Re: Het vragentopic: technisch

106
minermb wrote:Bij mij thuis zoeken we naar een nieuwe router, omdat de oude verouderd is. Iemand een idee voor een goede router?
Ik gebruik sinds enige tijd een Linksys AC900 EA6200 Smart Wifi router en ik ben zeer tevreden, goede versleuteling en snel op mijn glasvezel aansluiting:
Image
De router is via verschillende leveranciers verkrijgbaar, o.a. ook Bol.com.
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

108
minermb wrote:Andere mensen nog tips of aanmerkingen op degene die ik had voorgesteld?
Netgear is oké, de TP-Link is kwalitatief minder en sterk achterhaald. Zorg dat je iig een AC model koopt, Dat is momenteel echt de standaard door de standaard 802.11ac ipv 802.11n. Een die naast de 2,4 GHz beschikt over de betere 5GHz band.
Image

109
Ik zit met een D-Link Wireless AC1750. Kostte zo'n €130.
Ik ben niet zo thuis in die snelheden e.d., maar ik kan alleszins niet klagen. Bestanden downloaden gaat zeer vlot, nooit problemen met online te gamen (gaat hier thuis vaak gepaard met Netflix op een ander scherm).
Ook handig dat je hem kan koppelen aan een thuisnetwerk.
Image

110
Ik zit hier met een sterk achterhaalde router en op meerdere schermen online video's in HD bekijken en op de andere gamen gaat hier ook prima samen, het gaat er vooral om dat het een goede zender heeft die alles goed kan overbrengen en niet zozeer om de nieuwste protocollen.

111
BozeGozerXrd wrote:Ik zit hier met een sterk achterhaalde router en op meerdere schermen online video's in HD bekijken en op de andere gamen gaat hier ook prima samen, het gaat er vooral om dat het een goede zender heeft die alles goed kan overbrengen en niet zozeer om de nieuwste protocollen.
Tuurlijk werkt het nu nog wel, wss zelfs zeer goed. Totdat je je iets nieuws gaat aanschaffen dat het oude protocol niet meer ondersteunt. Dan kun je weer een nieuwe router aanschaffen. Of je schakelt over op glasvezel en met mijn oude 802.11n haalde ik bij lange na niet de snelheid die ik nu wel heb. Ik kwam niet hoger dan ca. 40 Mb/s.
Indien je iets nieuws aanschaft koop dan niet iets dat feitelijk al achterhaald is. :D
Image

112
Sora_Lizard wrote:
BozeGozerXrd wrote:Ik zit hier met een sterk achterhaalde router en op meerdere schermen online video's in HD bekijken en op de andere gamen gaat hier ook prima samen, het gaat er vooral om dat het een goede zender heeft die alles goed kan overbrengen en niet zozeer om de nieuwste protocollen.
Tuurlijk werkt het nu nog wel, wss zelfs zeer goed. Totdat je je iets nieuws gaat aanschaffen dat het oude protocol niet meer ondersteunt. Dan kun je weer een nieuwe router aanschaffen. Of je schakelt over op glasvezel en met mijn oude 802.11n haalde ik bij lange na niet de snelheid die ik nu wel heb. Ik kwam niet hoger dan ca. 40 Mb/s.
Indien je iets nieuws aanschaft koop dan niet iets dat feitelijk al achterhaald is. :D
Jou internetsnelheid is dan ook bijzonder snel, dus dat is niet iets wat veel mensen zal overkomen, en de oude protocollen worden nog wel minstens 5 jaar ondersteund. En ik zeg ook niet dat je beter een achterhaald product kunt kopen, enkel dat dat niet de belangrijkste punten zijn als je geen last van een tragere netwerk/internetsnelheid wilt hebben. Een router van 200+ euro met 802.11ah, maar met een onbetrouwbare zender is ook een zinloos aankoop. Daarnaast biedt 802.11ac ook niet de garantie dat het een snelheid van meer dan 40Mb/s ondersteunt, een 802.11n router kan dat even goed.

114
BozeGozerXrd wrote:Jouw internetsnelheid is dan ook bijzonder snel, dus dat is niet iets wat veel mensen zal overkomen, en de oude protocollen worden nog wel minstens 5 jaar ondersteund. En ik zeg ook niet dat je beter een achterhaald product kunt kopen, enkel dat dat niet de belangrijkste punten zijn als je geen last van een tragere netwerk/internetsnelheid wilt hebben. Een router van 200+ euro met 802.11ah, maar met een onbetrouwbare zender is ook een zinloos aankoop. Daarnaast biedt 802.11ac ook niet de garantie dat het een snelheid van meer dan 40Mb/s ondersteunt, een 802.11n router kan dat even goed.
Wat is nu jouw punt?
Miner vraagt om een nieuwe router, dus informeer hem dan over een nieuwe router. :)
Image

115
Sora_Lizard wrote:
BozeGozerXrd wrote:Jouw internetsnelheid is dan ook bijzonder snel, dus dat is niet iets wat veel mensen zal overkomen, en de oude protocollen worden nog wel minstens 5 jaar ondersteund. En ik zeg ook niet dat je beter een achterhaald product kunt kopen, enkel dat dat niet de belangrijkste punten zijn als je geen last van een tragere netwerk/internetsnelheid wilt hebben. Een router van 200+ euro met 802.11ah, maar met een onbetrouwbare zender is ook een zinloos aankoop. Daarnaast biedt 802.11ac ook niet de garantie dat het een snelheid van meer dan 40Mb/s ondersteunt, een 802.11n router kan dat even goed.
Wat is nu jouw punt?
Miner vraagt om een nieuwe router, dus informeer hem dan over een nieuwe router. :)
Mijn punt is dat je beter kunt nagaan dat je router daadwerkelijk een fatsoenlijke zender en snelheid heeft dan je te focussen op geadverteerde punten zoals een protocol dat totaal geen garanties biedt wat dat betreft.

116
Precies, en dan zul je merken dat je beter af bent met een moderne dual band router volgens het AC protocol. Die dan doorgaans ook nog eens beschikt over betere beveiligingen en vaak ook over een USB 3.0 aansluiting. Wellicht handig om hierbij dan ook op te merken dat de prijzen ver onder de door jou genoemde 200+ euro liggen.
Indien ik miners vraag goed gelezen heb dan begrijp ik er uit dat er meerdere gebruikers zullen zijn. Zeg dan niet dat je met een verouderde router klaar bent, want dan kan men over een of twee jaar weer een nieuwe kopen. In Breda is men momenteel druk bezig met het uitrollen van een glasvezelnetwerk. Dan hebben we het niet over 40 Mb/s maar al gauw over 100 Mb/s.
Zenders kun uit de specificaties niet aflezen, daar zul je hooguit wijzer worden door zelf uit te proberen of meerdere reviews te lezen.
Probeer miner een goed advies te geven en niet te zeggen dat de zender goed moet zijn. Er spelen veel meer factoren dan alleen dat.
Image

117
Ik had van mijn vriendin een draadloze oplader gekregen (woodpuck van fone salesman). Het werkte perfect en ik gebruikte het dagelijks. Maar nu plots detecteert mijn LG g3 de oplader niet meer. Als ik de oplader loskoppel en weer in het stopcontact steek, geeft hij wel een signaal dat hij aan staat. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Morgen neem ik de woodpuck mee om bij iemand anders zijn smartphone te testen. Want ik weet niet of het probleem bij mijn smartphone of woodpuck ligt.
Image

119
ShAmPi wrote:Heb je recent een nieuw covertje over je gsm gezet?
De mijne verloor ook gedurig connectie met opladen door cover.
Heb me dan dunner en beter covertje gekocht en was opgelost.
Blijkbaar is de oplader defect, want ik heb het gisteren met nog 2 andere QI enabled smartphones getest en het werkte niet. Terug sturen dus, pf
Image
Image

120
gamerke1992 wrote:
ShAmPi wrote:Heb je recent een nieuw covertje over je gsm gezet?
De mijne verloor ook gedurig connectie met opladen door cover.
Heb me dan dunner en beter covertje gekocht en was opgelost.
Blijkbaar is de oplader defect, want ik heb het gisteren met nog 2 andere QI enabled smartphones getest en het werkte niet. Terug sturen dus, pf :)
ge krijgt dan is iets van uw lief :p