederven in zekere zin het speelplezier en dat zijn ook de twee grootste minpunten. Maar ook over de grafische kwaliteit van Just Cause 3 valt nog wel wat te zeggen, want het is nogal wisselvallig, waardoor het lijkt alsof er iets niet helemaal klopt in de game. Zo merkten we namelijk dat de game er soms uitziet als een echt prachtige titel en op andere momenten lijkt het op een reguliere PS3-game. Het is alsof men bij explosies en veel gebeurtenissen op hetzelfde moment een systeem activeert waarmee er textures in lagere kwaliteit getoond worden, zodat de game enigszins stabiel blijft."

- Ik weet eigenlijk totaal niet waar ze hier op doelen. Dit heb ik nooit gezien of echt ondervonden. De game is grafisch ontzettend mooi gedaan en de explosies zien er fantastisch uit. Ik heb dan ook het gevoel dat het hier ook weer zeuren is.
Ze doelen er op dat de textures van de omgeving van lagere kwaliteit(minder scherp) worden als er veel actie/explosies op het scherm zijn. De explosies zien er dus niet minder fantastisch uit, maar de rest wel. In de GTA games kom je dat ook wel eens tegen als je te hard rijdt en de textures niet snel genoeg ingeladen kunnen worden en je dus een lage kwaliteit textures op de omgeving ziet.

Re: Just Cause 3

71
BozeGozerXrd wrote:
billie91 wrote:"De technische tekortkomingen bederven in zekere zin het speelplezier en dat zijn ook de twee grootste minpunten. Maar ook over de grafische kwaliteit van Just Cause 3 valt nog wel wat te zeggen, want het is nogal wisselvallig, waardoor het lijkt alsof er iets niet helemaal klopt in de game. Zo merkten we namelijk dat de game er soms uitziet als een echt prachtige titel en op andere momenten lijkt het op een reguliere PS3-game. Het is alsof men bij explosies en veel gebeurtenissen op hetzelfde moment een systeem activeert waarmee er textures in lagere kwaliteit getoond worden, zodat de game enigszins stabiel blijft."

- Ik weet eigenlijk totaal niet waar ze hier op doelen. Dit heb ik nooit gezien of echt ondervonden. De game is grafisch ontzettend mooi gedaan en de explosies zien er fantastisch uit. Ik heb dan ook het gevoel dat het hier ook weer zeuren is.
Ze doelen er op dat de textures van de omgeving van lagere kwaliteit(minder scherp) worden als er veel actie/explosies op het scherm zijn. De explosies zien er dus niet minder fantastisch uit, maar de rest wel. In de GTA games kom je dat ook wel eens tegen als je te hard rijdt en de textures niet snel genoeg ingeladen kunnen worden en je dus een lage kwaliteit textures op de omgeving ziet.
Maar het gekke is dat ik dit in de game niet heb ondervonden. Een goede vriend van mij die de game ook speelt heeft dit ook nergens gezien en die kerel kan behoorlijk muggenziften als het moet. :lol: Ik had daarom ook het gevoel dat het gezeur was.
Image