Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

452
gamerke1992 wrote:Gelukkig plaats ik nooit iets op Facebook. Maar toch vind ik het delicaat . ik heb nog geen idee wat ik ga doen :) Ik zag dat mijn collega's die wel hebben geaccepteerd.
Dat hangt toch heel erg af van uw relatie met uw baas? Als jij dat niet wil, meld dan heel vriendelijk dat je graag werk en privé gescheiden houdt en dat je het bericht niet zal accepteren. Wel eerst bespreken en dan pas weingeren :) Maar je moet vooral doen wat goed voelt voor u :)

++ Vandaag nog eens naar de stageplaats voor de laatste papieren, jammer dat ik zo weinig tijd heb, maar ik heb wel zin om nog eens langs te gaan :)
--- Taken blijven duren, ik heb volgende week woensdag examen en den boek zelfs nog niet open gedaan, dit is echt niet meer normaal :(

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

453
W.O.L.F. wrote:
gamerke1992 wrote:Gelukkig plaats ik nooit iets op Facebook. Maar toch vind ik het delicaat . ik heb nog geen idee wat ik ga doen :) Ik zag dat mijn collega's die wel hebben geaccepteerd.
Dat hangt toch heel erg af van uw relatie met uw baas? Als jij dat niet wil, meld dan heel vriendelijk dat je graag werk en privé gescheiden houdt en dat je het bericht niet zal accepteren. Wel eerst bespreken en dan pas weingeren :) Maar je moet vooral doen wat goed voelt voor u :)

++ Vandaag nog eens naar de stageplaats voor de laatste papieren, jammer dat ik zo weinig tijd heb, maar ik heb wel zin om nog eens langs te gaan :)
--- Taken blijven duren, ik heb volgende week woensdag examen en den boek zelfs nog niet open gedaan, dit is echt niet meer normaal :(
Volledig mee eens!
Buiten dat ik amper op FB te vinden ben, vind ik het zelf overigens ook wat vreemd om mijn medewerkers vriendschapsverzoeken te sturen, al accepteer ik ze wel als ze mijn een request sturen. We hebben overigens in onze contracten opgenomen dat ze geen negatieve zaken over ons op social media mogen plaatsen, maar ik zou er hoe dan ook (vriend of geen vriend) moeite mee hebben als ze aanstootgevende teksten op FB zouden plaatsen. Als ik daar via via achter zou komen, zou dit zeker gevolgen hebben, maar ik kijk daar niet actief naar. Als ze puur en alleen een mening verkondigen die anders is dan de mijne heb ik daar natuurlijk weer geen enkel probleem mee.
Ik heb het idee dat ik met mijn medewerkers een dusdanig goede relatie heb dat het zou kunnen (ik geloof niet dat ze me als 'baas' zien), maar toch kan ik me het ook héél goed voorstellen als ze me niet in hun privé willen hebben, zoals als connectie op FB. Hij/zij zou een behoorlijke %&$! zijn als hij/zij geen begrip voor weigering van het verzoek zou hebben.
Image

Re: Het afdwaaltopic

454
Of je kan doen alsof je het niet gezien hebt en het eeuwig onbeantwoord laten staan, heb ik ook met een paar mensen gedaan. En als ze er naar vragen: 'ik zit er niet veel op dus ik mis al wel is iets... zal er wel is naar kijken (ach, weer vergeten...)'
Zelf heb ik ooit een keer de actie 'zet alles privé' uitgevoerd toen ik begon met solliciteren. Alle posts zouden daardoor voor iedereen verborgen moeten zijn, of het echt werkte weet ik niet want is lastig te checken. Ook alle andere dingen die je niet kan verbergen een keer opgeschoond zodat de gekste dingen er toch tussenuit waren.
Sowieso zijn je reacties op anderen hun posts leesbaar voor de vrienden daarvan, dus als je reageert op een collega dan ziet hij het waarschijnlijk dus ook. Altijd opletten geblazen met social media. :nerd:
Image

Re: Het afdwaaltopic

457
gamerke1992 wrote:Voorlopig is het vriendschapsverzoek in de vergetelheid geraakt ;)

Gisteren gebeurde nog net iets 'erger' . Er wou een patiënt mij toevoegen, maar dat vind ik absoluut not done.
Noem dat ook bij je leidinggevende. En zeg er meteen bij dat je over het geheel genomen liever privé en zakelijk (beroepsmatig) de zaken volledig scheidt.

Ik ben het met paveman helemaal eens, het is not done om als leidinggevende je personeel een vriendschapsverzoek te zenden. Mss is het goed bedoeld, maar niemand kan ik de tokomst kijken.
Andersom is oké.
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Het afdwaaltopic

459
Ik heb daarnet een account gemaakt op Fantasy Movie League en samen met een vriend ben ik een league begonnen.
Wat is Fantasy Movie League? Wel het idee is simpel, het is eigenlijk een eenvoudigere versie van Fantasy Football League of Fantasy Football League bijvoorbeeld. De bedoeling is om een virtuele cinema te runnen. Elke week bepaal jij welke films vertoond worden in jouw zalen. Afhankelijk van jouw budget kan je voor de grote blockbusters gaan of voor een grote blockbuster en de rest kleinere films. Dit 'seizoen' duurt 14 weken. Aan het einde van de 14 weken wint degene met de meeste opbrengsten. En het beste van al, het is volledig gratis.

Als er nog geïnteresseerd zijn kunnen we met PXTR misschien onze eigen league opstarten? :)

Link naar de website:
https://fantasymovieleague.com/
Image

Re: Het afdwaaltopic

460
Maxidomino wrote:Ik heb daarnet een account gemaakt op Fantasy Movie League en samen met een vriend ben ik een league begonnen.
Wat is Fantasy Movie League? Wel het idee is simpel, het is eigenlijk een eenvoudigere versie van Fantasy Football League of Fantasy Football League bijvoorbeeld. De bedoeling is om een virtuele cinema te runnen. Elke week bepaal jij welke films vertoond worden in jouw zalen. Afhankelijk van jouw budget kan je voor de grote blockbusters gaan of voor een grote blockbuster en de rest kleinere films. Dit 'seizoen' duurt 14 weken. Aan het einde van de 14 weken wint degene met de meeste opbrengsten. En het beste van al, het is volledig gratis.

Als er nog geïnteresseerd zijn kunnen we met PXTR misschien onze eigen league opstarten? :)

Link naar de website:
https://fantasymovieleague.com/
Hmmm, uw uitleg klinkt alleszins plezant en ik zou wel willen meedoen. Alleen snap ik niet veel van die site zo op't eerste zicht. XD
Image

Re: Het afdwaaltopic

464
Dus elke week moet iedere 'speler' 8 zalen vullen met films in zijn eigen cinema. Je krijgt een selectie van films een afhankelijk van je budget kan je er bijvoorbeeld slecht een of twee zalen vullen met grote films, ofwel de acht zalen vullen met kleinere films.

Iedere speler verdeelt zijn films apart en de leagues zijn er gewoon om te vergelijken met de andere mensen uit die league. :P
Image

Re: Het afdwaaltopic

465
Maxidomino wrote:Dus elke week moet iedere 'speler' 8 zalen vullen met films in zijn eigen cinema. Je krijgt een selectie van films een afhankelijk van je budget kan je er bijvoorbeeld slecht een of twee zalen vullen met grote films, ofwel de acht zalen vullen met kleinere films.

Iedere speler verdeelt zijn films apart en de leagues zijn er gewoon om te vergelijken met de andere mensen uit die league. :P
Ah ok. :) Zal morgen eens een account maken.
Image