Re: Welke game speelde je het laatste uit?

676
Ik vond het leuke aan until dawn, dat als je het opnieuw speelde dat alles duidelijker dan de eerste keer was en je er anders tegenaan keek. Zoals:
[+] Until Dawn
Als Mike en Jessica naar de huisje gaan, dan zie je telkens zo'n iemand die hen bekijkt door ander licht. Eerst dacht ik dat het een van die monsters was, maar toen ik het opnieuw speelde, wist ik dat het die man was die de wendigo's bestreed.
Of dat je het huis aan het onderzoeken bent en achtervolg wordt door die man met masker. De tweede keer weet je dat het Josh is.
Het enige enge aan de game zijn de menige jump scares, maar daar schrik je de tweede keer niet meer van. Volgens mij kun je ook die scenes waar je moet bewegen met controller ook uitzetten.

Voor mij was het een 7/10
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

677
Je kon idd motion control afzetten, maar het gene ik beschreef was dat je je controller heel stil moest houden, om het personage in de game zich ook in stilte te laten verstoppen. Dit kon niet uitgeschakeld worden. (denk ik toch)

Een goede horror game word vooral gekenmerkt door zijn angstaanjagende sfeer, zoals bijvoorbeeld outlast, amnesia en dead space. In die games heb je constant een ongemakkelijk gevoel. Zelfs bioshock is bij momenten veel enger dan UD. En doordat UD veel bekende films wil nadoen heb je het gevoel van dit heb ik allemaal wel eens gezien, niets aan.
[+] Until Dawn
Toen ik het spel uit had, waren er 2 mensen dood. Alle twee maar gestorven in de laatste episode. Toen ik dan opzocht om te zien hoe je iedereen kon laten overleven zag ik pas van hoeveel verschillende keuzes alles echt afhing. Schoot je die vogel neer, vond je het geweer, was je braaf tegen de hond, verstopte je jezelf op het juiste moment, ... Echt zot om te zien hoe anders alles kon lopen. Ik heb dan maar nog eens de laatste episode gespeeld om te zorgen dat iedereen het overleefde, tot die episode had ik blijkbaar zeer goed gespeeld want niemand was dood. Maar om weer door die aflevering te gaan vond ik het nogal vervelend en denk niet dat ik snel nog eens volledig opnieuw zal beginnen. Toch wil ik ooit nog eens proberen iedereen dood te krijgen door de slechts mogelijke beslissingen te nemen :P
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

678
Het was/is de bedoeling van Until Dawn van een tienerslasherfilm game te maken.
Dus de cliches en de mannier van het schrik aanjagen zijn in mijn ogen meer dan geslaagd.

maw in mijn mening de game afstraffen omdat het net doet wat het zei te doen is beetje verkeerd.

Moest je beetje research gedaan hebben wist je dat het zo ging zijn...
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

679
ShAmPi wrote:Het was/is de bedoeling van Until Dawn van een tienerslasherfilm game te maken.
Dus de cliches en de mannier van het schrik aanjagen zijn in mijn ogen meer dan geslaagd.

maw in mijn mening de game afstraffen omdat het net doet wat het zei te doen is beetje verkeerd.

Moest je beetje research gedaan hebben wist je dat het zo ging zijn...
De makers zijn toch nog altijd vrij om hun eigen draai eraan te geven? Zoals ik in mijn eerste post hierover schreef vond ik de knipogen naar bekende films juist grappig en goed. Sommige jumpscares vond ik geslaagd maar anderen zag je van mijlenver afkomen. De minpunten vond ik de mindere controls, dat stilzitten met de controller, de korte duur en het gebrek aan een angstaanjagende sfeer.
Ik wist over wat het spel ging gaan en dat het zeer kort was, maar mag toch een beetje originaliteit verwachten? Die keuzes voldeden hieraan, maar hun manier van een horror game maken niet.
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

680
een tiener slasher film is ook bij momenten voorspelbaar.
Denk maar aan Scream, I know what you did last summer, etc...

Ik vin dat ze in hun opdracht geslaagd zijn.
Controls zijn indeed fucked up though :)
De reden die ik daarbij kan bedanken is dat de game al geruime tijd in ontwikkeling was met de move op het oog en dan in een later stadium maar veranderd is.
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

681
Moest het spel niet voorspelbaar zijn en origineler ging je het dan niet nog veel beter gevonden hebben? Hetzelfde voor films, de beste films zijn toch die je van je sokken kunnen blazen met iets totaal onverwachts.
Een goed voorbeeld hiervan is misschien The cabin in the woods, die de standaard horror toer op gaat maar dan toch zijn eigen draai heeft aan alles.
Nu was het spel goed, maar het kon zoveel beter zijn.
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

682
Toon8 wrote:Moest het spel niet voorspelbaar zijn en origineler ging je het dan niet nog veel beter gevonden hebben? Hetzelfde voor films, de beste films zijn toch die je van je sokken kunnen blazen met iets totaal onverwachts.
Een goed voorbeeld hiervan is misschien The cabin in the woods, die de standaard horror toer op gaat maar dan toch zijn eigen draai heeft aan alles.
Nu was het spel goed, maar het kon zoveel beter zijn.
Goh
Ik zie wel eens graag een no brain tiener slasher film :)
Ik geniet er evenveel van als van een hoogstaande never seen before film.
Blijkbaar heb ik hetzelfde bij games :D
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

685
Ik heb deze week Beyond two souls uitgespeeld op Ps4 en vandaag Uncharted 4.

Beyond two souls
7/10

Het was een leuk avontuur, wel irritant dat het verhaal in verschillende stukjes word verteld, visueel is hij erg mooi! Maar de controles gaan echt vervelen en irriteren tegen het einde toe, het is amper gamen, veel van hetzelfde en het einde vond ik wat overdreven met Dafoe. Ik heb niet veel gemist dat ik jaren heb gewacht deze te kopen.

Uncharted 4
8/10

Prachtig gemaakt! Heb echt genoten van de omgevingen. Kwa verhaal heb ik her en der vraagtekens, er word wel erg overdreven veel geklommen deze game wat ik vind vervelen, het einde had ik meer van verwacht, daardoor toch ook weer een minpunt voor mij. Verder kwa verhaal wel mooi verteld, toch diepgaander dan andere Uncharted games.
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

686
Colossus wrote:Ik heb deze week Beyond two souls uitgespeeld op Ps4 en vandaag Uncharted 4.

Beyond two souls
7/10

Het was een leuk avontuur, wel irritant dat het verhaal in verschillende stukjes word verteld, visueel is hij erg mooi! Maar de controles gaan echt vervelen en irriteren tegen het einde toe, het is amper gamen, veel van hetzelfde en het einde vond ik wat overdreven met Dafoe. Ik heb niet veel gemist dat ik jaren heb gewacht deze te kopen.

Uncharted 4
8/10

Prachtig gemaakt! Heb echt genoten van de omgevingen. Kwa verhaal heb ik her en der vraagtekens, er word wel erg overdreven veel geklommen deze game wat ik vind vervelen, het einde had ik meer van verwacht, daardoor toch ook weer een minpunt voor mij. Verder kwa verhaal wel mooi verteld, toch diepgaander dan andere Uncharted games.
ivm Beyond, heb je ook Heavy Rain gespeeld ? Zo ja, welke verkies jij ? :smug:

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

687
Gamefreak wrote:
Colossus wrote:Ik heb deze week Beyond two souls uitgespeeld op Ps4 en vandaag Uncharted 4.

Beyond two souls
7/10

Het was een leuk avontuur, wel irritant dat het verhaal in verschillende stukjes word verteld, visueel is hij erg mooi! Maar de controles gaan echt vervelen en irriteren tegen het einde toe, het is amper gamen, veel van hetzelfde en het einde vond ik wat overdreven met Dafoe. Ik heb niet veel gemist dat ik jaren heb gewacht deze te kopen.

Uncharted 4
8/10

Prachtig gemaakt! Heb echt genoten van de omgevingen. Kwa verhaal heb ik her en der vraagtekens, er word wel erg overdreven veel geklommen deze game wat ik vind vervelen, het einde had ik meer van verwacht, daardoor toch ook weer een minpunt voor mij. Verder kwa verhaal wel mooi verteld, toch diepgaander dan andere Uncharted games.
ivm Beyond, heb je ook Heavy Rain gespeeld ? Zo ja, welke verkies jij ? :smug:
Als ik hier ook op mag antwoorden: Heavy Rain. Zit gewoon beter in elkaar, ook al heeft Beyond meer directe gameplay en moet je HR veel vaker uitzitten als je de :Tp: wilt halen. Het hele verhaal en het effect van de keuzes zit gewoon dusdanig goed in elkaar dat ik deze altijd zal verkiezen boven Beyond.
Image

Re: Welke game speelde je het laatste uit?

689
The Evil Within -> 5/10
Er waren enorm veel zaken waaraan ik mij stoorde in dit spel. Eerst en vooral de moeilijkheid ervan. Ben begonnen op survival (normaal) maar al in het 2e hoofdstuk ging ik constant dood, waardoor ik enorm gefrustreerd geraakte. Toen had het niet veel gescheeld of ik was er mee gestopt. Ben er dan toch door geraakt en heb hem op casual (gemakkelijk) gezet. Wat eigenlijk nog steeds behoorlijk moeilijk was. Het was vaak in het spel dat je eerst een paar keer dood moest gaan om te weten te komen hoe je het moest overleven. Heb het ook eens online opgezocht en ben niet de enige die veel moeite had met dit spel. Natuurlijk heb je weer mensen die dit graag hebben maar ik denk dat het grootste gedeelte van hun doel publiek hier niet zo blij mee is.
Dan heb je ook nog die leuke zwarte banden boven en onderaan je scherm waarbij je al de helft minder ziet, blijkbaar is voor de pc hier een patch voor gekomen maar niet voor de ps4. En de controls waren ook wat lomp, als je bijvoorbeeld kisten wou kapot slaan (voor items) en er lag een lichaam in de buurt zal hij altijd draaien naar dat lichaam en schoppen op zijn kop. Eerste keer dat je dit mee maakt is het wel grappige maar na de 10e keer vooral frustrerend.
Het verhaal was ook niet veel vets, eigenlijk was je totaal ongeïnteresseerd hierin tot over halverwege het verhaal. Dan werd het wat beter om uiteindelijk te eindigen op een sisser. Ze wilden eigenlijk zoveel mogelijke soorten horror met veel verschillende settings in de game steken waardoor dat ze een nogal onsamenhangend verhaal gemaakt hebben.
De horror van de game was bij momenten goed. Maar het gebeurde heel vaak dat zeer spannende momenten wisselden met saaie momenten in de game.
Ongelooflijk dat ik deze uitgespeeld heb, maar heb me door de laatste hoofdstukken moeten slepen :P
Image