Ik had voor de vakantie een proefwerkweek met 6 proefwerken, daarvan heb ik er nu al 5 terug:
6,5 voor Nederlands
7 voor Frans
8,6/8,7 voor latijn (weet het nog niet zeker, maar ergens in die richting)
5,9 voor wiskunde. Hier ben ik erg blij mee, want het was een toets van meetkunde en ik heb echt een hekel aan meetkunde. Nadat ik de toets had gemaakt, had ik een 3 verwacht, dus die 5,9 is zo slecht nog niet.
7 voor natuurkunde
Nu alleen nog Engels. Maar daarbij is het ook nu een beetje een drama. Na 3 maanden werd onze Engels docent ziek en vielen veel lessen uit. Ze zou nog wel even ziek blijven, dus we kregen een invaldocent. Een vrouw uit Servië die nauwelijks Nederlands kan en soms zegt ze ook dingen in het Engels die niet helemaal kloppen (zoals housework). Het was ongeveer 3/4 weken voor de tweede proefwerkweek dat ze kwam. In de proefwerkweek hadden we een schrijftoets; een formele brief schrijven. Het was ook nog een schriftelijk examen. Het merendeel van de les besteedde ze aan hoe je datering, adres, naam enz. moest noteren, weinig aan wat je wel en niet moest doen. En toen in de proefwerkweek stond er op de opdracht dat je geen datering enz. hoefde te plaatsen

. Ik had uiteindelijk een 5,3 voor de toets. Na de toetsweek begonnen we aan Macbeth, waar we in de derde toetsweek een toets over zouden krijgen. Er was eerst een beetje gerommel mee, want ze wilden dat wij het zelf zouden lezen, maar de meeste kinderen uit mijn klas snapten er niks van (snap nog steeds niet hoe ze dat voor mekaar krijgen). Uiteindelijk ging ze het zelf voorlezen en dingen uitleggen en dat ging al veel beter. Ongeveer 3/4 weken voor de proefwerkweek kwam de andere docente terug. Ze zei dat zij op dinsdag en vrijdag zou komen, terwijl de andere op maandag les geeft. Ze kwam uiteindelijk ze maar 3/4 lessen. Ze had tegen ons verteld dat we een bepaald deel uit een boekje niet hoefden te leren en dat ze de toets met de invaldocente zou maken. In de proefwerkweek kregen we de toets. Er zaten vragen in waarvan ze ons maar een keer in het kort over heeft verteld en er zaten vragen in over dat deel van het boekje. Het bleek dus dat de invaldocent de toets met een andere docent had gemaakt en niks wist van wat de andere docent had gezegd. Er zijn ook andere klassen die haar hebben en ze klagen allemaal over haar

.